חברה בע"מ או עצמאי – טיפים ממומחה לליווי עסקי

ליווי עסקי הוא אחד מהמשימות הנחוצות ביותר לכל בעל עסק באשר הוא – בין אם עסק מורשה או עסק פטור, בין אם אתם בעלי חברה בע"מ, וכן – גם אם אתם עצמאיים בעלי עסק משל עצמכם. רבות הפעמים בהם בעלי עסק נמנעים מלקבל לווי כזה – מרצון לחסוך את העלות של הליווי העסקי, וגם מחוסר היכרות עם אופי שירות זה והמטרות שלו. בכתבה הבאה נסביר לכם מדוע כדאי לכל עסק שרוצה להתפתח ושואף קדימה, לשכור שירותי ליווי עסקי. כמו כן, נפרט עבורכם את המטרות של לווי זה וגם את היתרונות שלו. חברה בע"מ או עצמאי – טיפים ממומחה לליווי עסקי –  כל מה שצריך לדעת.

 

 

מהי המטרה של שירות ליווי עסקי?

לרבים מאיתנו, אלו השכירים או גם אלו בעלי העסקים, צמד המילים "ליווי עסקי" עלול להישמע מעט זר. משמעות שירות ליווי עסקי לחברה בע"מ או לעצמאיים, הוא תמיכה ולווי על ידי בעל מקצוע מומחה – רואה חשבון, מנהל חשבונות או יועץ פיננסי. במסגרת השירות בעל המקצוע ינחה אתכם כדי לתכנן את ההוצאות וההכנסות שלכם על הצד הטוב ביותר, ידריך אתכם כיצד למקסם את ההכנסות שלכם וגם להוציא כמה שפחות.

כמו כן, במסגרת הטיפים שתקבלו ממומחה לליווי עסקי לחברה בע"מ או לעצמאי, תלמדו כיצד להכין תחזיות פיננסיות לעסק שלכם, ואיך להשתמש במודלים שונים על מנת להשתמש במשאבי העסק בצורה הטובה ביותר מבלי לפגוע באיכות העסק. נוסף על כך, איש המקצוע יסביר לכם על דרכי התשלום השונות של לקוחות העסק- צ'קים, תשלומים, או אשראי. לכל אחד מאלו ישנה משמעות שונה בנוגע לתכנון עתידי של העסק שלכם והצעדים הכלכליים שתבחרו לנקוט בהם.

 

ראיה קדימה בהווה, תחסוך לכם הרבה בעתיד

לעיתים בעלי עסקים הינם בעלי יוזמה, חדשנות והרבה נחישות לפעול במציאות הנוכחית בצורה איכותית על מנת להוציא לפועל מגוון של פרויקטים ותהליכים שונים בעסק. עם זאת, כדאי לזכור כי תכנון נכון בהווה של חברה בע"מ או של עסק עצמאי, על ידי ליווי עסקי לצד מחשבה על העתיד, עשוי לחסוך לכם כסף רב – הן לעסק שלכם, והן ממש למשכורות שלכם ושל העובדים שלכם. ליווי עסקי יסייע לכם לעבוד עם המבט קדימה, כמובן מבלי לפגוע בעבודה של העסק בהווה. לדוגמה, אם בעל העסק מעוניין להוציא לפועל פרויקט ייחודי מסוגו שבכוחו למנף את העסק מספר צעדים קדימה – יש צורך לתכנן את השלבים להכנת הפרויקט.

 

חברה בע''מ או עצמאי – טיפים ממומחה ללווי עסקי

 

שלבים אלו כוללים בין השאר גיוס עובדים, שיווק ופרסום בדרכים שונים, קניית מלאי חדש לעסק, הכנה פיזית ומנטלית של כלל העובדים, וכן הלאה. כל אלו, כמובן דורשים מהעסק הוצאה  כספית שלא קיימת בהווה. בכוחו של הפרויקט להביא הכנסה גדולה לעסק שלכם, אך יש לתכנן את ההוצאה הנדרשת לכך בהווה. זהו בדיוק תפקידו של מומחה לליווי עסקי, שיסייע לכם בכך, בין אם אתה חברה בע"מ ובין אם אתם עצמאיים.

 

ליווי עסקי תואם לרווחיות של העסק

נוספת הנעשית במסגרת הלווי העסקי חישוב רווחיות של פרויקטים שונים – חישוב התועלת על מול ההוצאות   וההכנסות הכרוכות בהוצאה לפועל של הפרויקט. בנוסף, לווי זה כולל מילוי דו"חות פיננסים כמו ניהול דפי בנקים או דו"ח רווח והפסד. הלווי העסקי לחברה בע"מ או לעצמאיים, בתמיכה של בעלי המקצוע המומחים לכך, יעזור לכם לחשב את התועלת שלכם בפרויקטים שונים ויסייע לכם בבחירה אל מול אפשריות שונות. בצורה זו, תוכלו לבחור את האפשרות שתסב לעסק שלכם את התועלת המרבית, כמובן מבלי לפגוע באיכותם של המוצרים ושל השירותים שאתם מציעים.

 

טיפים ממומחה לליווי עסקי

כפי שכבר ציינו, ליווי עסקי היא פעולה הנחוצה לא רק לעסקים קטנים, בתי עסק מתחילים או לחברות הנמצאות במשבר כלכלי, אלא היא הכרחית לקיום כלכלי נכון של כל עסק באשר הוא – חברה בע"מ או עצמאיים. תהליך זה כולל איתור של התחומים הפיננסים בעסק, ולאחר מכן מתבצעת התאמה של כל תחום למודל או לפעולה פיננסית הנועדה לשפר את ההיבט הכלכלי והפיננסי של העסק, ובסופו של דבר גם להגדיל את הרווחיות של העסק כמובן. מטרתו של ניהול זה, היא בין השאר גם להגדיר את גבולות התקציב של העסק, אפשרויות להגדיל או לצמצם אותו בהתאם לצרכי העסק, וגם ניהול ותכנון של הלוואות שונות.

נוסף על כל אלו, היועץ הפיננסי או רואה החשבון יבנה עבורכם תכנית פיננסית ויבצע ניהול תכנית אסטרטגית לכלכלת העסק. לעיתים, בעל עסק נתקל בהצעות או באפשרויות פעולה שונות, אשר חלקן כרוכות בלקיחת סיכונים. תפקידו של הלווי העסקי, הוא גם בין השאר, לערוך ניהול סיכונים ולהכריע האם פעולות שונות אשר עלולות להיות מעט מסוכנות, הינן שוות ויכולות לסייע לרווחיות העסק, או שמא כדאי להימנע מהן.

 

עבדו מסודר

זו אמנם עלולה להישמע עצה מעט בנאלית, אך היא רלוונטית לכל תחום אפשרי בחיים, וגם כמובן כאשר מדובר לליווי עסקי עבור חברה בע"מ או עבור עצמאי. בעל המקצוע שינחה אתכם במהלך תהליך הלווי העסקי ידריך אתכם כדי לעבוד נכון עם טבלאות, עם דוח"ות למיניהם וגם עם תרשימים שונים שיסייעו לכם לקדם את העסק מבחינה ניהולית, מבחינה כלכלית וגם מבחינה איכותית מספר צעדים קדימה. השתדלו להתייחס לתהליך הלווי העסקי בכובד ראש, ככל הניתן, על מנת שתוכלו ליישם את הטיפים שקיבלתם מבעל המקצוע גם לאחר סיום התהליך.

 

זכרו כי ליווי עסקי איננו רק בעל משמעות פיננסית

אכן מטרתו העיקרית של ליווי עסקי לחברה בע"מ ולעסק עצמאי היא הדרכה לניהול כלכלי נכון של העסק. אמנם, ללווי העסקי יש גם מטרות משנה חשובות לא פחות, ובין השאר הן כוללות ניהול נכון ואנושי של אנשי הצוות החברה, והטמעה עמוקה של ערכי החברה בהם. מחקרים מוכיחים כי אנשים שקמים מאושרים לעבודה, יבצעו את תפקידם על הצד הטוב ביותר – מה שיתרום הן לפיתוח העצמי של העובדים ולמימוש מלא של הפוטנציאל שלהם, והן לרווחיות של העסק שלכם ולאיכות העבודה הנעשית בו. על כן, השקיעו במהלך הלווי העסקי גם בהון האנושי שלכם, ולא רק הכלכלי, והיעזרו בבעל המקצוע שידריך אתכם כיצד לעשות זאת בצורה המיטבית.

צרו קשר עוד היום עם רואה חשבון יניב נשר

שאלות ותשובות בנושא חברה בע''מ או עצמאי – טיפים ממומחה ללווי עסקי

בעידן האינטרנט של היום, אמנם יש מידע רב הזמין בכל אשר נוגע לטיפים ממומחה ללווי עסקי לחברה בע"מ או לעצמאיים, אך המידע המופיע ברשתות השונות הינו מועט מאוד ביחס לזה המוענק על ידי בעל מקצוע שתבחרו לשכור את שירותיו. אם הינכם בעלי עסק, סביר להניח כי הינכם מומחים בתחומכם ולא בלווי כספי ועסקי או בניהול פיננסי. על כן, כדאי לכם לשכור בעל מקצוע המתמחה בתחומים אלו, על מנת לוודא שהעסק שלכם יקבל את הניהול הכלכלי האיכותי ביותר שהוא יכול לקבל.

עלות של לווי עסקי מושפעת מגורמים שונים כמו מספר המפגשים שתרצו לקיים, ניסיון וגם וותק של איש המקצוע, האם תרצו לכלול בלווי העסקי גם אימון אישי לצד הניהול הכלכלי, וכן הלאה. בדרך כלל, עלות של מפגש אחד יכולה לנוע בין 200 ש"ח ל- 500 ש"ח, כמובן הכוונה לטווח מחירים משתנה שאינו קבוע. זכרו כי זמן שווה כסף, וכי כדאי להשקיע כסף בעסק שלכם, על מנת להחזיר את ההוצאה הכספית בעתיד, ועוד יותר ממנה, בזכות הטיפים הרבים שתקבלו.

אנשי מקצוע המתמחים בלווי עסקי בדרך כלל מעבירים לווי עסקי, כגון רואי חשבון, מנהלי חשבונות ויועצים פיננסים. תוכלו ליצור איתנו קשר, ונשמח לעזור לכם בשמחה ולקבוע פגישת ייעוץ בנוגע לכך.

היינו שמחים לנבא לכם טווח זמן מדויק בו תראו את התוצאות של הלווי העסקי, אך האמת היא שאלו תלויות במצב הכלכלי הנוכחי של העסק, במוטיבציה שלכם ושל העובדים שלכם בנוגע לשינוי, וכן במטרות העתידיות של העסק. אנו מאמינים כי לאחר פגישה ראשונית עימנו, תוכלו לקבל תמונת מצב ברורה יותר ולהרגיש כי העסק אכן מתחיל שינוי חיובי של ממש.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader