החלפת רואה חשבון

`העבודה של רואי חשבון היא מורכבת וחשובה מאוד, אך גם מאוד מתישה ושוחקת. הם עוסקים במספרים, דוחות ועניינים סיזיפים ובירוקרטיים, ובהרבה מקרים, כאשר הם נמצאים באותו מקום למשך זמן ממושך, הם מאבדים עניין, דבר שגורם לפגיעה בעבודה שלהם.

לכן, כדי לרענן את השורות, עסקים רבים מבצעים החלפת רואה חשבון ועושים זאת בצורה מבוקרת ונכונה. אולם החלפה של רואה חשבון היא אינה עניין של מה בכך, וצריכה להיעשות בכובד ראש.

מתי יש לשקול את האפשרות להחלפת רואה חשבון?

רואי חשבון הם למעשה מקורות ידע ואנשים שנמצאים במשרת אמון. הם חשופים להמון מידע כלכלי רגיש ויש להם חלק אקטיבי בכיוונים הכלכליים והבירוקרטיים אליהם הולכת החברה. העבודה שלהם נמדדת לאורך זמן והם מבצעים לעיתים תהליכים שלוקח להם זמן.

בנוסף, הם מפתחים מערכות יחסים ומבצעים פעולות שלא תמיד נעשות בצורה פורמלית, ולכן, קשה מאוד להחליף אותם. החלפה של רואה החשבון צריכה להיעשות עם חפיפה מסודרת, ועם תקופה מסוימת אליה מתחייב רואה החשבון היוצא.

 

באילו סוגי עסקים נהוג להחליף רואה חשבון?

החלפת רו"ח יכולה להיעשות בכל סוג של חברה, מעוסק פטור קטן ועד תאגיד גדול, אם כי יש הבדלים מהותיים. בעוסקים פטורים, לרוב מדובר ברואה חשבון אחד שמטפל בכל העניינים, שהם לרוב מינוריים.

החלפת רואה חשבון

עם זאת, לבעל העסק לרוב אין הרבה ידע בתחום, והוא אינו מעסיק את רואה החשבון במשרה מלאה. לכן, הוא צריך לבקש מרואה החשבון לבצע חפיפה מסודרת ולהעביר את המידע הרלוונטי למי שצריך.

בתאגידים, לרוב יש כמה רואי חשבון, אם כי כל אחד אמון על תחום אחר. כאן, יש חוקים ועניינים אתיים, ואפשר לדרוש מרואה החשבון זמן התראה מראש, וחפיפה מסודרת כמו שצריך.

 

לסיכום: איך נערכים להחלפה של רואה חשבון?

רואה חשבון הוא חלק אינטגרלי ממרבית העסקים בישראל, גם הקטנים ביותר ולבטח הגדולים. הוא צריך להיות מסודר ונכון לקדם את החברה, הן מבחינת השוטף והן מבחינה ראייה קדימה ולכן, קשה מאוד להחליף אותו.

עם זאת, זה משהו שקורה, ויש להיערך לכך בהתאם ברמת הסדר בספרי החשבונות וברמת הבחירה בכוח האדם הנכון.

 

שאלות ותשובות נפוצות בנושא החלפת רואה חשבון

להלן כמה שאלות ותשובות נפוצות בנושא החלפת רואי חשבון:

שאלות ותשובות בנושא החלפת רואה חשבון

היכולת להעביר את כל המידע בצורה מסודרת, תוך כדי עבודה שוטפת והבנה של תהליכים עתידיים שנבנים אט אט. בעסקים קטנים לעיתים החפיפה נעשית בלחץ, וזה דבר שיכול לפגוע מאוד בעסק.

מעבר למקרים בהם אנשים עוזבים או מתקדמים, יש מצבים בהם מצב החברה משתנה (מעבר לעוסק מורשה, חברה בע"מ וכו'), ויש צורך ברואה חשבון עם התמחות ספציפית אחרת. בנוסף, יש גם עניינים תקציביים, קשרים שנרקמים או הצורך בשיפור הנושא הכלכלי והבירוקרטי בחברה, בעקבות עבודה לא מספיק טובה של רואה החשבון היוצא.

כן. רואי חשבון צריכים להתאים למקום בו הם נמצאים. מכיוון שיש הרבה מאוד סוגים של התמחויות והרבה סוגים של עסקים, יש נישות מאוד ספציפיות של עבודה. ככל שרואה החשבון יתאים יותר למקום בו הוא נמצא, הוא יעבוד יותר טוב ויצליח לייצר לעסק הרבה יותר הכנסות נטו, ובמקביל, להימנע מטעויות בירוקרטיות.

אין תקופת זמן מוגדרת, אך צריך לראות כי הוא אינו נשחק, ממשיך לייצר תהליכים ארוכי טווח, לא טועה, וממשיך להיות זמין לכל בעיה. אם אחד מהדברים האלה לא מתרחשים, אפשר ליזום אקטיבית החלפת משרד רו"ח לעסק.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader