דרופשיפינג – מהם חוקי המיסוי?

עולם העסקים הוא עולם דינמי ומשתנה, ובין הביטויים המשמעותיים לכך, ניתן למנות את המעבר של אנשים רבים לבצע את רכישותיהם דרך האינטרנט ובאמצעות חנויות מקוונות – אינטרנטיות. אחת משיטות המסחר הדיגיטליות היא שיטת הדרופשיפינג, הכוללת תחתיה מגוון סוגיות מעניינות. במאמר זה נתמקד בסוגיה: דרופשיפינג – מהם חוקי המיסוי?

עולם עסקים דיגיטלי

הטכנולוגיה המתקדמת והאפשרות לבצע מגוון פעולות פשוטות ונוחות בלחיצת כפתור אחת פשוטה, הביאה את עולם העסקים לאמץ את שיטת המסחר המקוונת ולנצל את פלטפורמת האינטרנט בכדי להיפטר מהתלות בחנות פיזית ולהגיע לקהל רב ומגוון.

מגמת הקניות המקוונת תפסה תאוצה במיוחד בתקופת הקורונה, כאשר לבד היתרונות הרבים שיש לעולם הדיגיטלי להציע לנו, הרי שזירת הקניות המקוונת מזמנת לנו לא מעט סוגיות מעניינות, אשר רבות מהן נוגעות להיבט המיסוי של העסקאות המקוונות. אך עוד לפני שנצלול למעמקי הסוגיה, כדאי שנכיר היטב מהי שיטת הדרופשיפינג.

 

דרופשיפינג –  שיטת מכירה דיגיטלית

אחת משיטות המכירה הדיגיטליות הנפוצות היא שיטת דרופשיפינג, שיטה בה מכירת המוצרים נעשית ללא צורך בהחזקת חנות פיזית או מלאי. כך, באמצעות שיטה זו המוכר רוכש את הסחורה רק עם קבלת הזמנה, כאשר העברת הסחורה מבוצעת ישירות מהספק אל הלקוח. למעשה, הרווח של המוכר מסתכם בהפרש שבין מחיר הקנייה לבין מחיר המכירה.

דרופשיפינג - מהם חוקי המיסוי?
דרופשיפינג – מהם חוקי המיסוי?

דרופשיפינג – מהם חוקי המיסוי?

עם התפתחות עולם הטכנולוגיה בכלל והאינטרנט בפרט, שיטת הדרופשיפינג הולכת וצוברת תאוצה בהתאם, כשהיא מזמנת לנו מספר סוגיות מעניינות, דוגמת היבט המיסוי של העסקאות המקוונות ובמסגרת הניסיון רב השנים שצברנו בתחום, בחרנו לשפוך אור על סוגית דרופשיפינג – מהם חוקי המיסוי?

 

היבט המע"מ

האם בעסקת דרופשיפינג, בה תושב ישראל המספק מוצר בחו"ל לתושבים בחו"ל (ללא מעבר של המוצר בישראל), תחויב במע"מ? היות והמוצרים בעסקאות אלו כלל לא עוברים בארץ, הרי שחוק המע"מ לא יחול עליהן. ככל ומדובר במוצרים המסופקים בארץ, עסקאות אלו יחויבו במע"מ, מהן ניתן יהיה לקזז מע"מ תשומות.

 

היבט מס הכנסה

חוקי המס בישראל מתייחסים לעסקאות דרופשיפינג כעסקאות המחויבות במס, גם אם התבצעו מחוץ לגבולות ישראל וגם במקרים בהם הסחורה כלל לא נכנסה לארץ.

 

הקמת עסק למסחר מקוון בשיטת דרופשיפינג

לאחר שראינו את עיקרי חוקי המיסוי של דרופשיפינג, ניתן לעבור לשלב הבא והוא, כיצד רשות המיסים מתייחסת לתהליך הקמת עסק למסחר מקוון בשיטת דרופשיפינג. על פי חוקי המיסוי בישראל, גם בעלי חנויות מקוונות בסגנון דרופשיפינג מחויבות בפתיחת תיק ורישום מסודר ברשויות המס וזאת עוד לפני התחלת הפעילות העסקית. אי רישום כחוק וכן העלמת תקבולים מעסקאות דרופשיפינג, עלולה לחשו, אתכם לסנקציות ועונשים שונים.

משרדנו – רו"ח יניב נשר, מתמחה במתן שירותי ראיית חשבון לחברות ועסקים ומשרת מאות לקוחות מרוצים, כאשר באמצעות הניסיון רב השנים והידע המקצועי המקיף בסוגיות המיסוי השונות, לרבות דרופשיפינג ומסחר מקוון, תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורכם ולהיות בטוחים כי אתם מתנהלים בצורה תקינה ומסודרת.

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

מגמת הרכישות המקוונת הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות, כאשר אחת משיטות המסחר המקוונות היא דרופשיפינג, שיטה המתארת מכירת מוצרים ללא צורך בהחזקת חנות פיזית או מלאי – ישירות מהספק אל המוכר.

חוקי המיסוי הנוגעים לשיטת המסחר המקוונת דרופשיפינג, מתייחסים בעיקר לסוגיית המע"מ, אשר לא יחול בעסקאות בהן המוצרים כלל לא נכנסים לארץ; ולסוגיית מס הכנסה, אשר אינה מבדילה בין עסקאות אשר נעשו בארץ לבין עסקאות הנעשות בחו"ל ומחייבת בדיווח ותשלומי מס בהתאם.

על פי חוק, גם בעלי חנויות מקוונות בסגנון דרופשיפינג מחויבות בפתיחת תיק ורישום מסודר ברשויות המס, עוד בטרם התחלת הפעילות העסקית. ככל והרישום ו/או הדיווחים לא ייעשו כנדרש, הרי שהדבר עלול לגרור סנקציות, קנסות ועונשים אחרים.

על מנת שתוכלו לקבל את כל המידע הנדרש, באופן שיסייע לכם לפעול כראוי ועל פי חוק, חשוב לפנות בהקדם לשירותיו של רו"ח מנוסה ומקצועי בתחום, שיעניק לכם שירותים מקצועיים וליווי מקיף, החל משלב הקמת העסק והרישום ועד להתנהלות השוטפת מול רשות המיסים.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader