החזר מס ניירות ערך

אפשר בהתאם לדין לקזז הפסדים מפעילות בשוק ההון כנגד רווחים מנירות ערך שנוצרו במהלך השנה ולקבל החזר מס נירות ערך בדיעבד. הדבר חיוני ביותר במיוחד כאשר הפעילות בנירות הערך מבוצעת במקביל אצל מספר ברוקרים שונים או בנקים. אפשר לקזז את ההפסד מנירות ערך גם כנגד רווח מדיבידנד או ריבית מנירות ערך שנוצרו במהלך אותה השנה.

מיסוי פעילות בבורסה

רווחים שמתקבלים מסחר בבורסה מבחינת החוק נופלים תחת ההגדרה של רווח הון. גם אם אתם אינכם סוחרים מקצועיים אך משקיעים במניות עדיין תצטרכו לשלם עליהם מס בגובה 25 אחוז מהרווח הריאלי. המס משולם רק בעבור הרווח מההשקעה. אם קניתם נירות ערך ב-20,000 ₪ ומכרתם אותם לאחר מכן ב-28,000 ₪  תשלמו מס על הרווח של  2,000 ₪.

את המס לא משלמים בעבור כל סכום הרווח, והחישוב נעשה תוך ניכוי ההצמדה לערך הריאלי.

 

הגשת בקשה להחזר מס נירות ערך

את הבקשה להחזר מס על ניירות ערך יש להגיש באמצעות טופס 135, טופס בקשת החזר מס לשכירים. אל הבקשה צריך לצרף גם טפסי 106 ממקומות העבודה השונים, אישורים מביטוח לאומי כמו עבור, אבטלה, דמי פגיעה בעבודה, דמי לידה וכן הלאה. לבקשה יש לצרף גם אישורים לגבי הפקדות לקרנות פנסיה, פרמיות בגין אובדן כושר עבודה ואישורים אשר יכולים להקנות נקודות זיכוי מס לרבות עבור ילד הסובל מלקות למידה וסיום תואר אקדמי.

החזר מס ניירות ערך
החזר מס ניירות ערך

דוח שנתי לשכירים

לרוב שכירים פטורים מהגשת דוח שנתי מכיוון שמס ההכנסה מנוכה ישירות ממשכורתם על ידי המעסיק. עם זאת ישנם שכירים שמחויבים להגיש דוח שנתי על הכנסותיהם למס הכנסה בין היתר שכירים בעלי פעילות בשוק ההון שהמחזור שלו עולה על 803,520 ₪ בשנה. במקרה כזה יש להגיש את הדו"ח לרשויות המס בהתאם למועד שנקבע ולהימנע מהסתבכות מול רשות המיסים.

 

מקרים שיתכן ומזכים בהחזר

ישנם מקרים רבים אשר יכולים לזכות את הנישום בהחזר מס נירות ערך לרבות כאשר הוא ניהל את פעילות ניירות הערך שלך ביותר מחשבון אחד. גם כאשר האדם הרוויח מנירות ערך בשנה אחת והפסיד באחרת וטרם דרש קיזוז הפסדים ניתן לדרוש החזר. העברת ניהול הכספים בין בנקים שונים עשויה ליצור זכאות גם כן עבור החזר מס נירות ערך וכך גם כאשר ההכנסות מעבודה הינן נמוכות במיוחד.

 

קיזוז מס שבח מול נירות ערך

ניתן לתבוע הפסדי הון בבורסה שנגרמו לנישום אל מול שבח מקרקעין. רשויות המס לא יפעלו מיוזמתם על מנת לאפשר לנישום לנצל אפשרות זו ועליו לבקש בעצמו קיזוז הפסדי הון על מנת שלא לשלם את השבח אותו הוא חייב עקב מכירת דירה שאינה פטורה ממס שבח. חשוב לדעת כי גלגול של הפסד הון לשם קיזוזו מול מס שבח אפשרי רק קדימה אך לא אחורה.

צרו קשר עוד היום עם רואה חשבון יניב נשר

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

כאשר המסחר מתנהל בחשבונות נפרדים ניתן לבקש החזר באמצעות ביצוע קיזוז הפסדים בין החשבונות הנפרדים. הבנק או הברוקר אינם מקזזים רווחים בחשבונות נפרדים של אותו המשקיע. החזרי מס בגין קיזוזים בין חשבונות נפרדים ניתן לבצע עם הגשת דוח שנתי למס הכנסה.

כן. מס שבח נחשב כמס הוני והוא משמש מעין מקדמה לתשלומי המס למס הכנסה. את הקיזוז ניתן לבצע עם הגשת השומה או לבקש החזר מס עם הגשת הדוח השנתי.

בהתאם לדין חבות המס נוצרת רק בעת מימוש הרווחים מההשקעות. המשקיעים נדרשים לשלם בעת אירוע מס כגון תשלום דיבידנד, פדיון של ניירות ערך ועוד. חשוב להבין כי יצירת רווח "על הנייר", אינה מביאה לחבות מס.

כאשר מממשים רווחים בשוק ההון הברוקר או הבנק שאצלו הוחזקו ניירות הערך מנכה אוטומטית את המס והרווח המתקבל הוא לאחר ניכוי המס. ניתן לקזז מהרווחים הפסדים משנים קודמות ובאופן זה להפחית את חבות המס. ניתן גם לקזז הפסדים שנוצרו אצל חשבון אחד מרווחים שנוצרו בחשבון אחר.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader