מה ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון?

בין אם מדובר על עסק קטן ובין אם מדובר על חברה גדולה, כל גוף עסקי מחויב לדווח ולנהל מעקב אחר ההכנסות וההוצאות שלו, עבור רשויות המס השונות בישראל. רואי חשבון ויועצי מס הם אנשי מקצוע שמסייעים, בין היתר, בניהול מעקב זה ובדיווחו. אז מה ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון? תשובות במאמר הבא.

אנשי מקצוע עם מספר הבדלים

גם יועצי מס וגם רואי חשבון הם אנשי מקצוע שמיומנים בכל מה שקשור לניהול כספים, הוצאות והכנסות. עסק יכול להיות טוב מאוד בתחומו, אך הסיכוי שבעלי העסק יהיה בעל הידע הדרוש לניהול כל ענייני הכספים, המיסוי והדיווח מבחינת החוק הוא נמוך.

ישנם עסקים שמחויבים גם בהעסקת איש מקצוע שיטפל בעניינים הללו. גם ליועצי המס וגם לרואי חשבון יש עבודה דומה לפעמים, אך יש ביניהם מספר הבדלים. רואה חשבון יניב נשר מעניק שירותי ראיית חשבון ושירותים פיננסיים מגוונים לעסקים.

 

הכשרה שונה

אם שואלים מה ההבדל בין יועץ המס לרואה החשבון, מקורו בהכשרה של כל אחד מבעלי המקצוע הללו. בעוד שההכשרה של רואה חשבון אורכת שלוש וחצי שנים, אדם יוכל להפוך ליועץ מס תוך שנתיים וחצי בסך הכל. גם מה שנלמד במהלך תקופת ההכשרה שונה.

רואה חשבון לומד את חוקי המס השונים, עובר קורסים בחשבונאות ולומד גם סטטיסטיקה ברמה גבוהה וכלכלה ברמה נרחבת. לעומת זאת, יועץ מס בעיקר לומד את חוקי המס, חשבונאות ברמה בסיסית וחוקים נוספים שעליו להיות בקיא בהם.

מה ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון?
מה ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון?

ייצוג שונה מול הרשויות

עוד מההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון קשור לייצוג של כל אחד מאנשי המקצוע הללו מול הרשויות השונות בישראל. רואה חשבון מוסמך ייצג את הלקוחות שלו מול כל רשויות המס השונות והביטוח הלאומי, ובכך יוריד מהם את נטל ההתעסקות מול הרשויות. לא כל יועצי המס יכולים לייצג את הלקוחות שלהם מול כל הרשויות, כשלפעמים לחלקם אסור לייצג מול הביטוח הלאומי. אנו נייצג אתכם במקצועיות ויעילות מול הרשויות השונות בהתאם לצרכים שלכם.

 

את מי כל אחד מהם מייצג?

יועצי מס מייצגים לרוב עסקים קטנים, שעובדים במסגרת מעמד של עוסק פטור או עוסק מורשה. יועצי מס מיומנים יכולים לייצג גם חברות עם מחזורי עסקאות של עד 600,000 שקלים בשנה. כחלק מההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון, חברה מחויבת להיעזר בשירותיו של רואה חשבון חיצוני. רו"ח יניב נשר מעניק שירותים מגוונים לפי צרכי החברה או העסק שלכם.

 

מה ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון מבחינת יכולות נוספות?

רואה חשבון הוא בעל ידע נרחב יותר, כתוצאה מההכשרה המקיפה יותר שלו. אנו נציע לכם שירותים נוספים ומגוונים. רו"ח יניב נשר צבר ניסיון רב במהלך הקריירה שלו, שנותן את הערך המוסף לעצמאים ולחברות.

 

סיוע מאיש מקצוע איכותי

קבלת סיוע מקצועי בתחום הפיננסים והמס היא בגדר הכרח לעסקים ועצמאים. רואי חשבון מסוגלים להעניק סיוע איכותי ומקצועי באמצעות מגוון שירותים שונים, אותם מעניק משרדנו לעסקים ועצמאים.

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

ישנם שני הבדלים עיקריים בין יועץ מס לרואה חשבון מבחינת הכשרה. אדם יהפוך לרואה חשבון לאחר 3.5 שנות לימודים, לעומת יועץ מס שזקוק ל-2.5 שנות לימודים. כמו כן, רואה חשבון לומד תחומים מקיפים יותר.

מכיוון שרואה חשבון לומד יותר מזמן מאשר יועץ מס, הוא לומד תחומים נוספים ונוגע בנושאים חופפים בצורה מקיפה יותר. כתוצאה מכך, הוא יודע להעניק יותר שירותים מאשר יועץ מס ולייעץ ביותר נושאים מאשר יועץ המס.

רואה חשבון יכול לייצג כל גוף מסחרי. החל מעוסקים פטורים ועוסקים מורשים, דרך חברות בע"מ ואפילו תאגידים עם מחזורי עסקאות עצומים. יועץ מס ייתן שירותים לעוסקים פטורים ולעוסקים מורשים, כמו גם לחברות עם מחזור עסקאות של עד 600,000.

הסתייעות באיש מקצוע מעולם הפיננסיים והמס הכרחית, גם אם במקרה שלכם החוק לא מחייב זאת. רואה חשבון איכותי הוא בעל ידע ובקיאות רבה בחוקי המיסוי השונים של המדינה. כתוצאה מכך, הוא יכול לתכנן עבורכם את דיווח המס, לחסוך מכם התעסקות בירוקרטית עם הרשויות ולחסוך עבורכם הרבה מאוד כסף, שיבוא לידי ביטוי בתשלום מס מופחת.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader