תפקידיו הרבים של רואה חשבון מקצועי

עסקים בהקמה; עסקים שנקלעו לקשיים; רצון לצמוח ולהתפתח; כל אלו ועוד נסיבות רבות מובילות עסקים וחברות מכל סוג וגודל לקבלת תכנון  כלכלי נכון יעוץ עסקי שיסייע בשיפור תהליכים בתוך הארגון, שנועדו להגשים מטרות ולהגדיל את הרווחים במאמר הבא תכירו מקרוב את תפקידיו הרבים של רואה חשבון מקצועי.

למה באמת צריך רו"ח מקצועי ומנוסה שמבין בעסקים?

כל בעל עסק נדרש להכיר היטב ולעומק את תחום פעילותו, אך במישור העסקי, היתרונות היחסיים שמורים רק לאלו שהשתמשו בליווי עסקי כדי להצליח לממש את כל היעדים הרצויים להם ועל הצד הטוב ביותר. ליווי וייעוץ עסקי הוא שם כולל לשירות שמורכב ממספר תחומי עבודה, ביניהם פיננסים, תפעול ואסטרטגיה, שנועדו למצב את הארגון במיקום טוב יותר מבחינת פעילותו ורווחיו.

  • התכנון והייעוץ העסקי מתאימים לעסקים בכל נקודת זמן, אך בעיקר לאלו שנמצאים בצומת שיש לבחון ממנה הלאה את דרכי הפעילות, כמו למשל בעת מימוש של פיתוח עסקי, התרחבות, רכישה ומיזוג, יציאה לשוק או לקהל יעד חדש, תמחור נכון של שירותים ומוצרים, פיתוח תהליכי ניהול ועוד.
  • מכיוון שבכל אלו מעורב ניהול כספי, יש צורך לוודא ולשמור על תקינותו תוך איתור של בעיות, ליקויים וכשלים שיש לפתור. המלווה העסקי יידרש לזהות מה עובד בצורה שאיננה תקינה מספיק ולקבוע האם העסק מממש בשלב זה את הפוטנציאל שלו.
  • הן הליקויים וההמלצות לשיפור והן התוכנית להשגת היעדים יופיעו בתכנית עבודה מסודרת, שבה יפורטו כל המטרות וכל הפעולות המתאימות להם. בנוסף בליווי עסקי מקצועי מתרחשת גם בקרה שוטפת על אופן הניהול של העסק, תוך התייחסות בפועל להצלחת כל הפעולות הנדרשות עד להשגתן המלאה של המטרות שנקבעו.

 

רואה חשבון כיועץ ומלווה עסקי?

היועץ העסקי הוא אדם שחי ונושם את עולם העסקים ושתפקידו ליצור שקט נפשי וסדר בארגון לטובת מנהליו ובעליו. הוא מתמצא מאוד בשיפור תהליכים שונים, מיומן בהערכה ובבקרה קפדניים ויודע כיצד "לקרוא את המפה" על מנת להמליץ על כל דרכי הפעולה המתאימות. יחד עם הבנתו בענף העסקי ויכולתו ללמוד את תחום העיסוק של הלקוח, סביבתו, מתחריו ומטרותיו, מדובר במי שבקיא מאוד גם במישור הכלכלי. בלעדיו, אף תהליך לא באמת יצליח להתגשם כראוי.

מסיבה זו, הליווי והייעוץ העסקי ניתן פעמים רבות במסגרת שירותי ראיית החשבון שמקבל העסק: גורם בקיא ומיומן שיכול לקרוא את הדוחות הכספיים ואת המאזן, להביט על תזרים המזומנים ולהבין כיצד ניתן לייעל אותם, כדי לפנות מספיק מהתקציב לטובת המטרות הרצויות (צמיחה, גיוס עוד עובדים, פתיחת עוד סניף, הכנסת מוצר חדש וכן הלאה).

רואה החשבון הוא גורם שבאופן טבעי כחלק מתפקידו נמצא יחד עם העסק ובעליו גם ברגעים הקשים ועוזר להם בהתמודדות ואף בשיקום מהמשבר. 

תפקידיו הרבים של רואה חשבון מקצועי
תפקידיו הרבים של רואה חשבון מקצועי

ליווי וייעוץ עסקי תורם לחיי העסק בהיבטים רבים:

  • במישור הפיננסי: בניית תזרים מזומנים, תמחור, הערכת הרווחיות, צפי שנתי וחצי שנתי, ניהול מלאי ועוד.
  • במישור המכירתי: הערכת תהליכי המכירה ואפיונם, מציאת ליקויים ונקודות חולשה וקביעת פתרונות לתיקונם.
  • במישור התעסוקתי: דגש רחב יותר על תהליכי העבודה, נהלי עבודה, טיב העובדים והמוטיבציה שלהם, תהליכי גיוס מדויקים ועוד.

 

זהו תהליך שלם שנדרש לעתים בתחילת הדרך ולעתים גם בשלב מתקדם יותר בחיי העסק. רואה החשבון כיועץ ומלווה עסקי יכול לתרום לארגון במגוון אספקטים, תוך שימוש בארסנל כלים מקצועי ביותר. בתוספת לניסיונו בתחום כאחראי להצלחתם של עסקים רבים אחרים, מסוגל רואה החשבון להניע את העסק ליצירת תוצאות מדהימות.

אמנם בשוק ניתן למצוא חברות רבות שמציעות שירותי ליווי וייעוץ עסקי, אך לא כולן יתאימו בהכרח לכל עסק. לכן חשוב לשים דגש על שיתוף הפעולה המלא בין מנהל העסק ליועץ ולהחליט על תוכנית מסודרת ומוגדרת, כולל מטרות, יעדים ולוחות זמנים.

כמעט לכל עסק קיים רואה חשבון שאמון על ענייניו מול רשויות המס. במקביל, הוא עשוי לסייע גם בדרכים נוספות, שהרי תפקידו בסופו של דבר הוא לשמור על עסק יציב, מבוסס ומפגין צמיחה ולעזור לו להתקדם לאורך הזמן. אם מדובר גם במי שמוכשר במתן ייעוץ עסקי, הרי שהוא יוכל לא רק להתייחס למה שקיים כעת בתוך העסק, אלא גם להבין כיצד בדיוק צריך לקדם אתכם ולשמור על הכיוון שמתאים לעסק.

 

תפקידו של רואה החשבון בעסק שלכם

בכלליות, רואה החשבון נדרש לטפל בכל מה שקשור לסוגיית המיסוי של העסק מול מע"מ ומס הכנסה. ככל שזהו בעל מקצוע טוב ורציני, הוא יתרגם את מיומנויותיו לכדי צמצום חבויות המס וידאג לפעילות תקנית וחוקית לכל אורך חיי העסק.

בנוסף, רואה החשבון אמון על הוצאת דוחות כלכליים תקופתיים ובכללותם דוח רווח והפסד ונתונים נוספים שמלמדים לגבי הפעילות העסקית והמצב הפיננסי של העסק. ככל שרואה החשבון זמין עבור בעלי העסק ומכיר את הנעשה בו מבחינה פיננסית, כך הוא יניב תרומה משמעותית יותר לארגון גם במישורים נוספים אליהם הוא מוכשר.

 

ליווי וייעוץ עסקי בהתאמה מלאה לעסק שלכם

משרד רואה החשבון יניב נשר מתמחה במתן ליווי וייעוץ עסקי המיועד לסייע לעסקים לעבור ממצב הישרדותי בהתנהלותם הפיננסית למצב של צמיחה ושגשוג, לרבות שיפור כל התוצאות העסקיות שלהם. השירות מוכוון למציאת פתרונות יומיומיים מצד הנהלת החברה לאתגרי הניהול השוטף ולסיוע בקבלת החלטות שישפיעו לטווח הארוך על העסק.

השירות מותאם לכל צרכי העסק ואיננו מחליף את תפקידיו ופעולותיו של רואה החשבון המבקר, אלא פועל עמו בהלימה:

  • חיזוק נקודות חולשה
  • בניית תהליכי עבודה
  • תמחור כל מוצרי ושירותי החברה
  • מתן שירותי פיתוח עסקי
  • בחינת כדאיות השקעות וסיוע בגיוס כספים

 

הליווי הניתן מתרחש ישירות מול בעלי המשרד, תוך התחייבות שלא לפעול בשירות זה מול יותר משלוש חברות בו זמנית.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader