רואה חשבון לעוסק מורשה

עסקים עצמאיים המוגדרים כעוסקים מורשים הם לרוב עסקים פעילים המשמשים בתור מקור הכנסתם המרכזי של בעליהם. למעשה, ההגדרה של עוסק מורשה היא עוסק שמרוויח יותר מ- 102 אלף שקלים בשנה קלנדרית (נכון לשנת 2022), ולכן ההתייחסות הבירוקרטית אליו היא שונה מאשר עוסק פטור, שמרוויח מתחת לסכום הזה.

על עוסק מורשה חלות הוראות ניהול ספרים שהן מעט מורכבות מאלו החלות על עוסק פטור כולל חובת דיווח למע"מ ולכן, הרבה אנשים שוכרים את שירותיהם של משרדי רואה חשבון לעוסק מורשה.

 

מה הייחוד של רואה חשבון לעוסק מורשה?

רואה חשבון לעוסק מורשה הוא איש מקצוע שמכיר את המורכבות של העוסקים המורשים אשר מחד מנהלים פעילות עסקית ופיננסית בהיקף גדול יחסית משל עוסק פטור ומאידך – חסרים לרוב את המשאבים שיש לבעליהן של חברות בע"מ (תאגידים), המעסיקים הנהלת חשבונות פנימית או בהיקף מלא.

ניהול ההיבטים הכלכליים והחשבונאיים בעסק מחייב פניות וזמינות מצד בעל העסק, שלא לומר ידע מקצועי רב. לרוב, בעל עסק במעמד עוסק מורשה עדיין מנהל עסק שהוא קטן יחסית ולכן לא בהכרח יהיה בעל זמן פנוי לניהול הצד הכלכלי בעסק – שכן מרבית זמנו יוקדש לניהול הפן המקצועי ויתר העניינים השוטפים בעסק.

בעוד שבעל עסק קטן במעמד עוסק פטור עוד יכול להרשות לעצמו לעיתים לדווח בכוחות עצמו למס הכנסה וביטוח לאומי, הרי שאצל עוסקים מורשים מדובר בהתעסקות שוטפת גם מול מע"מ ולא אחת – גם בניהול עובדים והיבטים הנוגעים לתשלומי שכר עבורם. 

בנוסף לכך גם ההסתכלות על עוסקים מורשים היא פדנטית יותר מצד רשויות המס, לאור מחזור ההכנסות הגדול יותר. הסיוע מרואה חשבון לעוסק מורשה הוא חיוני להבטחת עמידתם בהוראות החוק לעניין ניהול הספרים ותשלומי המס והימנעות מטעויות שעלולות לעלות לעסק ביוקר.

רואה חשבון לעוסק מורשה

 

רואה חשבון טוב מקל על המעבר ממעמד עוסק פטור לעוסק מורשה

הרבה עוסקים פטורים מגיעים למצב בו הם לא מעוניינים לעבור את הסכום השנתי כדי לא להפוך לעוסקים מורשים. מדובר בהתעסקות שהם מתקשים מאוד להתמודד איתה, ואף חוששים ממנה.

עם רואה חשבון לעוסק מורשה אפשר לעשות את המעבר הזה ללא בעיה, לשלם מחיר זעום ולקבל ערך גדול מאוד שיגדיל באופן משמעותי את העסק, ויוכל לפתח אותו לכיוונים שונים ומגוונים שמגדילים את ההכנסות.

 

כיצד רואה חשבון מונע בעיות קשות לעסק?

ההתמחות הספציפית של רואה חשבון לעוסק מורשה מאפשרת לו למקסם את הרווח של העסק. ראשית, הוא מתעסק עם הנושא הבירוקרטי מול הגופים הממשלתיים הלא גמישים, ובכך חוסך לבעל העסק הרבה מאוד כאבי ראש וזמן.

בנוסף, כאשר הכל נעשה בצורה מסודרת, גם הרבה יותר קשה לבצע טעויות, שיכולות להסתכם בקנסות או עונשים אחרים. אנשים ללא ידע בנושא הם יותר מועדים לפורענות וכאשר מדובר בסכומים גדולים, העונשים הם גם כבשים יותר. רואה חשבון לעוסק מורשה ימנע צרות גדולות בהמשך.

 

שאלות ותשובות בנושא רואה חשבון לעוסק מורשה

להלן כמה שאלות ותשובות חשובות בנושא של העסקת רואה חשבון לעוסק מורשה:

שאלות ותשובות בנושא רואה חשבון לעוסק מורשה

ההתמודדות הבירוקרטית של עוסקים מורשים היא משמעותית מאוד ומשליכה רבות על העסק. ההתעסקות היא כמעט יום יומית ויש הרבה מאוד דוחות להגיש, לצד מעקבים שיש לנהל ומסמכים שצריך לחתום עליהם. לכן, חשוב מאוד לעבוד עם אנשי מקצוע נכונים עם זיקה ספציפית לנושא החשבונאי.

עבור עוסקים מורשים, לא מומלץ כלל ועיקר להתנהל מול רשויות המס באופן עצמאי. מעטים הם האנשים שיכולים לבצע את כל הפעולות הבירוקרטיות מול מס הכנסה וביטוח לאומי לבדם, ולנהל מעקב נכון לגבי הכספים שלהם. קל מאוד ללכת לאיבוד ולבצע טעויות שבסיכומו של דבר יעלו לכם לא רק בזמן אלא גם בכספים רבים ואף בסנקציות חמורות.

יש הרבה מאוד סכנות שיכולות להסתכם בקנסות גבוהים ואפילו עונשים כבדים מכך, עד כדי סנקציות פליליות במקרים חמורים יותר. כל עיכוב בהגשת מסמך, או טעות חישובית שנעשית היא בעלת השלכות מרחיקות לכת.

העלות משתנה בהתאם לגובה ההכנסות של העסק, אך לרוב, מדובר בסכומים זעומים ובאחוז קטן יחסית מגובה ההכנסה. העלות לרוב נעשה סביב כמה מאות שקלים לחודש, אשר חוסכים הרבה מאוד זמן, כאבי ראש, והרבה מאוד טעויות פוטנציאליות.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader