הוצאות מתנות

הוצאות מתנות לרוב, כל עסק במהלך הפעילות העסקית שלו נותן מתנות ללקוחות ו/או לספקים ו/או לעובדים שלו.

מתנות אלו מוקדשות לטיפוח הקשר האישי של העסק עם מקבלי המתנות.

סעיף 2(4) לתקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות מסוימות), תשל"ב-1972 קובע כי יש לעשות אבחנה בין  מתנות שנתנו לספקים/ללקוחות לבין מתנות שניתנו לעובדים.

הוצאות מתנות צורך נועד כדי לקבוע אילו הוצאות יוכרו לצורכי מס ואילו הוצאות לאו.

  1. מתנות לספקים/ללקוחות: מתנות שניתנו ללקוח/לספק במסגרת העיסוק יוכרו לצורכי מס בתנאי שאינם עולים על 210 ש"ח (נכון לשנת 2018) לישות בשנת מס אחת. קרי, אם עסק נתן מתנה ללקוח שלו בסכום של 300 ש"ח, 210 ש"ח יותרו בניכוי ו-90 ש"ח לא יותרו בניכוי. אין הגבלה בגובה המתנה שעסק נותן ללקוחות/לספקים.
  2. מתנות לעובדים – סעיף זה יש לחלק ל-2:
הוצאות מתנות

א. מתנה שניתנה לעובד עבור אירוע משפחתי שחגג העובד: מתנה זו תותר בניכוי עד לגובה של 210 ש"ח.
ב. מתנת חג שמעסיק נתן לעובדיו לא יותרו בניכוי, אלא אם המעסיק זקף שווי בתלוש השכר של העובד.

כמדי שנה המשרד עומד לשירותכם ובמידה ויש נושאים שהייתם רוצים לברר אשמח אם תעלו בתגובות

בברכת שנה טובה ומלאה בהגשמה עצמית,

יניב נשר, רו"ח.

 

הוצאות מתנות
חזרו לחלק שמעניין אתכם
רואה חשבון יניב נשר
צריכים ייעוץ מקצועי ?
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם
מאמרים נוספים:
5/5
רואה חשבון מומלץ

ענייני הכספים של כל אחד מאיתנו הם עניינים חשובים ורגישים מאוד. יש הרבה מאוד דרכים שאפשר ללכת בהן מבחינת תשלומי מס, השקעות, הכנסות והוצאות וניהול

מה זה CPA רואה חשבון

נושאים כלכליים בירוקרטיים הם חלק מהחיים של הרבה מאוד עסקים ואנשים פרטיים. ישנו קושי מובנה בנושאים הללו, מפני שמצד אחד, אנשים רוצים למקסם את ההכנסות

רואה חשבון בחולון

בעלי עסקים טובים מכירים את החשיבות שבניהול כלכלי נכון. ככל שהחברה גדולה ומכניסה יותר, כך גם היא נמצאת בסיכון גבוה יותר מבחינת ניהול של תשלומי

רואה חשבון לעסקים

הכמות הגדולה של העסקים הנפתחים מדי שנה בישראל גורמת לשינוי חשיבתי עמוק. האתגרים הם רבים והתחרות היא גדולה, ועסקים צריכים למצוא את הערך המוסף שלהם.

רואה חשבון לעסקים קטנים

כל עסק קטן כגדול, יכול למקסם את עצמו מבחינה כלכלית אם ידע לבחור באנשי המקצוע האיכותיים ביותר שיכלכלו את צעדיו (תרתי משמע). לכן, רואה חשבון

רואה חשבון לחברות

מטרת העל של כל חברה היא להצליח ולמקסם את הרווחים שלה. ההצלחה העסקית היא לא רק במכירות של המוצר או השירות, אלא גם ביכולת של