שירותי ראיית חשבון

בעלי עסקים נדרשים למגוון רחב של פעולות, הרבה מעבר למתן שירות או יצירת פעולות שיווק ומכירה. כדי לסייע בהתנהלות במישור הכלכלי והבירוקרטי מול הרשויות, נדרשים לכל עסק גדול וקטן שירותי ראיית חשבון ממולחים ומקצועיים. שירות זה מסייע לתפקוד איכותי, יציב ומשתלם לטווח ארוך ומספק לעסק את התשתית המלאה לצמיחתו ורווחיותו מכאן והלאה.

 

תפקידיו וחשיבותו של רואה החשבון

עוסקים פטורים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ ולעתים אפילו שכירים, זקוקים לליווי שוטף ואחראי מצד רואה החשבון – אדם שבראש ובראשונה יודע איך להסתכל על המספרים ולהתנהל בצורה הנכונה מול רשויות ומשרדים שונים. 

אך לא מדובר בסיבות היחידות למתן שירותי ראיית חשבון לעסקים, משום שהתפקיד כולל גם הערכת כדאיות, בדיקות התזרים וייעוץ בנוגע להרחבה עסקית ולצמיחה, מילוי דוחות שנתיים ולעתים גם סיוע במשכורות. 

 

רואה החשבון בוחן את תקינותם של דוחות כספיים, עורך אימות וביקורת חשבונאית ומתעסק בניהול וייעוץ מס, חשבונאות, מימון ועוד. ההסמכה לרואי החשבון בישראל הנה ייחודית, מטעם מועצת רואי החשבון, הכפופה בפועל למשרד המשפטים ומעניקה בפועל את רישיון המקצוע בעקבות עמידה במבחני הסמכה, תואר מתאים והתמחות. 

 

זהו אדם מקצועי ומיומן עתיר ניסיון, שרותם את כישוריו להצלחה העסקית והכלכלית של כל העסקים המשתמשים בשירותיו. בין האספקטים הכוללים שירותי ראיית חשבון ניתן למצוא תפקידים כמו ייצוג מול רשויות המס, הנהלת חשבונות ושכר לרבות הפקת תלושי משכורת וביצוע תשלומים לעובדים בפועל, החזרי מס ותכנון מס, ייעוץ פיננסי וליווי עסקי התורמים להתפתחות העסקית ועוד.

 

בניית תוכנית עסקית לחברות ולעסקים פטורים/ מורשים

שלבים שונים בחיי העסק, דורשים תכנית פעולה שתטיב איתו ותסייע לו להפגין גדילה וצמיחה בהתאם לנתוני השטח. כל עסק פעיל שמעוניין לצאת לדרך עם מוצר או שירות חדש, לרכוש אמצעים נוספים לבית העסק, לאפשר לעצמו יותר עובדים, סניפים או נכסים – אמור לבנות תוכנית עסקית שמגולמות בה משמעויות כלכליות מלאות. 

 

הגדילה מלווה תמיד במציאת פתרונות מימון ואף בירידה בהכנסות באופן זמני, שחשוב להתכונן אליה ולהיערך אליה בהתאם מבלי שהעסק ייפגע. שירותי ראיית חשבון עוזרים לא פעם גם במציאת פתרונות המימון המתאימים עצמם. 

 

פתיחת עסק חדש והגשת דוחות תקופתיים

כל אדם עם חלום, חזון, שאיפה או רעיון, רשאי להקים בישראל עסק. גם בנקודה זו מומלץ להיעזר תחילה בשירותי ראיית חשבון כדי להעריך את מנגנון הרווח וההפסד בכל שנה, להבין איזה סוג עוסק מומלץ לאור הנתונים הנוכחיים לפתוח (עוסק פטור, מורשה, חברה בע"מ) וכמובן לסייע בפתיחת התיקים מול רשות המיסים, מע"מ והמוסד לביטוח הלאומי. 

בהמשך, יוכל רואה החשבון לטפל ולייצג בכל עניין בירוקרטי מול אותן רשויות לרבות הגשת דוחות תקופתיים כנדרש, מילוי הצהרת הון, ניהול ספרים כחוק ועוד. 

 

שירותי הנהלת חשבונות

אספקט חשוב ומרכזי בתחום ראיית החשבון הוא הנהלת חשבונות העסק בפועל. מצד אחד, מדובר בניהול שוטף מול הרשויות כפי שכבר הזכרנו בפסקה הקודמת. מצד שני, העסק שמעוניין ביציבות וגם בהתפתחות עם הזמן, מוכרח לשלוט היטב במצבו הפיננסי. 

הנהלת החשבונות היא הפקטור המרכזי ביותר לשליטה ולשמירה על תזרים המזומנים בעסק והיא כוללת בין היתר את הפקת דוחות הרווח וההפסד, מתן המלצות למיטוב ההתייעלות הפיננסית, תחזית שנתית, מהלכים לצמצום הוצאות בארגון ולעתים גם שירותי הפקת משכורות. 

 

ייעוץ מס ותכנון מס

אמנם כל אדם שואף לעסוק בעבודה שיש אליה תשוקה ונכונות מידי בוקר, אך בסופו של דבר, עליה להישאר רווחית בכל זמן נתון. אחת הדרכים המרכזיות ביותר לרווחיות העסק היא לבצע תכנון מס מקצועי, המביא בחשבון את כל דרישות המיסוי והחובות, יחד עם הסתכלות רחבה על כל מה שמתרחש כרגע בעסק. 

שירותי ראיית חשבון מתפקדים לא פעם כמגדלור לתחום המיסים, בייחוד כדי להבין את מצב ההכנסות וההוצאות לטובת תחשיבי המס השונים, אך גם כדי לצפות הלאה את התשלומים והחובות במס ולהבין כיצד ממטבים אותם בהתאם להיכרות מעמיקה עם החוקים הרבים, המגלמים בתוכם זכויות והטבות אפשריות רבות. 

 

מערך שירותי גבייה שוטפים

אחד הקשיים הגדולים ביותר בהתנהלותם של מרבית העסקים הוא לעניין הגבייה: כסף שנותר מכל סיבה שהיא מחוץ למחזור הכספי, אך נכלל באופן טבעי בתזרים – מה שיצור גירעון "מתגלגל" ויגרע מהיכולת של העסק לשלוט בהכנסותיו ולהתפתח בהצלחה. 

מכיוון שגבייה נכונה ועקבית היא תהליך הכרחי בחיי העסק, ניתן לבצע אותה גם במסגרת שירותי רואה החשבון, הבונה מערך ניהול גבייה יעיל ומונע מהעסק "לפספס" את הכספים שמגיעים לו במסגרת הזמנים המדויקת.

 

ייעוץ עסקי וליווי עסקי

עקרונית, ניתן לשפר כל תוצאה עסקית שהתקבלה מהתוכנית העסקית וזאת באמצעות פתרון בעיות שונות ברמה המנהלתית, התפעולית והכלכלית, שיש להן השפעה על העסק בטווח הארוך. 

שירותי ראיית החשבון מותאמים בצורה מלאה לכל צרכי העסק והם מתרחשים בד בבד עם הליווי העסקי הכולל: בניית תהליכי עבודה יעילים, שיפור נקודות חולשה, פיתוח עסקי, תמחור אפקטיבי, בחינת כדאיות השקעות וסיוע בגיוס כספים, בדיקות מקדימות לפני הגדלת פעילות או רכישות לרבות סיכויי ההצלחה, פתרונות המימון ויכולת ההחזר לרבות תשואה. 

 

למה לבחור אותנו?

משרד רואי החשבון יניב נשר נמנה עם המשרדים המנוסים ביותר בתחום הייעוץ העסקי, תכנון המס והנהלת החשבונות ומטפל בעסקים בכל גודל, לרבות ייעוץ וייצוג מול רשויות המס, ייעוץ וליווי לפתיחת עסק חדש/ חברה בע"מ, ניתוחי תקציב, שירותי ביקורת, חשבות שכר, ניהול כספי ותזרימי ועוד. 

המשרד מספק מענה אישי לכל לקוחותיו בכל תחום, תוך 24 שעות ומשתמש בתוכנות הנהלת חשבונות מתקדמות שמספקות מענה מקיף. כמו כן, למשרד מחלקת הנהלת חשבונות הזמינה למתן שירות מיידי באופן מלא, לרבות יצירת דוחות כספיים, דיווח וביקורת על פי כל התקנים המקצועיים הגבוהים וכללי החשבונאות המקובלים. 

 

 

 

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader