מיסוי שוק ההון

שוק ההון מהווה מזה זמן רב את אחת מפלטפורמות ההשקעה המועדפות ביותר על המשקיעים. בשנים האחרונות שוק ההון פתח את שעריו גם למשקיעים מתחילים, כאשר המכנה המשותף לכולם הוא הרצון להשיג את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר. אחד השיקולים המשפיעים על כדאיות ההשקעות בכלל ובשוק ההון בפרט, הוא היבט המיסוי. הנה לפניכם כל המידע החשוב על מיסוי שוק ההון.

השקעות בשוק ההון

משקיעים רבים מחפשים אחר אפיקי ההשקעה המניבים ביותר, כאשר אחת האפשרויות הנפוצות והפופולאריות ביותר היא השקעה בשוק ההון, כאשר בשנים האחרונות, שוק ההון פתח את שעריו גם למשקיעים מתחילים, הן מבחינת סכומי ההשקעה והן מבחינת הידע וההיכרות עם עולם שוק ההון.

בין אם מדובר במשקיעים מתחילים ובין אם במשקיעים מנוסים יותר, המכנה המשותף לכולם הוא הרצון להשיג את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר ובבואנו לשקלל את כלל המכנים המשפיעים על כדאיות ההשקעות בכלל וההשקעות בשוק ההון בפרט, אחד ההיבטים המרכזיים בהם עלינו להתחשב הוא היבט המיסוי.

 

קביעת שיעור מיסוי שוק ההון

חובת מיסוי בשוק ההון החלה בישראל בשנת 2003, כאשר שיעור המס על רווחי הון נע בין 15% ל – 25% והוא נגבה בעקבות אירוע מס בלבד, כלומר, מכירה או קבלת תשלום. שיעורי מיסוי בשוק ההון נקבעים באחת משתי הדרכים הבאות:

מיסוי שוק ההון
מיסוי שוק ההון

רווח נומינלי

מיסוי בשוק ההון בסך 15% ייגבה בדרך כלל על הרווח הנומינלי (ללא שייכות לשיעור מדד המחירים לצרכן) ובגין אפיקי השקעה שיקליים הנמצאים באחזקה ישירה.

 

רווח ריאלי

מיסוי בשוק ההון בסך 25% ייגבה בעת מכירת ניירות ערך ונכסים פיננסיים שונים וזאת על הרווח הריאלי שנוצר בעת המכירה, כלומר, תוך התחשבות בשיעור השינוי במדד המחירים לצרכן.

 

מיסוי בשוק ההון – חשוב לדעת

שיעור המס על רווחים שנוצרו מפעילות בשוק ההון הם קבועים ואינם תלויים בגובה ההשקעה (בשונה מחובת התשלום למס הכנסה, לה קיימות מדרגות מס שונות). במידה ונוצרו לכם הפסדים בשוק ההון, כדאי לדעת כי ניתן לקזז את ההפסדים מהרווחים ובכך, לשלם למעשה מס מופחת.

ככל ולפעילות בשוק ההון יש מאפיינים עסקיים, הרי שעל פי פקודת מס הכנסה, על המשקיע יהיה להירשם כעסק, כך שהכנסותיו מפעילותו בשוק ההון תחויב במס הכנסה, בתשלום ביטוח לאומי ובמקרים מסוימים, אף בתשלום מע"מ.

 

חובת הגשת דיווח שנתי

במסגרת מיסוי רווחים בשוק ההון, קיימת חובת הגשת דיווח שנתי כאשר לא מנוכה מס במקור מרווחי ההון או במקרים בהם מחזור המכירות מפעילות בשוק ההון עולה על תקרת מחזור המכירות הקבועה בחוק. משרד רו"ח יניב נשר משרת מאות לקוחות מרוצים ומספק שירותי ייעוץ וליווי עיסקי בכל הקשור להגשת דו"ח דיווח, חישוב רווח הון, ניכוי הוצאות וקיזוז הפסדים ועוד.

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

המכנה המשותף לכל המשקיעים הוא המטרה להשיג את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר ובבואנו לבחון את כדאיות ההשקעה בכלל וההשקעה בשוק ההון בפרט, עלינו לקחת בחשבון את היבט המיסוי, אשר פעמים רבות מהווה גורם משמעותי בהשפעתו על סך התשואה ופוטנציאל הרווחים בגין הפעילות בשוק ההון.

חובת מיסוי שוק ההון נכנסה לתוקף בשנת 2003, כאשר שיעורי המיסוי נעים בין 15% ל – 25% והם נגבים בעת אירוע מס בלבד (כתוצאה ממכירה ומימוש הזכויות בתיק ההשקעות). את שיעורי המיסוי יש לחשב בהתאם לרווח הנומינלי (ללא התחשבות בשיעור מדד המחירים לצרכן) או בהתאם לרווח הריאלי (תוך התחשבות בשיעור השינוי במדד המחירים לצרכן).

במסגרת מיסוי רווחי שוק ההון, קיימת חובת הגשת דיווח שנתי למס הכנסה, חובה המתקיימת באחד משני המקרים הבאים: לא נוכה מס במקור מרווחי ההון או במקרים בהם מחזור המכירות מפעילות בשוק ההון עולה על תקרת מחזור המכירות הקבועה בחוק.

התנהלות מסודרת ואחראית בכל הקשור להיבט מיסוי שוק ההון, יכולה לחסוך לכם כסף רב, לרבות קנסות ועונשים שונים הקבועים בחוק. על מנת להתנהל בצורה מסודרת ואחראית בכל הקשור לחובת הדיווח השנתית, חישוב רווח הון בצורה מדויקת, ניכוי הוצאות וקיזוז הפסדים ושאר פעולות, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של משרד רו"ח מקצועי ומנוסה בתחום.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader