בניית אסטרטגיה עסקית

על מנת לנהל עסק בצורה מוצלחת, כל בעל עסק נדרש לבצע שילוב יעיל של מגוון פעולות חשובות. בין כל אלו נמנות, בין השאר, גם בקרה על הוצאות והכנסות, רישום מלאי וניהול לקוחות, ייעוץ עסקי, פגישות עם רואה החשבון, פיתוח רעיונות חדשים לעסק ויישום שלהם, הוצאת מוצרים ותכנון שירותים, וגם שיווק ופרסום של העסק. כל אלו נכללים תחת הפעולות של אסטרטגיה עסקית. מטרתה של אסטרטגיה זו היא להוות מעין תכנית פעולה לעסק.

 

המטרה – עסק ריווחי ויציב

אם תבנו את התכנית הזו בצורה נכונה ומדויקת, תוכלו לגרום ללקוחות רבים נוספים להכיר את העסק שלכם ואת מה שיש לכם להציע, וגם לרצות לרכוש מכם את המוצר או את השירות. נוסף על אלו, בניית אסטרטגיה עסקית תאפשר לכם להגדיל את ההכנסות שלכם וגם תיקח אתכם כמה צעדים קדימה. בקיצור, בניית אסטרטגיה עסקית הינה צעד משתלם ביותר לעסק שלכם. בכתבה הבאה נפרט עבורכם מה צריך להיות כלול באסטרטגיה העסקית. הכתבה הבאה היא חובה לכל בעל עסק קיים, וגם עבור מי שמתכנן להקים אחד כזה.

 

מהי המשמעות של אסטרטגיה עסקית?

רבים מכם עלולים לחשוב כי בנייה של תכנית שכזו עלולה להיות בזבוז של זמן או של כסף, וכי כדאי פשוט להקים את העסק, או להמשיך לתפעל אותו כמה שיותר מהר, במטרה להספיק לרכוש את אמונם של לקוחות רבים, לייצר מוצרים או שירותים למיניהם, ופשוט להתחיל "להניע את העסק" – פשוטו כמשמעו. אך האמת היא שתכנון נכון של אסטרטגיה עסקית תבטיח שהעסק שלכם יעלה מספר שלבים קדימה, ורק ימשיך להתפתח מהנקודה בה אתם נמצאים כעת.

 

מנהל מסודר משרה ביטחון גם לאנשי הצוות וללקוחותיו

בנייה של אסטרטגיה עסקית תאפשר לכם, בעלי העסקים, לדעת בדיוק מה עליכם לעשות בכל צעד של חיי העסק – מהדו"ח הראשון ועד מכירת המוצר ללקוח בשוק. כאשר כלל האסטרטגיה הכתובה מסודרת מול העיניים, קל הרבה יותר להתנהל, לחדד דברים חשובים, להשתפר, ואפילו לחזור אחורה ולתקן דברים במקרה הצורך. כמו במגוון תחומים חיים, גם כאן, בכל אשר נוגע לבנייה של אסטרטגיה עסקית – הסדר בראש יוביל לעסק מסודר ומאורגן, ובסופו של דבר גם מצליח.

לאחר שהראש שלכם יהיה מסודרו תדעו מה הן הפעולות המדויקות שעליכם לעשות על מנת למנף את העסק שלכם – תוכלו להשרות את תחושת הביטחון הזו גם לאנשי הצוות שלכם, וזו תעבור גם ללקוחות שלכם. כלומר, התחושות החיוביות האלו יתגלגלו הלאה מכם ועד ללקוח שיקנה את המוצר הסופי, ולכן כדאי לכם להשקיע בבנייה של האסטרטגיה העסקית של העסק שלכם.

 

בניית אסטרטגיה עסקית

 

אסטרטגיה עסקית תאפשר לכם להביט לעבר העתיד של העסק

בנייה של עסק, יכולה לקחת זמן רב, שלעיתים אף נדמה כי הוא לא שווה את הסבלנות הכרוכה בכך. כאשר תבנו אסטרטגיה עסקית, תכללו שם את המטרות של העסק לשכם, לאילו קהלי יעד תרצו להגיע, ומה הם המוצרים והשירותים הסופיים אליהם אתם שואפים להגיע ביום מן הימים. כלי מוכר בפתירת בעיות הינו חשיבה מהסוף להתחלה – כך תוכלו לחשוב מה הם האמצעים והכלים הדרושים על מנת להגיע למטרה הסופית של העסק שלכם, וכיצד תוכלו להשיג כלים אלו, לשכלל אותם ולהשתמש בהם בצורה הטובה ביותר.

אל תשכחו כי עסק מוצלח הוא כזה שאף פעם לא מפסיק לשאוף קדימה, להתפתח וגם לנסות דברים חדשים. לכן, גם אם השגתם את המטרות שהצבתם לעצמכם, המשיכו לשאוף קדימה ואל תסתפקו במציאות הנוכחית של ההווה, אלא תמיד נסו להמציא את עצמכם מחדש ולשכלל את העסק שלכם.

 

בניית אסטרטגיה עסקית משדרת מקצועיות

אסטרטגיה עסקית הינה נכס יקר לכל בעל עסק באשר הוא, שכן מנהל שהינו בעל תכנית עבודה שכזו, משדר מקצועיות ואיכות רבה יותר, שכן בעת בניית תכנית זו, בין השאר, תוכלו לעבור על שלל התרחישים האפשריים בחייו של העסק ולחשוב על דרכים שונות שתוכלו לפעול בהם בהקשר זה. בעל מקצוע שמוכן לכל תרחיש, לא נבהל, ומקצועי, משדר איכות ללקוחותיו ובכך רוכש את האמון שלהם. כאשר לקוחות יבחינו במקצועיות שלכם, שנרכשה, בין השאר, בזכות בניית התוכנית העסקית, הם יחזקו יותר את העסק שלכם בכך שיקנו את המוצרים וישכרו את השירותים שיש לכם להציע.

 

אילו תחומים צריכים להיות כלולים באסטרטגיה העסקית?

אסטרטגיה עסקית הינה תחום רחב ביותר, שניתן לכלול בו פרטים רבים ופעולות מגוונות שהעסק יכול לבצע על מנת לקדם את עצמו, להשתכלל, ולהתפתח. עם זאת, ישנם מספר פרטים חשובים שבניית האסטרטגיה העסקית שלכם חייבת לכלול על מנת להיות מקצועית ואיכותית.

 

שיווק הוא הצעד הראשון בדרך לפרסום

בעידן האינטרנט של היום, ניתן להגיע כמעט לכל דבר בלחיצת כפתור קלה ופשוטה, כך שכל עסק יכול להיות נגיש תוך בזמן קצר לעשרות אם לא מאות אלפי אנשים עם זאת, עקב השפע הרב ומגוון בעלי העסקים הקיימים כיום בשוק, קיימת תחרות שמאפשרת רק למספר מוגבל, אם כי גדול יחסית, של בעלי עסק בתחום מסוים להיות המוכרים ביותר לקהל לקוחות מסוים. אם אתם בעלי עסק הפועלים לשווק את המוצר או את השירות שלכם, תוכלו באמצעות השיווק למשוך קהל גדול יותר של לקוחות, אשר יכירו אתכם, יבטחו בכם ובסופו של דבר גם יחליטו לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים.

כמו כן, קחו בחשבון כי ייתכן עלות השיווק לא תשתלם בהכרח לטווח הקצר – לדוגמא, תוכלו לשלם לאתר אינטרנט שיפרסם את העסק שלכם, אך לא תראו את ההשפעה של שיווק זה באופן מידי. נציין כי כדאי לדעת שברוב המקרים הסבלנות משתלמת, וכי בזכות עבודה קשה תזכו לפרסום רחב יותר ולקהל גדול יותר של לקוחות, מה שיקפיץ את העסק שלכם כמה שלבים קדימה.

 

ניהול פיננסי

ניהול פיננסי הוא אחד הפרטים החושבים בכל אשר נוגע לבנייה של אסטרטגיה עסקית. אנו ממליצים לכם לשכור איש מקצוע על מנת לוודא שהינכם בקיאים בכל הפעולות הפיננסיות שכל בעל עסק צריך להכיר – ניהול נכון של תזרים מזומנים, ד"וחות רווח והפסד, תכנון הוצאות והכנסות, ניהול מלאי ולקוחות וכן הלאה. תוכלו לשכור לצורך כעת שירותים של לווי כספי וניהול פיננסי, על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחומים אלו שיעזרו לכם לבצע פעולות אלו בצורה הטובה ביותר.

צרו קשר עוד היום עם רואה חשבון יניב נשר

שאלות ותשובות בנושא בניית אסטרטגיה עסקית

לצורך בנייה של אסטרטגיה עסקית נכונה, תוכלו לשכור את שירותיהם של מגוון בעלי מקצוע כמו עורכי דין, רואי חשבון, מאמנים עסקיים ואישיים, יועצים פיננסים ואסטרטגיים, וכן הלאה. הקפידו לשכור את שירותיו של איש מקצוע מומחה שאתם סומכים עליו, וזכרו כי זוהי השקעה כספית שלחלוטין משתלמת לטווח הארוך. תוכלו לפנות לאנשי הצוות שלנו, על מנת לקבל שירותים מסוג זה, ונשמח לסייע לכם.

לצד ההון הכלכלי, זכרו כי הון אנושי חשוב לא פחות. נסו לשלב באסטרטגיה העסקית שלכם גם תהליכים שתרצו לעבור עם אנשי הצוות של העסק שלכם, כמו שיחות אישיות, ימי גיבוש וגם ארגון מחדש של צוותי העסק שלכם. זכרו כי השקעה בהון האנושי שכזה עשויה למנף את העסק שלכם, ולסייע לעובדים שלכם להגיע לעבודה עם מוטיבציה, נחישות ויוזמה גבוהים יותר, ובכך לשפר את העסק שלכם.

כפי שציינו קודם, השקעה בהון אנושי בעסק שלכם היא חשובה בהחלט. לכן, שיתוף של אנשי הצוות שלכם באסטרטגיה העסקית היא חשובה מאוד שכן חשיפה של העובדים לערכים של העסק, לחזון שלו ולמטרות שהעסק ששואף להגיע אליהם – עשויה ליצור מוטיבציה רבה בקרב העובדים. עם זאת, החליטו מראש אילו פרטים כדאי להשאיר לדרג הבכיר בלבד, כמו דוח"ות שונים, תכנונים פיננסים, וכן הלאה.

המחיר של בניית אסטרטגיה עסקית עלול להשתנות מעט בהתאם למספר המפגשים שתהיו מעוניינים לקיים עם בעל המקצוע, לניסיון של איש המקצוע, וגם למצב הנוכחי של העסק שלכם. נציין כי העלות של מפגש אחד היא בדרך כלל בין 200 ש"ח ל- 500 ש"ח, כמובן בטווח מחירים משתנה שכדאי לברר עם בעל המקצוע שתחליטו לשכור את שירותיו.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader