מהו דוח רואה חשבון מבקר

לראיית החשבון יש המון אלמנטים שונים, שמתעדכנים כל הזמן. העבודה היא קשה ומורכבת, ולבטח אם עובדים עם חברות ענק שזקוקות לשירותים סביב השעון, על מנת לעמוד בכל הדרישות הממשלתיות.

במקביל, צריכים רואי החשבון גם לייעץ לחברות שבהן הם עובדים בנוגע להגדלת הרווחים, ולכן, יש כמה כובעים שצריך לשים. אחד מהאלמנטים המעניינים ביותר הוא דוח רואה חשבון מבקר. אז מהו דוח רואה חשבון מבקר ומה הוא עושה? המשיכו לקרוא – התשובות בהמשך.

מהו דוח רואה חשבון מבקר ומה חשיבותו?

אז מהו דוח רואה חשבון מבקר? מדובר בדוח רשמי אשר מושפע הן מדרישות סטטוטוריות (חוק החברות ותקנות ניירות ערך) והן מתקני הביקורת הרשמיים של לשכת רואי החשבון בישראל. מדובר בתוצר הסופי לעבודתו של רואה החשבון על דוחות כספיים של היישות המבקרת.

המטרה של הדוח היא לאפשר חוות דעת על דו"חות כספיים של הלקוחות שלו באופן נאות ולפי הכללים החשבונאיים המקובלים בישראל. מדובר במצב כלכלי מלא, כולל הוצאות, הכנסות, השקעות, והשימוש בהון העצמי של החברה.

 

מה יש בדוח רואה חשבון מבקר ואיך הוא מוגש?

ההגשה של דו"ח רואה חשבון מבקר נעשית לאחר עבודה מקיפה וכוללת של רואי החשבון. מדובר בנוסח אחיד של כל רואי החשבון בישראל, על מנת לשמור על סדר ולייצר דו"ח נקי מטעויות.

כאשר מנסים להבין מהו דוח רואה חשבון מבקר אפשר לראות את הסדר במבנה של הדו"ח ואת חוות הדעת המסודרת בסופו. לחוות הדעת בסופו של הדו"ח יש משקל גדול לעתיד החברה, ולבטח אם מדובר בתאגיד ענק שצריך לשים לב להשקעות עתידיות ולתהליכים ארוכי טווח.

 

מהו דוח רואה חשבון מבקר

 

 

לסיכום: מה נותן דוח רואה חשבון מבקר לעסק?

רואה חשבון איכותי אשר מייצר דו"ח רואה חשבון מבקר ברמה גבוהה יכול לעזור מאוד לעסק בו הוא נמצא. הדו"ח נותן תמונה מדויקת לגבי מצב העסק, וגם מאפשר לבצע תהליכי ביקורת איכותיים יותר, שמשליכים גם על ההכנסות, ההוצאות וההשקעות של החברה.

החברה יכולה לבצע תהליכים מדויקים יותר, לראות אם כדאי לבעלים שלה למשוך דיבידנדים ובאופן כללי, להבין מה הפעולות הבאות שהיא צריכה לעשות כדי להרוויח בעתיד הקרוב והרחוק כאחד.

 

שאלות ותשובות חשובות על דוח רואה חשבון מבקר

להלן שאלות ותשובות חשובות על דוח רואה חשבון מבקר:

שאלות ותשובות בנושא מהו דוח רואה חשבון מבקר

לא. רק עסקים שהמחזור שלהם גבוה מ-615,408 שקלים בשנה צריכים להוציא דוח רואה חשבון מבקר. זהו גם הסכום בו נדרשים עסקים להעסיק רואי חשבון במשרה מלאה. עסקים קטנים יותר יכולים (וזה מומלץ) להעסיק רואי חשבון כדי לסדר את ענייניהם הבירוקרטים.

לדו"ח יש ערך גדול מבחינת מצבה הכלכלי של החברה, והוא נותן תמונה מלאה לגבי מה ניתן ומה לא ניתן לעשות בעתיד. חברות מתכננות את הפעולות שלה לפי הדו"ח, והוא גם כזה שמכין את החברה לביקורות ומונע טעויות כלכליות בהווה ובעתיד.

לנוסח האחיד יש ארבעה מרכיבים: פסקת מבוא, פסקת היקף (תיאור מהות הביקורת), פסקת חוות דעת ותוספות לנוסח האחיד. אגב, הדוח יוצא מנקודת הנחה שכל הפעולות בוצעו בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים. 

כן. אם הוא ביצע את בדיקתו בהתאם לתקני הביקורת המקובלים. לחוות הדעת שלו יש משקל רב בהתאם למוניטין שלו ולאופי הבדיקה, והיא יכולה לשנות חברות, ואת הדרך בה הן פועלות בהווה ובעתיד.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader