בדיקת תשלום מס שבח

מס שבח הינו מס המשולם על ההשבחה של הנכס והוא מחושב לפי הפער בין מחיר הרכישה ומחיר הקנייה המקורי. את תשלום מס השבח יש חובה לבצע עד 60 יום מעת ביצוע העסקה ולכן לעיתים מתבצעים חישובים מתוך לחץ זמן מבלי לקחת בחשבון את המורכבות של חישוב המס והפטורים וההטבות שניתן לנצל בעת החישוב. על בדיקת תשלום מס שבח במאמר זה.

התיישנות שומת מס שבח

חשוב לדעת כי בדיקת תשלום מס שבח ניתן לבצע רק בתוך ארבע שנים ממועד ביצוע התשלום מכיוון שחלה על שומת מס שבח תקופת התיישנות. בדיקת התשלום שבוצע יש לבצע על ידי איש מקצוע מנוסה אשר יבדוק אם מגיע לכם החזר חלקי או מלא של המס לפי נתוני העסקה והנתונים האישיים שלכם. במידה והבקשה מתקבלת על ידי רשויות המס ההחזר יוחזר בתוספת ריבית והצמדה.

 

ביצוע בדיקת תשלום מס שבח

בעת ביצוע הבדיקה איש המקצוע יבקש לברר אילו נכסים נמכרו על ידי הנישום בארבע השנים האחרונות. בנוסף הוא יברר אם ניתן היה לקבל פטור ממס שבח בעת המכירה. אם אחת מהדירות שנמכרו הייתה מירושה הוא יבדוק אם המוריש היה זכאי ולכן גם היורש יכול היה לקבל פטור ירושה. בדיקת תשלום מס שבח מתייחסת גם לאפשרות של פטור חד פעמי במכירת שתי דירות.

בדיקת תשלום מס שבח
בדיקת תשלום מס שבח

פטורים והטבות

נושא נוסף הנבדק נוגע למועד רכישת הנכס במקור שכן תקופות שונות מזכות בהנחה בתשלום המס. לעיתים ישנה גם זכאות לחישוב מס שבח לינארי במכירה של דירת מגורים מזכה בהתאם לשנת הקנייה של הנכס. בבדיקת תשלום מס שבח נבדק גם אופן חישוב הפחת עבור שווי מבנה לעומת שווי קרקע. בדיקת המס גם כוללת את בחינת העברת זכויות בין בני זוג שהתגרשו.

 

קיזוז הפסדים

בבדיקת תשלום מס שבח נבדק בנוסף אם למוכר יש הפסדים ממקורות אחרים אותם ניתן יהיה לקזז כנגד חבות מס השבח. גם גילו של המוכר עשוי להשפיע על גובה המס ומוכרים שביצעו את המכירה כאשר הם בני 60 ומעלה עשויים להיות זכאים לחישוב במיוחד במקרה של פריסת התשלום על פני מספר שנים ותשלום המס בחישוב כלל ההכנסות לכל שנה.

 

סיכום בדיקת תשלום מס שבח

לסיכום הנושא החל מ-2014 מי שבבעלותו דירה נוספת, ייאלץ לשלם מס של 25% על הרווח מהמכירה, ללא קשר לטווח הזמן שבו היא נמכרה. את מס השבח יש לשלם עד 60 יום לאחר המכירה. ניתן לבצע בדיקת תשלום מס שבח הן לפני המכירה והן אחריה לצורך קבלת החזר ממגוון סיבות שפירטנו במאמר. אם אתם מעוניינים בביצוע בדיקת תשלום מס שבח משרד רו"ח יניב נשר הוא הכתובת בדיוק עבורכם.

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

מס שבח מקרקעין הוא מס ממשלתי על הרווח של מוכרי דירות. הרווח נמדד בפער בין מחיר הקנייה של הדירה ומחיר המכירה. היטל השבחה הוא מס מוניציפאלי המוטל כאשר אושרה תוכנית אשר הביאה להשבחה של הנכס ולעלייה בערכו. גם מס זה נגבה בעת המימוש של ההשבחה כלומר עם מכירת הדירה.

ניתן להיעזר במומחים לדיני מקרקעין ומיסוי על מנת לתכנן מראש את גובה מס השבח בהתאם לכלל הנתונים האישיים של המוכר. המומחה יבדוק בהתאם לסכום העסקה המוצע ובהתאם לנתוני המוכר לרבות גיל, מצב משפחתי, הכנסות, מספר שנות החזקה בנכס ועוד פרטים נוספים ויעריך מראש את גובה המס.

שבח לעניין מיסוי מקרקעין הוא הסכום שבו עולה שווי המכירה על יתרת שווי הרכישה. בעת חישוב מס שבח נמדד ההפרש בין מחיר הרכישה של הנכס לבין מחיר המכירה שלו לאחר קיזוז הוצאות הקשורות למכירה כגון, שכר עו"ד, שכר מתווך וכן הלאה. חישוב מס שבח הוא עניין מורכב ואין מדרגות לחישובו.

ניתן כחלק מתכנון מס שבח לבצע העברת דירה במתנה לידי קרוב משפחה שאין בבעלותו דירה. חשוב לדעת כי על המתנה להיות אמיתית ומקבל המתנה יצטרך להוכיח כי הוא נהנה ממנה בין אם במגורים בה או בקבלת תגמולי שכירות. מתנה לצורך התחמקות מתשלום המס בלבד אינו חוקי ומומלץ להימנע מכך.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader