רואה חשבון לעוסק פטור

פתיחת עסק עצמאי אינה עניין של מה בכך. מעבר לקבלת ההחלטה והיציאה לדרך עצמאית שהיא מורכבת ממילא, יש לפנות לגופים ממשלתיים כמו ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה, ולפתוח תיקים מול כל אחד מהם.

בהמשך, תתבקשו גם לשלם מקדמות מס וביטוח לאומי או להתחשבן מול הרשויות על בסיס שנתי, עוד לפני שהכנסתם שקל אחד לעסק. עבור מי שאינם מצויים בעולמות המיסוי והחשבונאות, כל הסיפור עלול להיראות מורכב ומרתיע.

גם הבחירה בסוג התיק במע"מ היא חשובה מאוד, ותלויה באומדן ההכנסה הצפויה. אם הלכתם על מסלול של עוסק פטור יש לכך השלכות ולכן, העבודה עם רואה חשבון לעוסק פטור היא חשובה מאוד.

 

 

מי זקוק לשירותי רואה חשבון לעוסק פטור?

מה שמבדיל בין עוסק פטור לבין עוסק מורשה הוא רמת ההכנסה של העסק. נכון לשנת 2022, עוסק פטור הוא עוסק שמכניס עד תקרה בת 102,292 ש"ח בשנה, או 8,524 ש"ח בראייה חודשית.

מדובר בעלייה קלה לעומת השנה שעברה, בה הסכום עמד על קצת פחות מ- 100 אלף שקלים. עוסק מורשה הוא עוסק שמכניס מעל הסכום המדובר, ובשל כך חייב גם בתשלום של מס ערך מוסף (מע"מ).

עבור מרבית האנשים, גם ההתעסקות החשבונאית הכרוכה בניהול עסק במעמד עוסק פטור היא מורכבת ולכן הסתייעות בשירותיו של רואה חשבון לעוסק פטור עדיפה על פני ניהול התקבולים, ההוצאות והדיווחים בעסק באופן עצמאי.

 

מדוע חשוב לקחת רואה חשבון לעוסק פטור?

תחזוקה של עוסק פטור היא אינה פשוטה, למרות הפטור ממע"מ המובנה בתוך המערכת. עדיין יש צורך לשלם מקדמות של אלפי שקלים מדי חודש או חודשיים, להגיש דוחות דו חודשיים ושנתיים, ולשים לב להחזרים ולהשלמות הגבייה שנעשות עם הזמן.

הרבה מאוד עוסקים פטורים ועצמאיים עובדים קשה ולא מצליחים להגיע לטיפול בנושאים הללו, וגם אם כן, יש כאן פתח לטעויות רבות, אי הבנות והרבה מאוד טרטור. רואה חשבון לעוסק פטור יודע לתת מענה לבעיות הללו ולהשיג ללקוחות שלו שקט מבלי שאלו ידרשו להתנהל במישרין מול רשויות המיסים.

רואה חשבון לעוסק פטור

 

 

כך רואה חשבון לעוסק פטור פוטר אתכם מהתעסקות בירוקרטית מייגעת

ההתחלה היא הקשה ביותר עבור עוסקים פטורים, שצריכים כאמור להגיע למשרדים ממשלתיים, לעמוד בתורים אינסופיים ולהציג אין ספור מסמכים. בנוסף, הם גם נדרשים לשלם סכומי מס שלא בהכרח ידעו לחשבם מראש בכוחות עצמם, מה שמוביל לקושי רב עבורם.

גם בחודשים הראשונים, כאשר עדיין לא בדיוק יודעים לאן הולך העסק, המורכבות היא גדולה, ולבטח כאשר רואים שהעסק מרוויח ויש לעשות את המעבר לעוסק מורשה.

 

לסיכום

העבודה עם רואי חשבון לעוסקים פטורים בנושאים שנזכרו לעיל, היא חשובה ומסייעת לבעל העסק הקטן להישאר עם האצבע על הדופק בהקשר לצמיחת העסק ורווחיותו ויכולה למנוע הרבה מאוד טרחה והפסדים בהמשך הדרך.

 

שאלות ותשובות על רואה חשבון לעוסקים פטורים

להלן כמה שאלות ותשובות שנשאלות לעיתים קרובות בנושא של רואה חשבון לעוסק פטור:

שאלות ותשובות בנושא רואה חשבון לעוסק פטור

כן. הרבה אנשים נוטים לחשוב שהם יסתדרו עם הבירוקרטיה ולא שווה להוציא כסף על עזרה חיצונית, אך עם רואה חשבון מסודר ואיכותי, חוסכים הרבה מאוד זמן והתעסקות בירוקרטית שיכולה להסתבך ולהפוך לצרה של ממש.

רואה החשבון עוסק במעקב אחרי ההכנסות וההוצאות, הוא מוציא את הטפסים הרלוונטיים, מגיש את הדוחות הדו חודשיים והשנתיים, מתמודד מול הגופים הממשלתיים, ויודע גם להזהיר את העוסק הפטור מפני הכנסות שעוברות את הרף, דבר שיהפוך אותו לעוסק מורשה.

ההבדל הוא ברמת ההכנסה, אך כאשר עוברים להיות עוסקים מורשים, ההתמודדות עם הרשויות היא הרבה יותר גדולה ומקיפה. במקרים כאלו, אין כל ספק שעסק יצטרך רואה חשבון מומחה, על מנת להתמודד עם ההתעסקות הגדולה הזו בשוטף.

הסכנות הן רבות – מאיחור בתשלומים וצבירת ריבית, דרך פספוס תשלום, הצהרות לא נכונות של הכנסות והוצאות, איחור בהגשת הטפסים ועוד מגוון רחב של פעולות שעלולות להסתיים בקנסות וענישה.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader