ניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי

ניהול עסק עצמאי נחשב למשימה לא פשוטה בפני עצמה וכאשר מדובר בעסק משפחתי, הרי שהמשימה הופכת להיות מאתגרת פי כמה וכמה, הן בגלל מערכות היחסים בין בני המשפחה, והן בגלל מחלוקות הקשורות לניהול העסק. אז האם ישנה בכל זאת דרך לנהל עסק משפחתי בצורה מוצלחת? הנה לפניכם כל המידע על ניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי.

ניהול עסק משפחתי – יתרונות וחסרונות

ניהול עסק עצמאי בישראל נחשב למשימה מאתגרת במיוחד, הן מבחינת התחרות העסקית והן מבחינת הבירוקרטיה וההתנהלות השוטפת מול רשות המיסים ונראה כי כאשר בני המשפחה מעורבים יחדיו בניהול העסק, המשימה הופכת למאתגרת אף יותר, שכן סכסוכים פשוטים עלולים להפוך לפילוג במשפחה וכן לא תמיד קיימת הלימה בין הכישורים לבין התפקיד של בן המשפחה בעסק.

יחד עם זאת, ניתן למנות גם מספר יתרונות שיש לניהול עסק משפחתי, דוגמת רצון כנה ואמיתי להביא להצלחת העסק, תפיסת העסק כיציב על ידי גורמים חיצוניים כמו בנקים, קרנות מימון ועוד, קיימת נטייה לקחת פחות סיכונים ועוד. כיצד אם כן מביאים את היתרונות לידי ביטוי ומנהלים את העסק המשפחתי בצורה כלכלית נכונה?

 

ניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי

המומחיות הרבה שמשרדנו, משרד רו"ח יניב נשר, צבר במהלך השנים בתחום ראיית חשבון לעסקים וחברות, הביאה אותנו להבין ולהכיר לעומק את הדרכים הטובות ביותר לניהול כלכלית נכון של עסק משפחתי והנה לפניכם מספר טיפים שימושיים:

ניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי
ניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי

תקשורת פתוחה

ניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי מתחיל בשמירה על תקשורת פתוחה וגמישות בין בני המשפחה, מתוך מטרה ואינטרס משותף להביא להצלחת העסק.

 

התאמת תפקידים ליכולות

בכדי להגיע למטרות העסקיות שהצבתם לעצמכם, חשוב לדאוג להתאמת התפקידים בעסק ליכולות של בני המשפחה, על פי פרמטרים של מיומנות וכישורים ולהימנע מפוליטיזציה ומינויים משפחתיים לא מתאימים.

 

הפרדה בין החיים האישיים לחיים המקצועיים

בניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי צריך לעשות הפרדה בין החיים האישיים לחיים המקצועיים ולא להביא את הסוגיות המשפחתיות לעסק וכן להפך. הפרדה זו תסייע לכם לשמור על מקצועיות ולהתמקד במטרות העסקיות המשותפות.

 

ניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי עם רואה חשבון מקצועי

ניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי מהווה מנוע לצמיחת העסק ובכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, הן מבחינת דרכי הניהול המומלצות והן מבחינת ההתנהלות הכלכלית השוטפת מול רשות המיסים, חשוב ומומלץ לפנות לשירותיו של רו"ח מקצועי ומנוסה בתחום, שיעניק לכם את הידע והכלים המקצועיים המתאימים ביותר לניהול כלכלי נכון של העסק שלכם.

 

כיצד בוחרים רו"ח לעסק המשפחתי?

בחירת רואה חשבון מומלץ לעסק המשפחתי צריכה להתחשב במקצועיות, בניסיון ובמוניטין של משרד רואי החשבון, אליו תוכלו להגיע באמצעות המלצות של לקוחות אחרים וביקורות חיוביות. משרד רו"ח יניב נשר מעניק שירות למאות חברות ועסקים משפחתיים ובמסגרת הניסיון רב השנים, נשמח להעניק גם לכם את הייעוץ והטיפול המיטבי.

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

ניהול עסק משפחתי נחשב למשימה מאתגרת בפני עצמה, הן מבחינת התחרות העסקית הקיימת והן מבחינת הבירוקרטיה וההתנהלות השוטפת מול רשות המיסים. בין האתגרים המהותיים הקיימים בניהול עסק משפחתי נמצאים הסכסוכים הפשוטים שיכולים להתפתח לפילוג משפחתי והצורך להתאים בין התפקיד לבין הכישורים של בן המשפחתי.

ניהול כלכלי נכון של עסק משפחתי הוא המנוע להצלחת העסק ובכדי לעשות זאת בצורה נכונה ומוצלחת, יש להתחשב במספר פרמטרים עיקריים, דוגמת: תקשורת פתוחה, התאמת תפקידים ליכולות של בני המשפחה והפרדה בין החיים האישיים לחיים המקצועיים.

הניסיון והידע המקצועי של רואה החשבון יכולים בהחלט לסייע לעסק המשפחתי להתנהל בצורה נכונה ומוצלחת ולהעניק לעסק המשפחתי את הכלים המתאימים והשירותים המקצועיים שיעזרו להצעיד את העסק קדימה ולהביא אותו להתפתחות וצמיחה כלכלית.

כאשר בוחרים רואה חשבון לעסק מקצועי, יש להתחשב במספר פרמטרים מרכזיים: מקצועיות, ניסיון רב שנים ומוניטין מוכח. את משרד רואה החשבון המומלץ והמתאים ביותר עבורכם תוכלו לבחור באמצעות המלצות של לקוחות אחרים וביקורות חיוביות באינטרנט.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader