חוק פנסיה חובה לעצמאים – המדריך המלא

כל עובד שכיר יודע שמדי חודש המעסיק מפריש לו כספים לקרן הפנסיה, אך מה עם עובדים עצמאים? לא מעט עצמאים חדשים לא מודעים לעובדה, שישנו חוק המחייב אותם לפתוח קרן פנסיה ולהפקיד לתוכה כספים. חוק פנסיה חובה לעצמאים – המדריך המלא לפניכם.

פנסיה לעצמאים

עבור רוב האזרחים בישראל, פנסיה היא מה שיאפשר לנו להתכלכל בכבוד גם לאחר הפרישה לגמלאות. בעבר לא לכל אזרח, בין אם מדובר על עצמאי או שכיר, הייתה פנסיה. כיום לכל שכיר יש פנסיה, אך רבים לא ידעו שהחוק מחייב גם עצמאים לפתוח קרן פנסיה ולהפקיד אליה. פנסיה לעצמאים יכולה לעשות את ההבדל עבור עצמאים לאחר הפרישה, וכן להשתלם מבחינה כספית. רו"ח יניב נשר יסייע לכם בכל מה שקשור לפנסיה לעצמאים, על שלל ההיבטים השונים של תחום זה.

 

חובה לכל עצמאי

החל מ-2017, המחוקק קבע שפנסיה היא דבר שמחייב כל עצמאי, באמצעות חוק פנסיה חובה לעצמאים. לא סתם המחוקק קבע זאת. המטרה היא לסייע לעצמאים להתכלכל בצורה מכובדת גם לאחר שהם יפרשו. לא כל העצמאים פורשים עם סכומים כספיים גבוהים בעובר ושב. פנסיה חובה תסייע להם להנות מסכום כספי קבוע שיאפשר להם להתקיים בכבוד. הבנת חוק פנסיה חובה לעצמאים באמצעות המדריך שכתבנו עבורכם המלא תסייע לכם להכיר את הזכויות וההטבות השונות.

חוק פנסיה חובה לעצמאים - המדריך המלא
חוק פנסיה חובה לעצמאים – המדריך המלא

מדוע חשוב להכיר את חוק פנסיה חובה לעצמאים?

הכרת חוק פנסיה חובה לעצמאים תאפשר לכם כאמור להכיר זכויות שונות וחובות שונות שנגזרות מאותו חוק מדובר. באמצעות הכרה בסיסית זו, תוכלו לחסוך לא מעט כסף. אם אתם רוצים וצריכים להתעמק יותר מכך, אנו נוכל לסייע לכם באמצעות הניסיון הרב שצברנו בייעוץ לעצמאים.

 

הפקדה מינימלית

חוק פנסיה חובה לעצמאים קובע שתצטרכו להפקיד סכומים מינימליים לקרן הפנסיה שלכם. במידה ולא תעשו זאת, אתם עשויים להיכנס בסכום של כ-500 שקלים. הפקדה מינימלית מדי שנה תחסוך מכם את תשלום הקנס הזה. לא בטוחים כמה להפקיד? רו"ח יניב נשר ייתן לכם את הייעוץ הדרוש לצורך ביצוע הפקדה מינימלית.

 

משיכת כספים

להיות עצמאי זה הרבה יותר מורכב מאשר להיות שכיר. בעוד ששכירים מקבלים הכנסה קבועה בזמנים קבועים, ההכנסה של העצמאים משתנה, גם מבחינת המועד וגם מבחינת גובה ההכנסה. במצבים קשים, אתם עשויים להיות זקוקים לכספים מיידיים. עצמאים יכולים למשוך כספים לפי חוק פנסיה חובה לעצמאים במצבים מסוימים. אנו נסייע לכם בביצוע פעולה זאת ונייעץ לכם לפני שתחליטו לנקוט בה.

 

הטבת מס

מי שמפקיד מדי שנה סכומים נוספים לקרן הפנסיה שלו, יכול לקבל הטבת מס מטעם המדינה. גם עובדים עצמאי יכול לקבל הטבת מס כזאת. אם הסבר חוק פנסיה לעצמאים של המדריך המלא שלנו לא מספיק עבורכם, רו"ח יניב נשר יוכל לתת לכם ייעוץ ספציפי ומקצועי בכל הקשור לקרן הפנסיה שלכם.

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

חוק פנסיה חובה לעצמאים רלוונטי לכל מי שעוסק כעצמאי, בין אם הוא עושה זאת בלבד ובין אם הוא עוסק גם כשכיר. הכרת חוק פנסיה חובה לעצמאים תאפשר לכם לחסוך הרבה מאוד כסף ולפעול בהתאם לחוק, ובכך להימנע מקנסות.

חוק פנסיה חובה לעצמאים מאפשר לרשות המיסים לקנוס עצמאים שלא הפקידו בצורה מינימלית לקרן הפנסיה שלהם. במידה וקיבלתם התראה מרשות המיסים ובכל זאת לא ביצעתם את ההפקדה, אתם צפויים להיקנס בסכום של 500 שקלים.

החוק קובע שמי שמפקיד לקרן הפנסיה שלו יכול להיות זכאי לקבלת הטבת מס. באופן ספציפי יותר, מי שמפקיד לקרן הפנסיה שלו מעל לסכום המינימלי זכאי לקבל הטבת מס. גם עצמאים יכולים לקבל הטבה זו על ידי הפקדת יתר לקרן הפנסיה שלהם.

אם אתם זקוקים לייעוץ נוסף בכל מה שקשור לחוק פנסיה חובה לעצמאים, בהקשר של הפקדות, הטבות מס וכדומה, אתם יכולים לפנות אל רואה חשבון מוסמך על מנת שהאחרון ייבחן בצורה ספציפית את המקרה שלכם ויעניק לכם את הייעוץ שאתם זקוקים לו.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader