איך עושים תיאום מס?

מס הכנסה מחושב ומשולם על כלל מקורות ההכנסה שיש לשכירים. יש להביא בחשבון בתלוש המשולם לשכיר את ההכנסות ממקורות נוספים על מנת שהמס שינוכה ייקח בחשבון הכנסות נוספות במידה וקיימות כאלה. ההצהרה על עבודה בעוד מקום עבודה מתבצע כבר בטופס 101 כאשר הוא ממולא על ידי העובד. על איך עושים תיאום מס במאמר שלפניכם.

דיווח בטופס 101

במידה והשכיר הצהיר בטופס 101 בחלק החמישי כי יש לו מקורות הכנסה נוספים הוא נדרש לבצע תיאום אחרת המעסיק יידרש לנכות לו את גובה המס המקסימלי. חשוב לדעת שהצהרה של פרטים לא מדויקים בטופס 101 כמו גם, אי דיווח על ההכנסות ממקום העבודה הנוסף מהווים עבירה פלילית. מס הכנסה ככל הנראה יגלה זאת וישלח דרישה להגיש דוח שנתי עם דיווח על כלל ההכנסות.

 

מילוי טופס 116

ביצוע תיאום מס אינו דבר מורכב. יש למלא טופסי 116 של מס הכנסה ובהם תדווחו על ההעסקה של שני מעסיקים שונים תוך צירוף של האסמכתאות הרלוונטיות למשל תלושי השכר מהמעסיקים השונים. דיווח זה יאפשר למס הכנסה לגבות את תשלומי המס השוטפים בהתאם למדרגת המס שבה אתם מצויים בחישוב כולל של ההכנסות שלכם ממקומות העבודה ביחד.

איך עושים תיאום מס?
איך עושים תיאום מס?

תיאום מס רטרואקטיבי

החשיבות של תיאום מס היא בכך שבמקום שתתבקשו לשלם על מקום העבודה השני מס בשיעור של 50% בהתאם למדרגת המס הגבוהה ביותר תשלמו בהתאם להכנסה החודשית המדויקת שלכם. בנוגע לשאלה איך עושים תיאום מס יש לציין כי ניתן גם לעשות תיאום מס באמצעות הגשת דוח שנתי המפרט את כלל ההכנסות שהיו לכם במהלך שנת המס שעברה.

כאשר עושים תאום מס על שנת המס הקודמת לו מבצעים למעשה חישוב רטרואקטיבי של שעור המס המדויק שיש לשלם כנגד ההכנסות. בביצוע תיאום מס באמצעות הדוח השנתי ניתן לקבל החזרי מס  ממס הכנסה בתוספת של ריבית והצמדה על היתרה שנגבתה.

 

מתי לא ניתן להפיק תיאום מס אונליין

כאשר ההכנסות  משכר עולה על  על 297,180 ₪ לשנה מכלל המעסיקים לא ניתן לבצע תיאום מס דרך האינטרנט. גם מי שכבר עשה תיאום מס במהלך השנה לא יכול לבצע זאת באמצעות האינטרנט.

 

סיכום איך עושים תיאום מס

לסיכום, במאמר זה עסקנו בשאלה איך עושים תיאום מס בהרחבה. הרעיון העומד מאחורי תיאום מס הוא למנוע ככל שניתן תשלומי מס מעבר לנדרש לאורך שנת המס בשל התנגשויות בין אחוזי מס הכנסה שונים ממקורות שונים. אם אתם זקוקים לסיוע או ליויו בתהליך של תיאום מס כמו גם ביצוע החזרי מס רטרואקטיביים אנו מנוסים בתחום ונוכל לסייע לכם מול מס הכנסה.

צרו קשר עוד היום עם רואה חשבון יניב נשר

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

הליך תיאום המס הוא חשוב מכיוון שהוא יכול לחסוך אלפי שקלים כל שנה לשכיר העובד במספר עבודות במקביל. אי ביצוע תיאום מס יכול לגרור תשלום של כ50% מס על ההכנסות אשר לא נערך עבורם תיאום.

הצורך הנפוץ ביותר לביצוע תיאומי מס הוא שילוב של מספר עבודות במקביל של שכירים. מטרת תיאום המס היא לאפשר לשכיר לשלם את מינימום המס הנדרש בשל הצטברותם של חיובי מיסוי מהכנסות בעבודות השונות.

לשם תיאום מס יש לפנות בבקשה לפקיד השומה תוך מילוי טופס בקשה להקלה בטופס 116 ולבצע תיאום בחישוב ניכויי המס. בטופס יש למלא, הן פרטים אישיים והן פרטים על בן הזוג ועל הכנסתו ולאשר את הבקשה לתאם את המס. לחילופין ניתן לבצע את התיאום  על יד מייצג רואה חשבון במילוי טופס 117 ושליחתו לפקיד השומה.

ניתן לפנות למשרדי מס הכנסה עם המסמכים ולבצע תיאום מס. ניתן לבצע תיאום מס באתר האינטרנט של רשות המיסים. יש מצב גם לתיאום מס ישירות באמצעות המעסיקים או עריכת תיאום מס באמצעות מייצג כמו רואה חשבון.

חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader