רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד

על פי הוראות ניהול ספרים חלה החובה על כל חברה מעל מחזור כספי מסוים ועם מעל לכמות מסוימת של מועסקים לנהל הנהלת חשבונות מסודרת על ידי רואה חשבון לחברות. רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד או בכל מקום אחר בישראל, לבקר את פעילות החברה לרבות הגשת הדוחות הכספיים מידי תקופה. בחברה פרטית עליו להגיש את הדוחות אחת לשנה ובחברה ציבורית אחת לרבעון.

 

הכנסות ממיסים

מקור ההכנסה הגדול ביותר של המדינה לצורך אספקת שירותים חברתיים ואחרים מגיע ממיסוי. מיסוי לסוגיו הינו מקור הכנסה המממן את עלות הביטחון של המדינה, עלות ניהול המשק, לרבות מערכת הבריאות, הרווחה, החינוך ושאר השירותים לאזרח. בישראל הנטל של המיסוי נופל בעיקר על המגזר העסקי בין היתר, על חברות גדולות וקטנות, עצמאיים ושכירים. לעיתים בעלי עסקים וחברות נקראים לתת דין וחשבון בפני הרשות ובמקרים כאלו אנו ממליצים מאוד לקבל ייעוץ מקדים.

 

תכנון מס נכון

חשוב להבין כי רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד הבקיא בתחום המיסוי יכול לחסוך לחברה כסף רב ולפתור מגוון בעיות של תכנון מס. ניהול מס נכון יכול לחסוך לחברה הוצאות מיותרות ולהקטין את ההוצאות על מיסים בצורה משמעותית. ניהול לא נכון ובחוסר מקצועיות עלול להביא גם להסתבכות פלילית של החברה ומנהליה ומומלץ להיעזר בשירותיו של רו"ח מקצועי ומנוסה.

 

תקינות הדוחות הפיננסיים

תפקידו של רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד הוא לוודא את תקינותם של הדוחות הכספיים של אותה החברה. הדוחות מבוקרים על ידו, והוא נדרש לחוות את דעתו לגבי כל הדוחות. עליו לכתוב את חוות הדעת המצורפת לדוחות הכספיים המבוקרים הנמסרים לרשויות המס, לרשם החברות ולרשות לניירות ערך כאשר מדובר בחברה ציבורית.

רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד

עלות שירותיו של רואה חשבון לחברות הינה זניחה לעומת החיסכון במס שנתי שהוא יכול לחסוך לחברה אותה הוא מלווה. שירותי ראיית חשבון מקצועיים כוללים:

 

הכרות מעמיקה עם פעילות החברה

ניהול חברה הינה משימה מאתגרת ומורכבת אשר נלוות לה משמעויות רבות. רואה החשבון הוא איש המקצוע שנדרש להכיר את כל ההיבטים הפיננסים של פעילות החברה. עליו להכיר היטב את תחום הפעילות בה החברה עוסקת ובהתאם להסמכתו, לסייע לבעלי החברה ומנהליה להסדיר את הצד הפיננסי והחשבונאי של החברה על הצד הטוב ביותר.

 

החשיבות בבחירת רואה חשבון מתאים לחברות

איתור רואה חשבון מתאים לחברות הוא אחת הנקודות החשובות ביותר בבנייה של כל עסק או חברה. חשוב לקחת בחשבון את תחום העיסוק שלו, גודל המשרד ומידת הקרבה הפיזית של המשרד לחברה שלכם. המחירים בשוק נקבעים לפי גודל והיקף הפעילות הנדרש עבור כל חברה וברוב המשרדים המחירים יהיו די דומים אך מומלץ לבצע סקר שוק בכל מקרה.

 

תפקידיו של רואה החשבון לחברות בכפר חב"ד

כל חברה בישראל חייבת על פי החוק למנות רואה חשבון שיבקר את הדוחות הכספיים שלה ויחווה את דעתו עליהם. תפקידו של רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד כולל פתיחת תיקים נדרשים ברשויות המס. הוא נדרש לדווח בשם החברה לרשויות המס ולהקפיד על התקינות של הדיווחים. באחריותו לנהל את ספרי החשבונות של החברה ולפקח על עבודת מחלקת שכר והנהלת חשבונות.

עליו גם לוודא התנהלות תאגידית תקינה ועל דיווח ראוי לרשות התאגידים. הוא עשוי גם לסייע לחברה בחיפוש אחר אפיקי אשראי ומימון במידת הצורך, להמליץ על שיפור היעילות הפיננסית והתפעולית של החברה וכיצד ליישם התנהלות חסכונית יותר מבחינה פיננסית. עליו ליידע בקביעות את בעלי המניות של החברה בכל נושאי הניהול הפיננסי של החברה.

 יניב נשר - רואה חשבון לחברות

תכונות נדרשות

כאשר אתם מחפשים רואה חשבון לחברה יש חשיבות לבחינת המיומנות והניסיון שלו, כמו גם ליכולותיו להקפיד על הפרטים הקטנים ביותר. תשומת לב לפרטים קטנים הינה חיונית בגלל החשיבות הרבה של כל נתון כספי בדוחות המסועפים והמורכבים. רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד צריך להיות בעל יכולת ניתוח והבנה עסקית.

יכולת זו חיונית על מנת לנתח את הנתונים הכספיים של החברה באופן שמאפשר להסיק מהם מסקנות בנוגע להתנהלות החברה, לתקינות עבודתה. יכולותיו ותכונותיו של רואה החשבון הינם חיוניים ביכולות לנצל את משאבי בחברה ורווחיה לשם המשך צמיחתה העסקית. רואה החשבון מחויב בחיסיון כלפי החברה והוא נדרש להגן על נתוני החברה, תוך שקיפות, נאמנות ומסירות.

 

תמונה כלכלית רחבה וברורה

חשוב להביו ששירותי ראיית חשבון אינם מסתכמים בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. עליו לטפל באופן שוטף בכל הנושאים הקשורים לענייני המיסוי. לרואי החשבון חשיבות גם בליווי תהליכי בקרה פנימית ובייעוץ בכל הנוגע לתמחור, מימון ועוד. רואה החשבון נדרש להסתכל על פעילות החברה בצורה רוחבית ולספק תמונה כלכלית ברורה לבעלי החברה.

 

ביצוע בקרה פנימית

הבקרה הפנימית חיונית על מנת לשמור על משאבי החברה, הן אלו האנושיים והן אלו הכספיים. בקרה נכונה נוגעת למגוון תהליכי עבודה מובנים שעשויים בסופו של דבר למנוע את בריחת המשאבים של החברה. סקרי בקרה פנימית יכולים לספק לבעלי החברה מידע לגבי תהליכי עבודה לא יעילים, החלטות בלתי מושכלות מבחינה כלכלית, מעילות, תרמיות וסיכונים מיותרים.

ביצוע בקרה פנימית

תחום התמחור

בעבודתו של רואה חשבון לחברות יש חשיבות גדולה לנושא התמחור. חוסר מעקב בכל הנוגע לאופן התמחור ובעיות בניהול התמחיר השוטף עשויים להוביל את החברה למכירת מוצרים או שירותים במחירי הפסד, מבלי שבעל החברה או המנהלים הרלוונטיים ישימו לב לכך.

חישובי התמחיר צריכים להיות מדויקים ולקחת בחשבון את כלל העלויות השונות של המוצר או השירות. רואה חשבון מקצועי ומנוסה יכול לסייע לחברה כלים ושיטות לנהל את התמחיר במדויק ובאופן זה להגדיל את ההכנסות והרווחים ולהקטין את ההפסדים.

 

תכנית עסקית ומימון לעסקים

לעבודתו של רואה חשבון לחברות חשיבות גדולה בכל הנוגע לבניית תכנית עסקית לחברה בהקמה או לחברה המצויה במשבר. הידע המקצועי שלו מאפשר תכנון של הפעילות העסקית בצורה נכונה, תוך מתן דגש לצורת המימון הנכונה. התוכנית העסקית כוללת התייחסות לתכנון נכון של תזרים המזומנים וכיצד ניתן לשפר את מצבו הפיננסי של העסק בטווח הקצר והארוך.

 

ליווי חשבונאי מקיף

ניהול נכון של החברה כולל עבודה עם מומחים לכל תחום ונושא, לרבות בכל הנוגע לתכנון פיננסי וחשבונאי. קבלת ליווי מקצועי בתחום זה יבטיח לבעלי החברה ביטחון ושקט נפשי. חשוב לנהל את כלל ההיבטים הפיננסיים של החברה על ידי גוף אחד מקצועי ומיומן באופן שאינו משאיר תחומים נושקים כשהם מנותקים זה מזה.

משרד רואי חשבון המספק שירות כולל יכול לבצע את כל ההתנהלות מול רשויות המס והבנקים בצורה המהירה והטובה ביותר, תוך היכרות דרכי העבודה היעילים ביותר עם מערכות פיננסיות אלה. רואה החשבון יכול לדאוג לשמירה על יתרת המזומנים של החברה בכל עת, תוך השגת התנאים הטובים ביותר מבחינת אשראי וריבית לניהול החשבונות וההלוואות.

 

שירותי ראיית חשבוןשירותי ראיית חשבון

על מנת להפחית את העומס מהבעלים של עסק וחברה כדאי להיעזר בכלל שירותי ראיית חשבון בכפר חב"ד המוצעים בתחומים שניתן לעשות זאת. שירותי ראיית חשבון נחוצים לכל אורך השלבים השונים של העסק מההקמה ולאורך הניהול. השירותים הללו כוללים בניית תוכנית עסקית, מציאת פתרונות מימון, שירותי הנהלת חשבונות ותכנון מס ומיסוי.

 

היתרון הגדול של ליווי עסקי לחברות

כדי שעסקים יצליחו, צריך לנהל אותם באופן אפקטיבי. על מנת להפוך את העסק לטוב יותר ניתן להיעזר בשירותי ליווי עסקי ולקחת את ההתנהלות העסקית לגבהים חדשים. הליווי העסקי של רואה חשבון חיוני בכל הנוגע לבניית תוכנית עסקית, הן בשלבי ההקמה והן לצורך תהליכי הבראה וקידום. הליווי העסקי נדרש גם במסגרת קניית עסק חדש או הכנסת שותף נוסף לעסק או לצורך שיפור הרווחיות של עסק במשבר.

 

החשיבות של תכנון פיננסי לחברות

רבים נכשלים במיצוי הפוטנציאל העסקי שלהם בגלל התנהלות פיננסית שגויה. תכנון פיננסי יכול להוביל תהליך של שינוי דרכי העבודה תוך בניית מנגנון ניהול יעיל יותר. תכנון פיננסי עושה שימוש בכלים בדוקים שכבר הוכיחו את עצמם בתחומים רבים. התכנון מאפשר לעבור מניהול אינטואיטיבי לניהול מקצועי המתבסס על נתונים ומספרים. שימוש בכלים אלו יכול להתמקד בתמחור מוצרים, תגמול עובדים וכן הלאה.

תכנון פיננסי

על הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות נהוג לחלק להנהלת חשבונות חד צדדית ו- הנהלת חשבונות דו צדדית. עסקים קטנים יכולים להסתפק בשירות הנהלת חשבונות חד צדדית בהם נעשות פעולות התיעוד להכנסות והוצאות, יחד עם אינפורמציה תוצאתית של רווח והפסד. חברות וארגונים גדולים מחויבים בהנהלת חשבונות כפולה בה יש תיעוד הן של המקור לקבלת כספים ונכסים והן תיעוד של השימוש המדויק בכל אחד מהם באופן נפרד.

 

סיוע בגיוס כספים

רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד יכול לסייע בגיוס כספים לחברה או העסק אותו הוא מלווה. סיוע בגיוס כספים יכול להידרש בכל שלב בחיי העסק ועליו להיעשות על בסיס המאפיינים והמטרות של כל עסק או מיזם. יש צורך ללמוד את העסק ואת צרכיו הנדרשים ולהחליט על סוג ההלוואה והגוף הממן, גובה ההלוואה, אופן ההחזרים וכן הלאה.

 

הגשת דו״ח שנתי מס הכנסה

אחד מתפקידיו החשובים ביותר של רואה חשבון הוא הגשת דו״ח שנתי מס הכנסה במועד.

הדוח השנתי צריך לשקף את יכולותיו ומאפייניו הפיננסיים של העסק, על מנת לאפשר לרשות המיסים להחליט לגבי שיעור המס השנתי ולהתאים אותו למצב הכלכלי האותנטי. את הדוח השנתי יש להגיש עד למועדים שנקבעו בחוק. במסגרת הדוח יש לכלול כל הוצאה מוכרת בעסק מכיוון שהדבר מקטין את חבות המס.

דו״ח שנתי מס הכנסה

ייעוץ השקעות

יועצי ההשקעות מגיעים ממגוון תחומים וישנם יתרונות לקבלת יעוץ השקעות מרואה חשבון המלווה את החברה כאשר הוא מתמחה בכך. היתרון של רואה החשבון הוא שהוא מכיר את ספרי החשבונות של החברה ולכן הוא יכול להמליץ בהתאם לנתונים מהם. עקב מודעותו המלאה לנכסים הפיננסיים הקיימים הוא יכול להסיק טוב יותר לגבי הכדאיות של השקעה כזו או אחרת.

 

הקמת מערך גביה

ניתן להיעזר בשירותיו של רואה חשבון בכפר חב"ד לשם הקמת מערך גבייה כך שיהיה אפקטיבי. כאשר מדובר על עסקים קטנים ובינוניים במרבית המקרים עדיך יהיה להיעזר במיקור חוץ על מנת שבעלי העסק יוכלו להתמקד בליבת הפעילות העסקית. הקמת מערך גבייה חיצוני על ידי חברה שמתמחה בכך מאפשר לייעל את תהליך הגבייה תוך שימוש בשיטות הגביה המקובלות ובהתאם לחוקים הרלוונטיים.

הקמת מערך גביה

ביקורת חברות

על פי החוק בישראל, גופים שונים לרבות חברות מחויבים בביצוע ביקורת חיצונית לדוחותיהן הכספיים מידי שנה. ביקורת חברות מיועדת, הן למנהלי החברה והן לרשויות המס בישראל והיא צריכה לספק מידע מהימן ומקצועי, תוך הסתכלות רחבה על פעילות החברה וביצוע של הערכת סיכונים מפורטת. יש צורך בתכנון מהלך הביקורת מראש ולאחר הביצוע של הביקורת להגיש מסקנות שיסייעו לניהול יעיל ורווחי יותר.

 

בחירת רואה חשבון לחברות

לסיכום הנושא, בבחירת רואה חשבון לחברה יש חשיבות גדולה לאמינות ולמוניטין של המשרדים השונים. מומלץ לערוך חיפוש אונליין, להיפגש עם מספר רואי חשבון שונים, לקבל המלצות ממקורות שונים ולהתרשם בעצמכם. ראה החשבון יכול לסייע לשפר את הפעילות העסקית, הפיננסית והניהולית של החברה או העסק במגוון היבטים שונים.

משרד רואי חשבון יניב נשר מוביל לצמיחה עסקית כבר מ-2012 כשהוא מספק שירותי פיננסיים מקצועיים הכוללים: שירותי ראיית חשבון, הנהלת חשבונות, ליווי וייעוץ עסקי, סיוע בגיוס כספים, הקמת מערך גביה, ביקורת חברות ועוד. רו"ח יניב נשר רואה ברווחיות העסקים איתם הוא עובד – הצלחה אישית שלו – ההסבר היחיד למסירות הנדירה שלו למקצוע ולעובדה שעשרות עסקים זוקפים לזכותו את היציבות הכלכלית שלהם. אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר בהקדם האפשרי ולקבוע פגישת היכרות אישית ללא כל התחייבות.

רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד

רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד לא רק מסדר את תשלומי המס בצורה נכונה ועורך דו"ח עבור רשות המיסים, אלא גם מתכנן את כלל ענייני המיסוי של החברה כך שתשלומי המס יצומצמו ככל שניתן. צמצום המס נעשה באמצעים כשרים וחוקיים, דרך תזמון נכון של עסקאות, דיווח שוטף על הוצאות עסקיות לייצור הכנסה והצגת תשלומים בצורה נכונה ומשתלמת מבחינת תשלומי המס.
ככלל, המועד האחרון להגשת דו"ח שנתי לרשות המיסים על ידי רואה חשבון לחברות בכפר חב"ד הוא ה-30/4 או ה-01/05. עם זאת, ישנם מקרים בהם רואה חשבון יכול לקבל הארכה בהגשת הדו"ח עבור לקוחותיו. על כל פנים, מומלץ ורצוי לעמוד בתאריך המקורי ולהגיש את הדו"ח במועדו.
הנהלת חשבונות פנימית היא הנהלת חשבונות הנערכת על ידי רואי חשבון המועסקים על ידי החברה ועובדים עבורה בלבד. רואי חשבון אלו ייחשבו לעובדים של החברה ויעניקו לה את כלל השירותים החשבונאיים. הנהלת חשבונות חיצונית הינה הנהלת חשבונות הניתנת על ידי משרד רו"ח חיצוני לחברה. רואי חשבון של החברה החיצונית יעניקו שירותים חשבונאים לחברה, על פי הסכם בין החברה לבין משרד רואי החשבון. רואי החשבון אינם לקוחות של החברה.
אין בהכרח עדיפות לסוג אחד של הנהלת חשבונות. יש לשים לב לשיקולים העיקריים – הנהלת חשבונות פנימית מעניקה שירות מסור ובלעדי לחברה אך עלותה יקרה. הנהלת חשבונות חיצונית אינה עובדת רק עם החברה שלכם, מה שישפיע על לוחות הזמנים ומסירות רואי החשבון, אך עלותה נמוכה במידה ניכרת.
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader