הכל על תכנון פיננסי וליווי עסקי

תכנון פיננסי וליווי עסקי הן מספר מילים המעוררות קונוטציה שלילית אצל חלק מהאנשים – מילים הקשורות לבירוקרטיה, מסמכים והרבה כאב ראש. אך האמת היא שאלו פעולות הנחוצות לכל בעל עסק באשר הוא – קטן או גדול, וותיק או מתחיל, ואפילו לעיתים יהיו רלוונטיות גם לשכירים המנהלים משק בית המצריך התנהלות כלכלית נכונה. לווי כספי וניהול פיננסי נכונים הנעשים בצורה מדויקת ובאופן הנכון יוכלו לשפר את איכות חייכם, שכן ביכולתם לייעל את ההתנהלות הכספית שלכם ולהגדיל את הכנסות הנטו שלכם. בכתבה הבאה נסביר לכם הכל אודות כך, וגם על איך אנחנו יכולים לעזור לכם.

 

מהי המשמעות של תכנון פיננסי וליווי עסקי?

פעולות אלו נעשות בדרך כלל על ידי מנהלי חשבונות, יועצים פיננסיים או רואי חשבון מומחים, ואלו שירותים שתוכלו לשכור על מנת לייעל את ההוצאות שלכם, להגדיל את ההכנסות שלכם וגם לנצל בצורה הנכונה ביותר את הכסף שלכם, כך שתוכלו לשפר את איכות חייכם בכמה רמות. אמנם פעולות שלו יעלו לכם כסף כמובן, שכן הן כרוכות בשכירת שירותיו של בעל מקצוע, אך הוצאה כספית זו משתלמת לחלוטין בטווח הארוך, שכן מטרתה בסופו של דבר להגדיל לכם את המספר הקיים בעובר ושב. על כן, אנו ממליצים לכם בחום לשכור שירותי ניהול תכנון פיננסי ולהעזר בליווי עסקי.

 

ליווי עסקי

ליווי עסקי, כשמו כן הוא – הוא תמיכה והדרכה בנושא הכלכלי. כל בעל עסק – עוסק פטור או עוסק מורשה, זקוק לרישום נכון ומדויק של ההוצאות וההכנסות שלו, שכן פעולה זו מאפשרת שליטה על הסדר והארגון של העניינים הפיננסיים בעסק. בלווי זה, בונים יחד עם איש המקצוע טבלת הכנסות והוצאות, וחושבים כיצד ניתן לצמצמם את ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות בצורה המרבית, כך שאיכות העסק שלכם לא תיפגע כמובן. כמו כן, ישנה התייחסות לדרכי התשלום השונים של לקוחות העסק שלכם – מזומן, אשראי, צ'קים וגם תשלומים. לעיתים תקבלו את התשלום מהלקוח שלכם ביום הרכישה של המוצר או שכירת השירות, ולעיתים רק בחודש הבא.

נוסף על כך, ליווי עסקי לרבות תכנון פיננסי מקיף כולל גם הכנת תחזיות כלכליות צפויות שיאפשרו לכם לתכנן בצורה נכונה פרויקטים שונים, תהליכים חדשים וגם רכישות עתידיות של העסק שלכם. בתהליך כזה, כדאי גם לבצע הקבלת תשלומים, כלומר לוודא כי ההוצאות הגדולות נעשות בתקופה בהם יש לכם תקציב זמן לכך, זאת אומרת שתשלומים קודמים נכנסו כבר לחשבון. פעולה נוספת הנעשית במסגרת הניהול הכספי היא חישוב רווחיות של פרויקטים שונים – חישוב התועלת על מול ההוצאות וההכנסות הכרוכות בהוצאה לפועל של הפרויקט. בנוסף, לווי זה כולל מילוי דו"חות פיננסים כמו ניהול דפי בנקים או דו"ח רווח והפסד.

 

הכל על ליווי כספי וניהול פיננסי

תכנון פיננסי כמפתח להצלחת העסק

תכנון פיננסי היא פעולה הנחוצה לא רק לעסקים קטנים, בתי עסק מתחילים או לחברות הנמצאות במשבר כלכלי, אלא היא הכרחית לקיום כלכלי נכון של כל עסק באשר הוא. תהליך זה כולל איתור של התחומים הפיננסים בעסק, ולאחר מכן מתבצעת התאמה של כל תחום למודל או לפעולה פיננסית הנועדה לשפר את ההיבט הכלכלי והפיננסי של העסק, ובסופו של דבר גם להגדיל את הרווחיות של העסק כמובן. מטרתו של ניהול זה, היא בין השאר גם להגדיר את גבולות התקציב של העסק, אפשרויות להגדיל או לצמצם אותו בהתאם לצרכי העסק, וגם ניהול ותכנון של הלוואות שונות.

נוסף על כל אלו, היועץ הפיננסי או רואה החשבון יבנה עבורכם תכנית פיננסית ויבצע ניהול תכנית אסטרטגית לכלכלת העסק. לעיתים, בעל עסק נתקל בהצעות או באפשרויות פעולה שונות, אשר חלקן כרוכות בלקיחת סיכונים. תפקידו של הניהול הפיננסי, הוא גם בין השאר, לערוך ניהול סיכונים ולהכריע האם פעולות שונות אשר עלולות להיות מעט מסוכנות, הינן שוות ויכולות לסייע לרווחיות העסק, או שמא כדאי להימנע מהן.

 

האם כל בעל עסק חייב לשכור שירותי תכנון פיננסי וליווי עסקי?

כל בעל עסק אשר מעוניין להתקדם, להתפתח ולהביא את העסק שלו כמה שלבים קדימה – הן ברמה של המוצר המוגמר הסופי, והן ברמה של רווחיות העסק – אנו ממליצים לו בחום לשכור שירותים אלו. בעלי עסק רבים חושבים כי יוכלו לחסוך סכומי כסף רבים בכך שיימנעו משכירת שירותים אלו, וכי יוכלו לבצע אותם בעצמם. אך האמת היא כי ברוב המוחלט של המקרים בעלי העסקים אינם בקיאים כלל בתחום, ואף עלולים לסכן את כלכלת העסק שלהם ואת הרווחיות של העסק.

פעולה זו יכולה להיות מסוכנת בעיקר משום שבעל העסק עלול לקבל החלטות שגויות הנובעות מחוסר הבנה של התחומים הפיננסיים השונים. כפי שציינו, שכירת שירותים אלו לחלוטין משתלמים לטווח הארוך, משום שבכוחם לשדרג את רווחיות העסק שלכם, וגם את ההכנסה האישית שלכם בסופו של דבר, ולכן הם השקעה שכדאי לכל בעל עסק לבצע.

 

האם גם משפחות יכולות להרוויח משירותי תכנון פיננסי וליווי עסקי?

אמנם לא כל השירותים המוענקים לבעלי עסק דרושים גם לשכירים המנהלים את כלכלת הבית של משפחתם, אך בהחלט מומלץ לכל משפחה לעבור לווי שכזה, שכן תכנון פיננסי וליווי עסקי יאפשרו לכם ליהנות מרמת חיים גבוהה יותר בעתיד ואפילו בהווה הקרוב, וגם לאפשר לדור הבא שלכם ליהנות מנוחות כלכלית גבוהה יותר, בזכות הפעולות שתחליטו לעשות במציאות הנוכחית.

פעמים רבות אנשים נוטים לקחת הלוואות רבות, או לבצע רכישות בעלות גבוהה בתשלומים רבים, אך אין לדעת מה יקרה בעתיד, ולכן יש להיערך בצורה נכונה לכל תרחיש אפשרי ולא לבצע פעולות שעלולות לסכן את כלכלת הבית. ייעוץ הכולל בתוכו לווי כספי וניהול פיננסי יאפשר לכם לעבור על הוצאות והכנסות הבית ולייעל אותם בצורה המרבית, להיערך לעתיד בצורה המיטבית בעזרת עריכת תחזיות פיננסיות של המשפחה, וגם חשיבה על השקעות שונות שיטיבו עמכם בטווח הארוך.

צרו קשר עוד היום עם רואה חשבון יניב נשר

שאלות ותשובות בנושא הכל על ליווי כספי וניהול פיננסי

אתר או אפליקציה המספקים שירותים פיננסיים שכאלו יכולים להיות זולים יותר, אך ברוב המקרים הם אינם מזהים את הצרכים המדויקים של העסק שלכם או של משפחתם, ולכן לא יוכלו לסייע לכם בצורה הטובה ביותר. לעומת זאת, איש מקצוע מומחה, שאמנם שכירת שירותיו יהיו יקרים יותר, יוכל לעזור לכם בצורה מדויקת וחדה יותר, כך שתוכלו "להחזיר את ההשקעה" הכרוכה בתשלום אליו, ואפילו ליהנות מעליה ברווחים שלכם ומשיפור ניכר בכלכלת הבית שלכם.

לפני כחצי שנה, יצא תיקון לחוק המכר המחייב את היזם לדווח לרוכשי הדירות שברשותו על היעדר של לווי פיננסי לפרויקט, במידה ובאמת אין כזה. מטרת תיקון זה היא כמובן להגן על רוכשי הדירות, ולמנוע מהם לקחת חלק בפרויקט מסוכם יחסית, שהסיכוי שלו להיכשל הוא גדול יותר. חשיבות של תיקון זה הינה עצומה, משום שהיא מוכיחה את המשמעות הגדולה של ליווי כספי וניהול פיננסי. לא רק שניהול כזה יטיב עמכם, יזמי הנדל"ן ויסייע ברווחיות העסק שלכם – הוא גם ימשוך לקוחות רבים שכן הוא עומד בתיקון לחוק המכר.

כפי שציינו, על כל בעל עסק לגשת בשלב כלשהו בחיי העסק לשכירת שירותים אלו, שכן הן יטיבו עם העסק באופן המירבי. אנו ממליצים לבעלי עסק מתחילים, הנמצאים בשלבי ההקמה של העסק, לגשת לניהול פיננסי וליווי כספי בהקדם האפשרי. ככל שפעולות אלו ייעשו בשלבים מוקדמים יותר של העסק – כך הסיכוי של העסק לרווחיות גדולה יותר עולה בהרבה. לשכירת שירותים אלו, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.

שכירת שירותים של ניהול כספי ולווי פיננסי היא חיונית לכל עסק באשר הוא, על אחת כמה וכמה לעסק השרוי במשבר כלכלי. כמובן שכדאי להתחיל לשכור שירותים אלו מוקדם ככל האפשר, אך אם עסק נמצא במשבר – רצוי ואף מומלץ מאוד שייגש לשירותים אלו כמה שיותר מהר, על מנת להציל את העסק שלו, לפעול לצמצום נזקים ככל האפשר וגם כדי להתחיל להניע תהליכים שיוציאו אט אט את העסק מהמשבר וישקמו אותו מבחינה כלכלית.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader