כיצד מכינים דו"ח רווח והפסד?

חברות, עסקים ואפילו מוסדות ללא כוונות רווח – כל אלו מנהלים הכנסות והוצאות, שבסופו של דבר מחושבות לתוצאה כספית של רווח או הפסד. את התוצאה הכספית הזאת מביאים לידי ביטוי בדו"ח, הקרוי גם דו"ח רווח והפסד. מדו"ח זה ניתן לגזור משמעויות בכל הקשור למצב הפיננסי הנתון וביחס למועדים קודמים. אז כיצד מכינים דו"ח רווח והפסד? המשיכו לקרוא.

דו"ח רווח והפסד

הרעיון של דו"ח רווח והפסד פשוט מאוד. אם תהיתם כיצד מכינים דו"ח רווח והפסד, אפשר לומר שבפשטות לוקחים את ההכנסות וההוצאות מהתחומים השונים שבהם מתעסקת החברה, העסק או המלכ"ר, ולפיהם מחשבים את הרווח או את ההפסד בסופו של דבר. בין היתר, מתייחסים לרווח גולמי, רווח תפעולי, רווח לפני המיסוי ובסופו של דבר מחשבים את הרווח הנקי, כלומר את הרווח (או ההפסד) שמתקבל לאחר חישובי המס. רו"ח יניב נשר יכין במקצועיות דו"ח מדויק עבורכם.

 

חישוב הרווח הגולמי

השלב הראשון שתרצו לבצע כאשר תיגשו לענות על השאלה "כיצד מכינים דו"ח רווח והפסד?", יהיה חישוב של הרווח הגולמי. הרווח הגולמי, באופן פשוט, מתקבל מההכנסות שמתקבלות ממכירת המוצר או השירותים של החברה, בניכוי ההוצאות הכלולות בביצוע המכירות. בדו"ח רווח והפסד, אתם עשויים לחשב רווח שנוצר כתוצאה מהחישוב הזה או הפסד. אנו נבחן את כל ההכנסות ועלויות המכר עבורכם ונכניס זאת בדו"ח שנכין לעסק שלכם.

כיצד מכינים דו"ח רווח והפסד?
כיצד מכינים דו"ח רווח והפסד?

חישוב רווח תפעולי

הרווח או ההפסד הגולמי שהתקבל, הוא לא המספר היחידי שצריך לחשב כאשר תוהים כיצד מכינים דו"ח רווח והפסד. לאחר שחישבתם את הרווח הגולמי, תצטרכו להפחית מסכום זה את ההוצאות השוטפות. אלו כל ההוצאות אשר אינן מתקשרות בהכרח למכר. על מנת שלא ייווצר מצב שאתם שוכחים הוצאות כלשהן, רו"ח יניב נשר יעבור באופן קפדני על ההוצאות השונות של העסק שלכם ויכלול אותן בדו"ח שיכין.

 

רווח או הפסד לפני מיסוי

הסכום שהתקבל עד כה מתייחס לרווח הוא הפסד לפני מיסוי. במידה וישנן הכנסות או הוצאות שעוד לא הוכנסו אל דו"ח הרווח וההפסד, מסיבות כאלו ואחרות, זה הזמן להכניס אותן, על מנת שבסופו של דבר דו"ח הרווח וההפסד יהיה מדויק ולא יפלו בו פגמים כאלו ואחרים.

 

כיצד מכינים דו"ח רווח והפסד מבחינת מיסוי?

אם תהיתים כיצד מכינים בדו"ח רווח והפסד סכומים מבחינת מיסוי, מוטב שתפנו אל רואה חשבון מקצועי ויסודי, כמו רו"ח יניב נשר, שבאמצעות הניסיון והידע המקצועי שלו מכין דו"חות כאלו ללא רבב. רואה חשבון הוא איש המקצוע בעל הידע המתאים בחוקי המס, והוא יחשב את הרווח לאחר המיסוי.

 

רווח נקי

לאחר שרואה החשבון חישב את הרווח הגולמי, התפעול ולפני המס, הוא יצטרך להפחית את המיסים השונים. הרווח הזה יהיה הרווח הנקי, כלומר הרווח (או ההפסד) שבפועל נוצר. אנו נסייע לכם בהגעה לרווח נקי ללא טעויות מבחינת החוק בכל מה שקשור למיסוי.

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

כדי להכין דו"ח רווח והפסד בצורה נכונה, יש לכלול את כל ההכנסות ואת כל ההוצאות של הישות שעבורה מבצעים את הדו"ח – חברה, עסק או מלכ"ר. את ההכנסות וההוצאות יש לחלק לתחומים השונים ולכלול בדו"ח הרווח וההפסד. מוטב להסתייע בשירותיו של רואה חשבון לביצוע הדו"ח בצורה נכונה.

כדי להכין דו"ח רווח והפסד בצורה חוקית, אתם צריכים לחשב את המיסוי בצורה נכונה ולכלול את כל ההוצאות וההכנסות. לכן, כדי לעשות זאת כדאי להסתייע ברואה חשבון, איש המקצוע המוכשר להכנת דו"חות כאלו.

הרווח הגולמי מתייחס בפשטות לרווח שנוצר בחישוב הכנסות המכר בניכוי עלויות ביצוע המכר. למשל, מהכנסה מסוימת ממכירות ינוכו עלויות העובדים ועלויות של הפעלת עמדות המכירה. רק לאחר מכן יתקבל הרווח הגולמי, שהוא הרווח הראשוני שיש לחשב בהכנת דו"ח רווח והפסד.

הרווח הנקי הוא החישוב הסופי שמסכם את דו"ח הרווח וההפסד. כדי לחשב רווח זה, קודם כל צריך לחשב את הרווח הגולמי. לאחר מכן יש לחשב את הרווח התפעולי, שמתקבל בניכוי הוצאות שוטפות. אחר כך יש להפחית את הוצאות המיסוי שמתקבלות, תוך כדי התייחסות להכנסות והוצאות נוספות. לאחר מכן מתקבל הרווח הנקי.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader