סיוע בגיוס כספים

כל הקמת עסק חדש או עסק קיים לקראת צמיחה והתרחבות, זקוקים לתקציב מסוים, מה שמצריך לרוב באיתור שירות של סיוע בגיוס כספים בסכום המתאים. מכיוון שלכל עסק נתונים אחרים שמתנים את מתן המימון כלפיו וכן סיכונים אפשריים, יתרונות ויכולת החזרים, חשוב שגורם מקצועי כמו רואה החשבון ילווה אתכם בתהליך וימליץ על הפעולות המתאימות. 

סיוע בגיוס כספים: חלון הזדמנויות חשוב

כל תנופה עסקית היא שלב מרגש בחיי העסק. חלק מבעלי העסקים פוגשים בה ממש בראשית הדרך, כאשר הם נדרשים לגיוס כספים לטובת רכישת מלאי ראשוני, ייצור מוצר מסוים, הגעה לשוק או לקהל המתאימים, רכישת נכס ועוד. חלק אחר מתוכם יקבלו סיוע בגיוס כספים לפני פעולות שמיועדות להרחבת העסק ולצמיחתו כמו פתיחת סניף נוסף, פיתוח עסקי, גיוס מחלקת עובדים ועוד.

כל עסק ניחן במורכבות ומאפיינים שונים וייחודיים משלו, מה שמאפשר לו לבחור את מסלול גיוס הכספים האידיאלי ולהשתמש בו כאפשרות המתאימה. כדי לעשות זאת בהצלחה, תידרשו לפעול לאורך הדרך מול גורם מקצועי שמתמצא בנתונים הפיננסיים והארגוניים של העסק ושערוך לליווי פעיל ושוטף שלו החל מקביעת מסלול גיוס הכספים המדויק ועד לאחרי ההשקעה הכספית שתיושם ממנו.

 

גיוס הון דרך המערכת הבנקאית

הנדבך המרכזי ביותר בתחום הגיוס הפיננסי הוא יצירת קו אשראי בנקאי שיסייע במימון כל הפעולות העסקיות. באופן טבעי, הבנק לוקח חלק משמעותי בעניין שכן הוא יכול להחזיק את החברה מבלי לקבל זכויות בנכסיה. יחד עם זאת, יהיה צורך בערבויות ובטחונות שונים ויש להביא בחשבון גם את העמידה בתנאי ההחזר, שאם לא תתרחש כסדרה, עשוי להתקיים פירעון של החוב המלא מתוך הערבויות שניתנו.

לפני הפנייה לבנק כדאי לבחון את הדוחות השנתיים הקיימים בעסק ולוודא את התאמתם לקבלת המימון מהבנק. ניתן יהיה לבצע כמה פעולות מקדימות כדי לשפר את המצב הפיננסי והארגוני לפני גיוס האשראי. בנוסף חשוב לבחון את סוג האשראי ופרק הזמן שלו בהתאם לצרכים האישיים.

סיוע בגיוס כספים
סיוע בגיוס כספים

הלוואות בערבות מדינה

סיוג בגיוס כספים ניתן במקרים רבים גם לטובת הקרן להלוואות בערבות מדינה, הנחשבת לנוחה יותר ביחס לקבלת הלוואות בנקאיות בשל הריבית הנמוכה (מאוד) והערבויות המצומצמות. יחד עם זאת, מסלול קבלת המימון מפרך ומסורבל יותר מיתר האפשרויות ודורש העברת תוכנית עסקית לבדיקה ומענה למספר שאלונים בטרם יתבצעו דיונים לגבי הנושא. כמו כן, לא תמיד הקרן מכילה את התקציב הנדרש במועד הבקשה.

 

גיוס הון מגופים ממשלתיים

מלבד הקרן להלוואות מדינה, יזמים ובעלי עסקים יכולים לפנות לגופים ממשלתיים שונים מתחומים רלוונטיים כמו התעשייה, הטכנולוגיה, ביוטכנולוגיה ועוד. כאן הסכומים עשויים להיות משמעותיים מאוד והם ניתנים בכפוף להצגת המיזם בפני הגוף המלווה. לכל גורם יש את התנאים והאילוצים שלו וחשוב לבחון אותם בקפידה ולהעריך את כדאיותם.

 

גיוס הון ממשקיעים פרטיים

עסקים יכולים למכור אחוזים מהעסק בתמורה להזרמת כספים עבורו, מה שבדרך כלל מתבצע מול משקיעים שיכולים לקחת חלק בהזנקת העסק, בפיתוח שלו ובמושבי הדירקטוריון שלו. ועם זאת, לא תמיד כה פשוט ונוח לחלק את הסמכויות ולקבל החלטות שסותרות את הרצון האישי של היזם כנגד קבלת הכספים מהמשקיע שלו.

גיוסים מהסוג הזה מתרחשים לרוב מול אנשי עסקים ממולחים ודורשים יכולת מיקוח וניהול משא ומתן טובה. לרוב המו"מ יתנהל בשלבי הרעיון או פיתוחו, כאשר היזם נדרש לנצל קשרים אישיים כדי להגיע למשקיעים המתאימים, או להגיע לכנסים ואירועים בהם סביר שיפגוש אותם.

 

גיוס הון בקמפיין המונים

סיוע בגיוס כספים יכול להתרחש גם דרך הציבור, מה שלרוב מתרחש בשלבים מאוחרים יותר בפעילות העסקית וכלפי שירות או מוצר מגובשים שהוכיחו את עצמם. פלטפורמות רבות מבצעות היום קמפיינים למימון המונים, במסגרתן היזם מתבקש להציג את הרעיון ומעניק הטבות מסוימות בכפוף להשקעה בטווח כספי מסוים.

 

סיוע בגיוס כספים לצמיחה ולהתפתחות יעילה יותר

כל עסק מעוניין לקבל מימון יעיל שיאפשר לו להגשים את חלומו ולהתפתח בהתאם. כדי לעשות זאת בהצלחה ומבלי ליפול למלכודות דבש מפתות אך לא פרקטיות ברמה הפיננסית והארגונית, חשוב לקבל ייעוץ וליווי פעילים מגורם מתאים.

אותו גורם כמו רואה החשבון יניב נשר, ישתמש בניסיונו המקצועי העשיר כדי לבחון את היכולת הכלכלית והתזרימית של העסק ולקבוע את מסלול המימון האידיאלי בעבורו. יחד עם האפשרות לגיוס הון, ניתן לקבל שירותי משרד נוספים וחשובים כמו הנהלת חשבונות, ליווי עסקי וייעוץ השקעות, שיסייעו לעסק למטב את הכנסותיו ולשמור עליהן יציבות וגדלות לאורך הזמן.

במשרד רואי החשבון יניב נשר תקבלו שירות מקצועי ומיומן על בסיס המאפיינים והמטרות הספציפיות של כל עסק או מיזם. כאן נוכל ללמוד את העסק, את פרקטיקות הניהול שלו ואת כל צרכיו הנדרשים ולהחליט על גובה ההלוואה המתאים, ההחזרים ולהעניק סיוע בגיוס כספים מהגורמים המדויקים לאותו העסק.

 

אל תגייסו הון לפני שתגבשו תוכנית פעולה מקיפה

יש לצאת לדרך באמצעות תכנון מפורט שכולל את תנאי ההחזרים ונמנע מלהוות נטל על החברה בהתנהלותה התזרימית השוטפת. לכן את קבלת המימון לעסקים גדולים וקטנים כאחד, חשוב לתכנן מול איש מקצוע בעל הבנה עסקית משמעותית וראייה כלכלית טובה במיוחד.

 

לסיכום

הצוות המומחה והמנוסה שלנו במשרד רואי החשבון יניב נשר עומד לרשותכם בכל שאלה וצורך בקבלת מימון וערוך לבדיקת כל מסלולי המימון המתאימים לכם ביותר.  כאשר המטרה שלנגד עינינו היא צמיחתו וגדילתו של העסק, נרצה לתכן את כל פעולותיו הפיננסיות באופן מושכל ויצירתי, כדי לקבוע מראש את מיטוב כספי המימון ולהימנע מכל פגיעה ביכולת ההחזרים או התנגשות חוקית כלשהי מול רשויות המס. נשמח לפגוש אתכם לפגישה בלתי מחייבת בנושא.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader