מה נחשב כהוצאה מוכרת?

עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ – הוצאה מוכרת יכולה לסייע מבחינה כספית לכל אחד מאלו. באמצעות תכנון נכון של הוצאות מוכרות, ניתן לשלם בצורה חוקית פחות מס באופן משמעותי, לרוב בסיוע של רואה חשבון מיומן ומנוסה. אז מה נחשב כהוצאה מוכרת? הסברים במאמר הבא.

הוצאה מוכרת

לפני שנבין מה נחשב כהוצאה מוכרת, כדאי להבין קודם כל את העיקרון שעומד מאחורי זה. הוצאה מוכרת היא למעשה הוצאה שמשמשת לצרכי העסק. למשל, אם קניתם ציוד משרדי בשווי מסוים לעסק שלכם, זאת עשויה להיות הוצאה מוכרת. הוצאה מוכרת היא הוצאה שאפשר לקחת בחשבון בעת חישוב הרווח שנוצר לכם. ככל שהרווח שלכם קטן יותר, כך תשלמו פחות מס. רו"ח יניב נשר יסייע לכם להבין בדיוק כיצד תוכלו לשלם פחות מס באמצעות ניכוי הוצאות מוכרות.

 

מי קובע מה נחשב כהוצאה מוכרת?

מס הכנסה מכיר בחלק מהוצאות שונות שמבוצעות לצורך העסק כהכנסה מוכרת. אין רשימה שמגדירה באופן חד משמעי מה נחשב כהוצאה מוכרת ומה לא. צריך לזכור גם שפקודות מס, תקנות וחוקים שונים הקשורים להוצאה מוכרת לא כוללים חידושים טכנולוגיים והתפתחויות עסקיות שונות.

לכן, הוצאות מוכרות הפכו לתחום אפור יחסית, וניתן לכלול לא מעט הוצאות בתור הוצאות מוכרות. אנו נסייע לכם להבין האם הוצאה שביצעתם עשויה להיחשב להוצאה מוכרת ובכך לחסוך הרבה כסף לעסק שלכם.

מה נחשב כהוצאה מוכרת?
מה נחשב כהוצאה מוכרת?

פניה לרשויות המס

מכיוון שמדובר בתחום אפור במידה מסוימת, ניתן לפנות אל רשויות המס על מנת לברר אם הוצאה מסוימת שביצעם יכולה להיחשב בקרב מה שנחשב כהוצאה מוכרת. בפנייה אל רשות המיסים, ככל הנראה תצטרכו לנהל דין ודברים עם פקיד שומה שיקבע האם תוכלו לכלול הוצאה זו כהוצאה מוכרת. אנו נסייע לכם בפניה הזאת לרשות המיסים.

 

סיוע מאנשי מקצוע

האזרח הממוצע, גם אם הוא בעל עסק או עוסק במעמד של עוסק פטור או עוסק מורשה, לא תמיד יודע כיצד להתנהל מול רשויות המס. רו"ח יניב נשר יסייע לכם במידה ואתם רוצים לכלול הוצאות מסוימות כהוצאות מוכרות, וזאת על ידי ניהול שיח מקצועי אל מול רשות המיסים.

 

הוצאות מוכרות יכולות לחסוך לכם הרבה מאוד כסף

בסופו של דבר, אתם צריכים לדעת מה נחשב כהוצאה מוכרת על מנת שתוכלו לחסוך לעצמכם כסף. ככל שתכללו יותר הוצאות בסכומים גבוהים יותר כהוצאות מוכרות, כך תוכלו לשלם פחות מס. אנו נסייע לכם לעשות זאת באמצעות הניסיון שצברנו במהלך השנים.

 

הוצאות מוכרות לדוגמא

למרות שמודבר בתחום אפור, ישנן כמה תשובות ברורות למה שנחשב כהוצאה מוכרת לעסק. למשל, מזון שרכשתם עבור אכילה בשעות העבודה, ציוד משרדי שנרכש לצורך העסק שלכם וביגוד לצורך עבודתכם – כל אלו הן דוגמאות להוצאות מוכרות. רו"ח יניב נשר יסייע לכם להבין בדיוק מה יכול להיחשב כהוצאה מוכרת מבחינתכם.

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

בעל עסק שיודע מה נחשב בתור הוצאה מוכרת, יכול לכלול את ההוצאות הללו במסגרת חישוב הרווחים שעליהם הוא חייב לשלם מס. כתוצאה מכך, הרווח אותו ידווח למס הכנסה יהיה קטן יותר. באמצעות זה הוא יוכל לשלם פחות מס בצורה חוקית, ולהנות מהכנסה גבוהה יותר.

ציוד משרדי עשוי להיחשב כהוצאה מוכרת. אם רשמתם בעת הרכישה את הציוד המשרדי על שם העסק שלכם, ואם אכן נעשה שימוש בציוד זה למטרות של העסק, תוכלו לכלול את הציוד המשרדי הזה בתור הוצאה מוכרת בעת חישוב הרווח הנקי שלכם לפני הדיווח לרשות המיסים.

הוצאה יכולה להיות מוכרת באופן חלקי ולא באופן מלא. זה אומר שתצטרכו לחשב רק חלק ממנה בעת חישוב הרווח הנקי. אם למשל קניתם כרטיסי טיסה במסגרת העסק, תצטרכו לחשב את עלות הכרטיסים עד תקרה שנקבעה בתקנות המס.

תקנות המס השונות וחוקי המס השונים קובעים מה נחשב להוצאה מוכרת. למרות זאת, מדובר על נושא מורכב שישנן לא מעט הוצאות בו שעשויות להיחשב כהוצאות מוכרות, גם אם זה לא נדמה כך בהתחלה. מוטב להתייעץ עם רואה חשבון כדי למקסם את ההטבה הזאת.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader