10 הדיברות לניהול עסק מצליח

בין אם זו הבירוקרטיה הרבה ובין אם זו המציאות הכלכלית המאתגרת בישראל, ניהול עסק עצמאי הוא משימה לא פשוטה, ובמיוחד כשהמטרה היא לנסות ולהוביל את העסק לשגשוג והצלחה כלכלית. יחד עם זאת, ישנם מספר כללים, או כפי שאנחנו קוראים להם – '10 הדיברות', שהקפדה עליהם תהווה נקודת פתיחה מוצלחת לניהול עסק מצליח

ניהול עסק עצמאי בישראל

רעיון מקורי, מיקום אסטרטגי ומשאבים כלכליים הם ללא ספק פרמטרים חשובים להקמת עסק עצמאי, אך הם מהווים בסופו של דבר פרמטרים ראשוניים המאפשרים את הקמת העסק וכדי להמשיך ולתחזק את העסק כראוי, ואף להביא לשגשוג וצמיחה כלכלית, חשוב לדאוג לניהול שוטף של העסק בצורה יעילה ואפקטיבית.

אין ספק כי קל לומר זאת, אך בפועל, לא כולם יודעים כיצד לנהל נכון את העסק, הן מבחינה תפעולית והן מבחינה פיננסית, והמציאות העגומה בישראל בה מעל ל – 40,000 עסקים נסגרים מידי שנה, חלקם עוד בשנתם הראשונה, רק מלמדת אותנו שאכן מדובר במשימה מאתגרת הדורשת תשומת לב וחשיבה רבה.

 

האתגרים העומדים בפני עסק עצמאי

כדי לסבר את האוזן ועל מנת שגם אלו שאינם מנהלים עסק בעצמם יוכלו להבין מול מה עסק עצמאי נאלץ להתמודד מידי שנה, נציין כמה מהאתגרים הבולטים הקיימים – הבירוקרטיה ובקשיים הרבים שמעמיסים הבנקים והמשרדים הממשלתיים השונים, התחרות הרבה הקיימת בשוק, קביעת מחירים, שכר עובדים, שיעורי מס הכנסה גבוהים, שיווק, פרסום ועוד.

נקודות אלו הן רק חלק קטן מהאתגרים הכרוכים בניהול עסק עצמאי, כאשר אמנם מדובר במשימה מאתגרת, אך לא בלתי אפשרית. ובמיוחד לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר כללים, או כפי שאנחנו קוראים להם – 'עשרת הדיברות' לניהול עסק מצליח.

10 הדיברות לניהול עסק מצליח

10 הדיברות לניהול עסק מצליח:

ברצוננו להציג בפניכם את עשרת הדיברות לניהול עסק מצליח שיעזרו לכם להוביל את העסק שלכם לשגשוג והצלחה.

  1. חזון עסקי: הגדירו חזון עסקי וכתבו מסמך המכיל את ערכי העסק, מטרותיו ושאיפותיו לטווח הארוך. החזון חייב להיות אמפירי (מדיד).
  2. אסטרטגיה שיווקית: בניית הפעולות השיווקיות היומיומיות למימוש החזון העסקי של העסק.
  3. קביעת יעדים: תרגום החזון העסקי ארוך הטווח של העסק ליעדים פר: שנה, רבעון וחודש.
  4. תוכנית פיננסית: ניהול ומעקב אחר כספים שנכנסים לבנק ויוצאים מהבנק.
  5. תמחור נכון: בניית המחיר הנכון ביותר לעסק שיביא את מירב הרווחים לעסק.
  6. תמהיל לקוחות: בחר את הלקוחות שלך – למכור לכולם זה בדיוק כמו למכור לאף אחד.
  7. ניהול סדרי עבודה נכונים: כתוב נהלי עבודה ברורים ושקופים לך ולצוות העובדים שלך.
  8. ניתוח מתחרים: להכיר את המתחרים זה להכיר את עצמך – אתה לא יכול להרשות לעצמך להתעלם מהם.
  9. מקצועיות: זה שאתה מקצוען בתחומך לא אומר שאין לך מה ללמוד –המציאות משתנה תמיד תוביל בתחומך.
  10. ייעוץ/ליווי עסקי: העובדה שאתה שולט מקצועית בתחומך, לא בהכרח מעיד על העובדה שאתה מבין בפיננסיים. דע לקבל עזרה.

 

אנשי מקצוע מנוסים – המפתח להצלחה

אמנם כל הרעיון הוא להיות עצמאיים, אך אין זה אומר כי עליכם לשאת בנטל מלא של ניהול העסק. עזרה וליווי של אנשי מקצוע שונים – רואה חשבון, יועץ מס ומומחי שיווק לדוגמה, יכולים רק להוסיף ולעזור לכם לנהל את העסק שלכם בצורה המוצלחת ביותר.

עשרת הדיברות לניהול עסק מצליח

 

שאלות ותשובות בנושא ניהול עסק מצליח

הנתונים הסטטיסטיים מראים כי למעלה מ – 40,000 עסקים נסגרים מידי שנה בישראל, כאשר חלק ניכר מהם נסגר עוד בשנתם הראשונה. נתון זה חושף במעט את הקשיים והאתגרים העומדים בפני עסק עצמאי, כאשר ההתמודדות מול הבירוקרטיה והקשיים של הבנקים וממשרדי הממשלה, תכנון פיננסי נכון ודאגה לאמצעי פרסום יעילים הם רק חלק קטן מהם.

באם ננסה לסכם בקצרה את עשרת הדיברות לניהול עסק מצליח שפורטו לעיל, נגלה כי חזון עסקי, אסטרטגיה שיווקית, קביעת יעדים, תכנית פיננסית, תמחור נכון, תמהיל לקוחות, ניהול סדרי עבודה נכונים, ניתוח מתחרים, מקצועית וייעוץ וליווי עסקי הם עשרת הדיברות שלנו לניהול עסק מצליח, כאשר מומלץ ורצוי לקרוא עליהם בהרחבה במאמר לעיל.

כפי שראינו לעיל, ניהול עסק לכשעצמו, הוא משימה מאתגרת במיוחד, על אחת כמה וכמה כשמעוניינים לגרום לעסק לפרוח ולהצליח. מבין שלל המורכבויות והאתגרים העומדים בפני עסק עצמאי, הקפדה על עשרת הדיברות שלנו תגרום לעסק שלכם להצליח בסבירות גבוהה למדי, כאשר תמיד יש לקחת בחשבון משתנים שונים שאינם תמיד בשליטתנו ולהיערך אליהם כמיטב יכולתכם.

גם אם אתם שולטים מקצועית בתחום של העסק שלכם, אין זה אומר שאתם צריכים ואף יכולים להתמודד עם כל נושא הקשור לניהול העסק שלכם. היכולת לדעת לקבל עזרה מאנשי מקצוע שונים – רואה חשבון, יועץ מס ומומחי שיווק ופרסום לדוגמה, רק יסייעו לכם לנהל בצורה טובה יותר את העסק ולהביא להצלחתו.

חזרו לחלק שמעניין אתכם
רואה חשבון יניב נשר
צריכים ייעוץ מקצועי ?
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם
מאמרים נוספים:
5/5
אישור ניהול ספרים

אישור ניהול ספרים מהווה מסמך המאשר כי ניהול הנהלת החשבונות כפי שמתבצע בספרים המיועדים לכך מתבצע כסדרו ועל פי חוק. מדובר באמצעי שממנו מסוגל פקיד

מקדמות מס הכנסה

כל גורם פרטי ועסקי נדרש לדווח באופן שנתי למס הכנסה ומתוקף כך לשלם את מקדמות מס הכנסה כחוק, בהתאם לשיעורים שנקבעו לכך בעבור כל שנה.

ניכוי מס במקור

ניכוי מס במקור נחשב לפעולת חובה שגרתית למדי, אם כי מדובר בנושא שדורש בעיקר מבעלי עסקים ובעלי מקורות הכנסה נוספים (משכר דירה, מכירת ניירות ערך

תשלום מקדמות מס הכנסה

תשלום מקדמות מס הכנסה מהווה פעולה אפקטיבית בתהליך המיסוי לעסקים, במסגרתה העסק ישלם מקדמה על חשבון חבות המס השנתית שלו, כך שבסיום השנה מרבית התשלום

החזר מס

אם אתם שכירים שמשלמים מס הכנסה ולאורך 6 השנים האחרונות החלפתם מקום עבודה, יצאתם לחל"ת או לחופשת לידה, השתחררתם מהצבא, קיבלתם דמי אבטלה, התגרשתם, קיבלתם

חשיבותה של אסטרטגיה שיווקית

בעידן המידע, אנחנו נחשפים לעוד מגוון רחב של תחומים, אפשרויות ופלטפורמות שנרצה להיחשף בהן ובעיקר – לחשוף באמצעותן את העסק. אסטרטגיה שיווקית היא התחום שמתווה,