רואה חשבון לעסקים

הכמות הגדולה של העסקים הנפתחים מדי שנה בישראל גורמת לשינוי חשיבתי עמוק. האתגרים הם רבים והתחרות היא גדולה, ועסקים צריכים למצוא את הערך המוסף שלהם. כדי להצליח לבדל את עצמם, הם צריכים למצוא כל יתרון קטן שיש להם ולמנף אותו.

זה יכול להיות ברמת המוצר, השירות או כוח האדם, אך לעיתים, מדובר דווקא ברואה חשבון איכותי. עבודה עם רואה חשבון לעסקים נותנת ערך מוסף גדול מאוד לכל סוג של עסק, ובשורות הבאות נסביר כיצד.

מה עושה רואה חשבון לעסקים?

רואה חשבון לעסקים הוא זה שדואג להסדיר את ההתחשבנות מול רשויות המס והביטוח הלאומי הכוללת את הדיווחים השוטפים, הדוחות השנתיים ודוחות תקופתיים כגון הצהרת הון.

זאת בנוסף למתן ייעוץ חשבונאי לבעלי העסק הכולל דוחות רווח והפסד והכוונה תזרימית לשם הגדלת שיעור הרווחים נטו של העסק. ככל שרואה החשבון של העסק מקצועי, איכותי וממוקד יותר, כך גדלים הסיכויים של העסק להרוויח ולגדול.

ההתאמה של רואה החשבון לעסק היא חשובה, מפני שיש רואי חשבון שמתמקדים בעסקים קטנים כמו עוסקים פטורים או מורשים, ויש רואי חשבון שמתמקדים בחברות בע"מ ותאגידי ענק, שהוראות ניהול הספרים שלהם הן אחרות. אולם אף שהעבודה היא שונה, הקונספט והמטרות הן דומות.

 

למה משתלם להעסיק רואה חשבון לעסקים ולא לטפל בדיווחים לבד?

הסכנה הכי גדולה עבור עסקים היא ניהול לא נכון של ספרי חשבונות. חשוב מאוד להתנהל נכון, לשלם את המיסים והחובות, ולהגיש דוחות בזמן. עבודה לא נכונה או התרשלות בתפקיד יגרמו לקנסות במקרה הטוב ולעונשים כבדים יותר במקרה הפחות טוב.

רואה חשבון לעסקים

בהרבה מקרים, עסקים קטנים כמו עוסקים פטורים מחליטים לקחת על עצמם את הניהול, ועסקים גדולים מחליטים ללכת על אנשים לא מתאימים לתפקיד. יחד עם זאת, חשוב להבין כי רואה חשבון לעסקים הוא נכס אמיתי, שמחזיר את ההשקעה בו.

 

לסיכום: הערך המוסף של רואה חשבון לעסק

העבודה של רואה חשבון לעסקים היא מורכבת, ולמרות שיש עלות בהעסקתו, מדובר בהוצאה קריטית. רק כך אפשר להימנע מטעויות ויתרה מכך, גם לקבל הכוונה אל הכיוון העסקי הנכון.

הרי יש כמה דרכים ומסלולים לתשלומי מס לחברות ובנוסף, אפשר לקבל ייעוץ בנוגע להשקעות, הכנסות והוצאות. בשורה התחתונה, רואה חשבון איכותי לעסקים יכול לייצר הכנסה אקטיבית למעסיקים שלו ובתוך כך, גם למנוע מהם להוציא הוצאות מיותרות.

 

שאלות ותשובות על רואה חשבון לעסקים

להלן כמה שאלות נפוצות על העסקת רואי חשבון לעסקים:

שאלות ותשובות בנושא רואה חשבון לעסקים

התשובה מורכבת. עסקים גדולים ותאגידים לא יכולים להתמודד עם כמות העבודה, ומרבית החברות מעסיקים יותר מרואה חשבון אחד על הפיירול. עסקים קטנים יכולים לנסות ולהגיש דוחות לגורמים הממשלתיים לבד, אך יש כאן פתח לצרות אם אין הבנה אבסולוטית בתחום.

ההתאמה היא חשובה מאוד, מכיוון שיש ערך לוותק של רואה החשבון, לתחום ההתמחות שלו, לניסיון שצבר, ולסוג העסק שהוא עובד איתו. יש הבדל בין עבודה עם עוסקים פטורים ממס לבין עבודה עם תאגידים ויש לקחת זאת בחשבון.

העלות של רואה החשבון משתנה בהתאם להמון פרמטרים, וככל שהעסק יותר גדול, כך גם העבודה של רואה החשבון והתגמול שלו. רואי חשבון שעובדים עם תאגידים משמשים גם כליטיגטורים וכיועצים, ולכן, מקבלים תגמול שהוא הרבה יותר גדול, אך לא כזה שאפשר לוותר עליו ולבטח כזה שמחזיר את ההשקעה בו.

כן. כל עסק שנפתח בישראל נדרש להתנהל מול הרשויות, וככל שתעבדו עם רואה חשבון איכותי יותר, כך תורידו מעצמכם את העול, ותוכלו להתמקד בעסק שלכם כדי לגרום לו לגדול ולצמוח. רואה חשבון יכול גם להציע פתרונות איכותיים שיגדילו את ההכנסה, ללא קשר לתוכן של העסק.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader