החזר מס שבח לגמלאים

בהתאם לפקודת מס הכנסה ישנן הטבות מס לאזרחים מעל גיל 60. עד לגיל זה ישנה הבחנה בין הכנסות מעבודה לבין הכנסות פאסיביות כגון מכירת נכס ורווחי הון. לכן עד לגיל 60 מדרגת מס שבח הינה בשיעור של 25%. לאחר גיל 60 הכנסות פאסיביות כמכירת דירת מגורים המס עליהן עשוי להיות במדרגות מס נמוכות וניתן כאשר בוצע מיסוי יתר לקבל החזר מס שבח לגמלאים.

מהו מס שבח

כאשר דנים בהחזר מס שבח לגמלאים תחילה יש להסביר מהו מס זה וכיצד הוא מחושב. יש להבחין בין היטל השבחה אשר קשור לרשות המקומית לבין מס שבח שקשור לרשות המיסים. כאשר מחזיקים דירה, ערכה לרוב עולה עם השנים וכאשר היא נמכרת מחיר המכירה הינו גדול מהמחיר שבו נרכשה שנים או אף חודשים קודם לכן. רווח זה מכונה שבח ועליו לרוב יש מס של 25%.

 

מס שבח מעל גיל 60

ניתן להפחית את שיעור מס השבח באופן דומה להטבות המיסוי על רווח הון באמצעות פריסת מס שבח. אפשר להגיש בקשה לפרוס את תשלום המס על הרווח על השבח בעסקה לתקופה של עד ארבע שנים במקום לשלם את כל השבח בעסקה בשנת המס בה התבצעה העסקה. כאשר הנישום שמכר נכס מקרקעין לאחר גיל 60, ופרס על פני ארבע שנים הוא יהיה זכאי למדרגות מס נמוכות יותר.

היום כפי שציינו, שיעור מס השבח בעת מכירת דירה הינו 25%. כאשר אדם מעל גיל 60 מוכר דירה ופורס את תשלום המס על פני ארבע שנים מכיוון שמדרגות המס שלו מתחילות מ 10% בדרך כלל הטבה זו תוביל להפחתה משמעותית בתשלום מס השבח. על מנת שבני 60 ומעלה יהיו זכאים להפחתת שיעורי מס שבח יש צורך שכלל הכנסותיהם השנתיות יהיו נמוכות מ-187,440 ₪.

החזר מס שבח לגמלאים
החזר מס שבח לגמלאים

החזר מס שבח בהתאם לדין

ניתן גם לקבל החזר מס שבח לגמלאים במקרה של אי ניצול ההטבות המגיעות בדין במקרים של ירושות ומתנות. גם אי פיצול מס השבח בין שני בני הזוג ואי ניצול הטבות של ניכויי מס שונים. גם כאשר הדירה מועברת בירושה והמוכר הוא בן זוגו, או צאצא של הנפטר במידה ומדובר בדירתו היחידה של המוריש ואילו הוא היה בחיים הוא היה פטור ממס שבח בגין המכירה גם המוכר יהיה פטור.

 

קבלת ליווי חשבונאי

אם אתם מעוניינים לחשב את חבות המס שלכם במקרה של מכירת דירה או מעוניינים לבדוק אם שילמתם מס שבח בשיעור גבוה מידי בהתאם לנתוניכם האישיים הגעתם למקום הנכון. במסגרת ניסיוננו רב השנים בהחזר מס שבח אנחנו מסוגלים להעניק לך את התוצאות הטובות ביותר.

צרו קשר עוד היום עם רואה חשבון יניב נשר

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

החזר מס שבח לגמלאים הוא ההפרש שנותר מהסכום אותו הגמלאי שילם לרשויות המס ובין הסכום המינימלי שבפועל הוא היה אמור לשלם. הסיבה לזכאות להחזר מלבד הגיל עשויה להיות הכנסה נמוכה, סיבות בריאותיות ועוד מגוון סיבות שבגינן היה צריך לשלם מס מופחת.

במידה והדירה מוגדרת כדירה יחידה המזכה בפטור אין חבות מס. דירה מזכה היא דירה שבנייתה כבר הושלמה, ונמצאת בבעלות פרטית של יחיד ולא בבעלות של חברה. על הדירה גם לשמש בפועל למגורים ומעל 50% משטח הדירה שימש למגורים במהלך 4 השנים טרם המכירה או לחילופין במשך-80% מהתקופה עליה מחושב השבח.

ישנם מספר תנאים לקבלת הפטור. ראשית על המוריש להיות זכאי לפטור לו הוא היה מבצע את המכירה. המכירה צריכה להתבצע על ידי צאצא של המוריש על מנת לזכות בפטור. מס שבח יכול להיות סכום משמעותי וחשוב בעת עריכת צוואה לבצע תכנון מס על מנת להקטין את חבויות המס ולהיטיב עם היורשים.

כאשר אין למוכר הטבות והקלות ומלבד הנכס הנמכר בבעלותו דירה נוספת יש מס שבח מלא העומד על 25% מהרווח של העסקה. הרווח נמדד בפער שבין המחיר שבו הדירה נרכשה והמחיר שבו נמכרה. כאשר מדובר על דירה שנרכשה טרם שנת 2014 המס יחושב רק עבור השנים מאז.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader