החזרי מס לשכירים

רבים מאיתנו חוששים מעט מההתעסקות בכל נושא מס ההכנסה, בין אם בגלל הבירוקרטיה הרבה הכרוכה בפנייה לרשות המיסים, ובין אם בגלל הפחד מפני גילוי על חיובים שונים, שלא היינו מודעים אליהם. יחד עם זאת, פעמים רבות מתברר כי רשויות המס גבו מאיתנו כספים עודפים, בגינם ניתן לקבל החזרים, היכולים להגיע לאלפי שקלים

שכיר יקר !! נושא  החזרי מס לשכירים מפחיד אותך? מאמר זה נכתב במיוחד בשבילך.

 

 

מס הכנסה וגביית מס עודפת

כאנשים עובדים, כולנו מכירים את ההורדות הקבועות הנלוות לתלוש המשכורת החודשי שלנו, כאשר אחת ההורדות הבולטות היא התשלום עבור מס הכנסה, עליה מופקדת רשות המיסים בישראל. למרבית האנשים, כל נושא המס מפחיד ומורכב , דבר הגורם להם להפסיד כספים ולשלם מס הכנסה בסכומים גבוהים יותר מהסכומים שעליהם לשלם לפי פקודת מס ההכנסה.

פקודת מס הכנסה, התשכ"א-1961  קובעת כי מס הכנסה יהא משתלם, לכל שנת מס קלנדרית, בשיעורים המפורטים בחוק, לפי מדרגות המס המפורטים בפקודה.

מס הכנסה מנוכה ממשכורות של השכיר בכל חודש ולא פעם בשנה, וזאת כדי שהמדינה תוכל לשלם עבור השירותים אותם היא מקבלת ומהספקים וכן עבור משכורות לעובדיה.

 

שיעור החיוב במס הכנסה נקבע על פי ממוצע ההכנסות של שנת המס הפוקעת, כמו גם על פי נקודות זיכוי שונות, המעניקות לזכאים, העומדים בקריטריונים מסוימים, אפשרות לשלם מס בשיעור מופחת. לעתים, בגלל שיטת חישוב זו, כמו גם נקודות הזכות, אשר לעיתים לא מעודכנות או משתנות במהלך שנת המס, ממשכורתו של העובד מנוכה מס הכנסה בצורה שגויה ולגביית מס עודפת ובסכומים גבוהים יותר מהסכומים הנכונים אותם הוא צריך לשלם. 

במצב שכזה, לשכיר ישנה הזכות להגיש בקשה להחזר מס לרשות המסים בה יפורטו הכנסותיו באותה שנת מס, הזיכויים ונקודות הזכות להם הוא זכאי, עפ"י חוק וכלפרט שעשויי להשפיע על חבות המס.

החזרי מס לשכירים

כיצד אוכל לדעת האם מגיע לי החזר מס?

כדי להבין את היקף התופעה והסכומים המגיעים לשכירים רבים, בזכות ולא בחסד, ניתן לראות על פי נתונים המפורסמים אחת לתקופה בדו"ח מבקר המדינה, בקופת רשום המיסים הצטברו למעלה ממיליארד שקלים (!) בגין גביית מס עודפת.

כדי לבדוק את הזכאות שלכם להחזר מס, ניתן להיעזר בסימולטור של רשות המיסים (הנמצא באתר רשות המיסים) באמצעות מענה על השאלות השונות, כאשר ניתן להסתייע גם באנשי מקצוע מומחים ומנוסים בהתנהלות מול רשויות המס, כמו יועצי מס ורואי חשבון מקצועיים ומנוסים.

 

להלן הסיבות העיקריות לקבלת החזרי מס לשכירים:

  1. העובד לא עבד בכל חודשי השנה או שהחליף עבודה במהלך שנת המס.
  2. לא דווח למעסיק על הולדת ילדים במהלך השנה או שיש לו ילד/ה שסבל/ה מליקוי התפתחות, שיתוק/עיוורון/חולה במחלה קשה או פיגור קל.
  3. השכיר הפקיד, באופן עצמאי, לביטוח חיים/קופ"ג/ביטוח מנהלים או לאובדן כושר עבודה, ו/או השכיר שילם עבור ביטוח חיים למשכנתא.
  4. לשכיר יש הפסד בגין פעילות בני"ע בבורסה וטרם קוזז הפסד זה מרווחים מני"ע או ממס שבח ששילם.
  5. השכיר תרם באותה שנת מס למוסד מוכר לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

 

לתשומת ליבכם, עפ"י נתונים אשר נמצאים בידנו, החזר מס שנתי ממוצע מוערך בכ-8,500 ש"ח.

אם גם אתם חושבים שמגיע לכם החזר מס, מוזמנים לפנות אלינו, בדיקת הזכאות נעשית בחינם וע"י רואי חשבון  מוסמכים יניב נשר.

 

תהליך הבקשה להחזר מס  

במידה ואתם מגישים דו"ח שנתי לרשות המיסים, ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים ובמידה ואינכם מגישים דו"ח שנתי לרשות המיסים, תצטרכו להגיש את בקשת ההחזר באופן ידני אצל לשכת פקיד השומה באזור מגורכם.

את הבקשה ניתן להגיש את תקופה של 6 שנים לאחור, כאשר יש לצרף לבקשה את כלל המסמכים הרלוונטיים, ביניהם טופס 106, אישורים המעידים על זכאותכם להקלות (נקודות הזכות), אישור פרטי בנק ועוד. בכדי להימנע מדחיית הבקשה ועיכוב בהליכים, מומלץ לבצע את בקשת ההחזר עם אנשי מקצוע מומחים בתחום.

 

שאלות ותשובות בנושא החזרי מס לשכירים

כולנו התרגלנו לכך שמס הכנסה הוא חלק מההורדות הקבועות בתלוש המשכורת החודשי שלנו, אך למעשה, שיטת חישוב המס, בנוסף לנקודות הזכאות שלא התעדכנו בהתאם ו/או התעדכנו במהלך השנה, מביאות למצב של גביית מס עודפת, בגינה ניתן להגיש בקשה לקבלת החזרים, היכולים להגיע לסכומים של אלפי שקלים, המגיעים לכם בזכות ולא בחסד.

לשם כך, רואה חשבון מקצועי למד את המקצוע לעומק במשך מספר שנים, כאשר בין תפקידיו העיקריים נכללים הגשת דו"חות מפורטים לרשויות המס וייעוץ פיננסי לעסק.

על פי הנתונים שמפורסמים מעת לעת בדו"ח מבקר המדינה, קיימים למעלה ממיליארד שקלים בקופת רשות המיסים בגין גביית מס עודפת, כאשר החזר המס הממוצע עומד על כ – 8,500 שקלים. את בדיקת הזכאות תוכלו לבצע באמצעות סימולטור החזר מס הנמצא באתר רשות המיסים ו/או באמצעות רואה חשבון מקצועי ומנוסה בדרכי ההתנהלות מול רשויות המס.

רשות המיסים קבעה מספר קריטריונים, המזכים את העומדים בהם בתשלום מס מופחת. סיום לימודים אקדמאיים, מגורים באזור פריפריה, אחוזי נכות, הורים חד הוריים וסיום שירות צבאי, הם רק חלק מהקריטריונים בגינם קיימת הזכאות לתשלום מס בשיעור מופחת.

מלבד עניין נקודות הזכאות המאפשרות תשלום מס בשיעור מופחת, המקרים העיקריים המזכים בהחזר מס הם הפסקת עבודה לתקופה מסוימת במהלך השנה, הפקדות שונות לביטוח ולקופות גמל, תרומות המוכרות במס ועוד.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader