רואה חשבון מומלץ

ענייני הכספים של כל אחד מאיתנו הם עניינים חשובים ורגישים מאוד. יש הרבה מאוד דרכים שאפשר ללכת בהן מבחינת תשלומי מס, השקעות, הכנסות והוצאות וניהול תזרים המזומנים האישי או העסקי. אולם לא כל אדם בהכרח יודע כיצד להתנהל כלכלית בתבונה, ולבטח כשמדובר בבעל עסק עצמאי חדש. לכן, החיפוש אחר רואה חשבון מומלץ הוא חשוב ויכול לתת ערך מוסף לכל אחד מאיתנו.

 

 

איך מחפשים אחר רואה חשבון מומלץ?

החיפוש אחר רואה חשבון מומלץ יכול להיות מורכב, מפני שכל רואה חשבון מתמחה בנושאים אחרים. חשוב להגיע אל איש מקצוע שמבין ושוחה בתחום שלכם, בין אם מדובר ברואה חשבון עם התמחות בעוסק פטור או מורשה, ובין אם מדובר ברואה חשבון עם התמחות בעסקים קטנים, בינוניים או גדולים.

הדרך לחפש אחר רואה חשבון מומלץ היא מאוד מגוונת, כאשר אפשר להשתמש גם ברשת, שמלאה במידע חשוב, וגם בקולגות, חברים וחברי משפחה, שמשתמשים בשירותים דומים ויכולים להפנות אתכם למקצוענים בתחום.

 

איך מתנהלת העבודה השוטפת מול רו"ח טוב?

העבודה עם רואה חשבון חייבת להיות מסודרת ודו כיוונית. יש לתת לרואה החשבון את כל הכלים כדי לסדר את העניינים הכלכליים שלכם. בין אם זה להעביר אליו את כל הטפסים, דרישות התשלום והקבלות ובין אם זה להקשיב לעצות ולהדרכות שלו תוך כדי תנועה.

רואה חשבון מומלץ

עבודה עם רואה חשבון מומלץ יכולה להסתכם בחיסכון ורווח של סכומים לא מבוטלים, אם עושים זאת נכון. יש חשיבות גדולה בבחירת איש המקצוע הנכון מצד אחד, וכזה שהוא נגיש מבחינה גיאוגרפית וטלפונית בכל עת, כי יש עניינים דחופים על השולחן.

 

רואה חשבון מומלץ – ההוצאה הכי משתלמת שלכם

אנשים רבים רואים בהעסקת רואה חשבון הוצאה מיותרת, וסבורים כי יוכלו להסתדר לבדם. אולם זוהי הנחת לא נכונה, ולבטח כאשר יש צורך בהתנהלות בירוקרטית שוטפת מול הרשויות, כפי שקורה לאנשים שמחזיקים בעסקים במעמד עוסק פטור או מורשה.

ההסתייעות ברו"ח אינה בגדר פריבילגיה למי ששואף להימנע מתסבוכות מיותרות מול רשות המיסים (וזה הרי נכון לכל אחד מאיתנו), ולמרות שיש עלות חודשית שהיא לא מבוטלת, מדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה באופן גורף מדי חודש ובפרט בראיה לטווח הרחוק.

 

שאלות ותשובות חשובות על בחירת רואה חשבון מומלץ

אם אתם עדיין מתלבטים אם ואיך לאתר רואה חשבון מומלץ עבור העסק שלכם, השאלות והתשובות הבאות יסייעו לעשות לכם קצת סדר בנושא:

שאלות ותשובות בנושא רואה חשבון מומלץ

רואי חשבון אחראיים על הצד הפיננסי של העסק שלכם. הם נחשפים להכנסות, להוצאות ולהשקעות שלכם וצריכים להיות אנשי אמון. הם מצופים להיות מקצועיים וישרים, וכל טעות שלהם יכולה להסתכם בהפסדים כספיים כבדים מאוד. לכן, חשוב לנסות ולקבל כמה שיותר מידע על רואי חשבון לפני שמתחילים לעבוד איתם ולבדוק היטב המלצות מלקוחות אחרים.

התשובה לשאלה זו תלויה בגודל העסק ובצרכיו. רואי חשבון צריכים לבצע לעיתים פעולות תחת לחץ של זמן, והמורכבות בעבודה שלהם היא גדולה. היכולת להגיע אל רואה החשבון שלכם בהתראה של רגע היא בונוס גדול. אולם כיום ישנה מגמה של יותר ויותר רואי חשבון שניתן להתנהל מולם דיגיטלית בלבד – ולהעביר עותקים סרוקים של הקבלות והחשבוניות לצורך הדיווחים השוטפים, ובפרט כשמדובר בעסק קטן.

שכר טרחת רואי חשבון משתנה בהתאם לגודל העסק שמעסיק אותם. מטבע הדברים יש הבדל בין רואה חשבון שעובד עם תאגיד ענק לבין רואה חשבון שמסייע לאדם להשיק עסק קטן של עוסק פטור. התשלומים לרו"ח מומלץ לעסקים קטנים סובבים בדרך כלל סביב כמה מאות שקלים בחודש בעוד שבחברות ענק הם עשויים להגיע גם לאלפי שקלים או יותר מכך, אם כי במקרים אלו ההעסקה היא בדרך כלל פנימית לחברה.

רואה חשבון הוא איש מקצוע שמתעסק עם הנושא הכלכלי הבירוקרטי שלבעלי עסקים אין את היכולות להתעסק איתו. הוא מתמודד עם הדרישות של מס הכנסה וביטוח לאומי, מכוון להחלטות הנכונות, ומונע בעיות שיכולות להסתכם בקנסות ובעונשים קשים יותר.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader