חוות דעת רואה חשבון לעצמאיים

תפקידו העיקרי של רואה החשבון מתרכז סביב התהליכים הפיננסיים של העסק והגשת הדו"חות הכספיים, אך מלבד זאת, הראייה הפיננסית המעמיקה של רואה החשבון יכולה לסייע לכם בנושאים כספיים נוספים – דו"חות, מאזנים, מענקים וכדומה ולהעניק לכם חוות דעת יעילה ומקצועית, שתעזור לכם לבצע את המהלכים הפיננסיים הנכונים

שירותיו של רואה החשבון

מסלול הכשרתו של רואה חשבון מתפרש על פני תקופה של מספר שנים וכולל לימודים אינטנסיביים, מבחנים רבים ותקופת התמחות, אשר בסופו של דבר מעניקים לו את יכולת הראייה הפיננסית המעמיקה, המאפשרת לו להעניק שירותים מקצועיים לכל עצמאי, בעל עסק או בעל חברה ובמיוחד בכל הקשור להתנהלות והגשת טפסים ודו"חות מול הרשויות השונות.

הגשת הדו"חות והטפסים וההתנהלות מול הרשויות הממשלתיות השונות, נמצאים כאמור בליבת תפקידו של רואה החשבון, אך למעשה, רואה חשבון מקצועי ומיומן יכול להעניק לכם חבילת שירותים מקיפה ומותאמת אישית לצרכים העסקיים שלכם, כאשר חוות דעת מקצועית נמצאת בין השירותים הללו.

 

המקרים בהם נדרשת חוות דעת רואה חשבון

כאמור, חוות דעת מקצועית של רואה חשבון מהווה עדות מומחה, אותה ניתן להגיש לרשויות השונות (בתי משפט, רשות המיסים, חברות ביטוח, בוררים ועוד). חוות דעת זאת עוסקת במגוון נושאים כלכליים, דוגמת הערכת שווי חברה, תחשיב פיצוי, הערכת שווי נזקים, חישובי ריבית ועוד.

כך, בכל מקרה בו עצמאי, בעל עסק או בעל חברה, נדרשים להגיש מסמכים פיננסיים למיניהם לרשויות השונות או לגורמים אחרים, כמו גם במקרים בהם הם מעוניינים לקבל הערכת מצב פיננסית בשפה ברורה ומובנת, תוך ניתוח מעמיק של הפעולות הפיננסיות והצעדים שעליכם לבצע, חוות דעת מקצועית של רואה חשבון תהיה עבורכם הפתרון האידיאלי.

חוות דעת רואה חשבון נדרשת מפעם לפעם אצל בעלי עסקים אך גם אצל אנשים פרטיים אשר נזקקים להתייעצות מקצועית בנושאים כספיים שונים כמו דוחות, מאזנים, מענקים והחזרים. כאשר ניגשים לקבל חוות דעת מרואה חשבון חשוב שיהיה מקצועי ובעל ניסיון בתחום הרלוונטי: לא כל רו"ח יכול להעניק חוות דעת בכל תחום.

חוות דעת רואה חשבון לעצמאיים

מהי חוות דעת רואה חשבון מקצועית?

חוות דעת רואה חשבון מקצועית היא כזאת שיודעת לאתר את כל הגורמים והמשתנים, מציגה את עיקרי הדברים בשפה ברורה ומובנת, ללא ז'רגון מקצועי מתיש וטרחני וכך האדם שביקש להסתייע ברואה חשבון יכול להבין את משמעות חוות הדעת ואת הפעולות שעליו לבצע.

 

ניסיון וזיקה לתחום העסקי

חוות דעת מקצועית של רואה חשבון היא ניתוח פיננסי מעמיק, היכול להיות בעל השלכות מהותיות על הפעילות העסקית שלכם וחשוב לדעת כי לא כל רואה חשבון יכול להעניק עבורכם ניתוח מעמיק וחוות דעת מקצועית בכל תחום.

לפיכך, כאשר ניגשים לרואה חשבון לקבלת חוות דעת מקצועית, מומלץ לוודא כי מדובר ברואה חשבון בעל וותק של מספר שנים וזיקה מקצועית לתחום העיסוק שלכם.

 

ליווי צמוד לעצמאים

במקרים רבים אנשים, עסקים, וחברות נזקקים לחוות דעת כזאת בסכסוכים משפטיים. חשוב לדעת שמעבר למקרים ה"גדולים" והמאיימים האלה, דו"ח של רואה חשבון הוא דבר שבשגרה עבור אנשים רבים. עצמאים זקוקים לרואה חשבון מקצועי שמנוסה בליווי בעלי עסקים על מנת למנוע הפתעות במיסוי.

דו"ח מקצועי יודע לקחת בחשבון את כל ההכנסות וההוצאות של העסק, כמו גם ההוצאות וההכנסות של התא המשפחתי (בני זוג וילדים מתחת לגיל 18).

דו"ח מקצועי של רו"ח לא רק שיודע לחשב במדויק את הכנסת העסק ואת הסכום שעל בעל העסק לשלם לרשות המיסים וביטוח לאומי, אלא גם יודע לבצע תחזית שנתית. התחזית צריכה לחזות בצורה מדויקת ככל האפשר את סכום המס אותו בעל העסק צריך לשלם בסוף השנה. בהתאם לכך צריך לדעת רואה החשבון להגדיל או להקטין את מקדמות המס ולמנוע הפתעות בעת הגשת הדו"ח האישי.

 

רואה חשבון מקצועי שווה לכם כסף

עבודה עם רו"ח שאינו מנוסה בתחום יכול להביא לקבלת החלטות עסקיות שגויות, לתשלום מיסים מיותר, ולחלוקת משכורות בצורה שלא הולמת את העסק. בנוסף קיימת סכנה בהיגררות להרפתקאות כלכליות מסוכנות הנובעות מהערכת שווי שגויה של חברה, כאשר הרוכש עלול לקנות חברה שמצבה הכלכלי לא תואם את הדוחות. דבר זה הוא ללא ספק הפתעה שאנחנו רוצים להימנע ממנה.

עבור בעלי עסקים קטנים הדבר יכול להתבטא בתכנון מס לקוי שיביא להפסדים כספיים, ולדיווח שגוי שיכול לגרור הסתבכויות עם רשות המס. משרד רו"ח יניב נשר יודע להתמודד עם כל המקרים וכל הלקוחות- מביקורת לחברות עד לשירותי ראיית חשבון ודו"חות כספיים עבור בעלי עסקים קטנים.

 

שאלות ותשובות בנושא חוות דעת לעצמאיים

חוות דעת מקצועית של רואה חשבון היא דו"ח מעמיק ומקצועי של ניתוח הפעילות הפיננסית שלכם בנושאים שונים, כמו דו"חות, מענקים, מאזנים והחזרים. הניתוח הפיננסי המעמיק מאפשר לכם להעביר את החומר והנתונים הנדרשים לרשויות השונות, כמו גם לאמץ דרכי פעולה מתאימים לשיפור וייעול ההתנהלות הכלכלית – עסקית שלכם.

לשם כך, רואה חשבון מקצועי למד את המקצוע לעומק במשך מספר שנים, כאשר בין תפקידיו העיקריים נכללים הגשת דו"חות מפורטים לרשויות המס וייעוץ פיננסי לעסק.

מלבד פעילות הניתוח הפיננסית המקיפה והמעמיקה, לחוות דעת של רואה החשבון יש השפעה מהותית על הממצאים והנוגעים בדבר, כשהיא מהווה 'עדות מומחה' במונחים המשפטיים, אשר במרבית המקרים תהיה מוגנת בפני ביקורת חיצונית. 

לאור זאת, ניתן להבין כי לא כל רואה חשבון יכול לכתוב חוות דעת מקצועית וכאשר ניגשים למשרד רואה חשבון לקבל שירות חוות דעת מקצועית, חשוב לוודא כי מדובר במשרד מקצועי ומנוסה ולא פחות חשוב מכך, בעל זיקה לתחום הפעילות העסקית שלכם.

חוות דעת מקצועית של רואה חשבון כוללת את כל הגורמים הרלוונטיים ועיקרי הנתונים הפיננסיים של הפעילות העסקית שלכם. הצגת הנתונים והממצאים באופן מקצועי וברור תאפשר לכם, כמו גם למקבלי המסמך, להבין בצורה ברורה ופשוטה את הנתונים הפיננסיים.

ניתוח כלל ההכנסות וההוצאות של העסק מהווה את הבסיס של הדו"ח שמוציא רואה החשבון, כאשר רואה חשבון מקצועי ומנוסה יוכל להעניק לכם גם שירותי תחזית שנתית, המאפשרים חיזוי מדויק ככל הניתן של סכום המס, אותו בעל העסק יצטרך לשלם בסוף השנה.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader