ניהול ספרים לעוסק מורשה

ההוראות לניהול ספרים לעוסק מורשה הן מורכבות ועדיף שלא לבצען לבד. בהוראות ניהול ספרים לעוסק מורשה יש תוספות רבות וחלוקה לפי פרמטרים לרבות לפי מחזור שנתי ומספר העובדים בעסק. ככל שהעסק גדול יותר כל יש צורך להשקיע יותר זמן בניהול ספרי חשבונות ויש פעולות מורכבות רבות. על ניהול ספרים לעוסק מורשה במאמר שלפניכם.

הוראות החלות על עוסק מורשה

צריך לנהל את הספרים בהתאם לסוג הפעילות של העסק ובתאם לצורת הגבייה. יש צורך לבדוק מראש אלו הוראות חלות על כל עוסק מורשה על מנת לנהל נכון את הספרים. מערכת חשבונות עשויה לכלול תיעוד המופק פנימית על ידי העסק כמו, קבלות, חשבוניות, הזמנות, וסרט קופה רושמת. היא עשויה לכלול גם תיעוד חוץ כמו חשבוניות מספקים וספרי חשבונות בהם נערכים רישומי התנועות כמו, ספר תנועות מלאי וספר תקבולים ותשלומים.

 

אימות וביקורת

כאשר מנהלים את מערכת החשבונות במסגרת מערכת ממוחשבת חשוב לוודא כי התוכנה מאושרת על ידי רשות המיסים. ניהול ספרים לעוסק מורשה מטרתו לאפשר לרשויות המס לאמת את דיווחיו של בית העסק ולבצע ביקורת. סטייה מהוראות ניהול ספרים לעוסק מורשה עלולה, בהתאם לדרגת החומרה שלה, להביא לפסילת הספרים ולאישומים פליליים.

ניהול ספרים לעוסק מורשה
ניהול ספרים לעוסק מורשה

חובת רישום של כל תקבול

אי רישום של כל תקבול מהווה סטייה שמודגרת כמהותית מהוראות ניהול ספרים לעוסק מורשה ויש להפיק קבלה לתקבול מיד בעת קבלתו ולא משנה אם התקבול התקבל בהמחאה או במזומן. יש להפיק קבלה גם אם התקבול התקבל בהמחאה דחויה או באשראי וגם אם הוא התקבל כמקדמה על חשבון. את פנקסי החשבונות והרישומים ועוד מסמכים נוספים הקשורים לניהול העסק חובה לשמור למשך 7 שנים.

 

על השיטות לניהולם של ספרי חשבונות

ישנן 2 שיטות לניהול חשבונות. השיטה הפשוטה יותר היא השיטה החד צידית. באמצעות שיטה זו יש לרשום רק את ההוצאות וההכנסות של בית העסק. שיטה זו היא קלה ופשוטה. שיטה זו אינה נותנת תמונה מלאה לגבי מצב העסק, מלבד לגבי הרווחיות שלו.

שיטה זו היא שמתאימה לעסקים קטנים שהוראות ניהול ספרים לעוסק מורשה לא מצריכות אותם לעבוד לפי השיטה הכפולה. רישום ההוצאות וההכנסות של עסקים הפועלים במחזורים קטנים מתבצע בספר תקבולים תשלומים.

 

השיטה הדו צידית

השיטה השנייה להנהלת חשבונות מכונה השיטה הדו צידית או שיטה להנהלת חשבונות כפולה. באמצעות שיטה זו יש צורך לרשום את כלל הפעולות הכספיות שנעשית בעסק ולא רק הכנסות והוצאות. שיטה זו מורכבת יותר ומספקת מידע נרחב יותר. רק בעלי מחזור כספי גדול נדרשים לשיטה זו.

 

סיכום ניהול ספרים לעוסק מורשה

לסיכום, במאמר זה עסקנו בנושא של ניהול ספרים לעוסק מורשה בהרחבה. כפי שציינו, ישנה חובת דיווח על כל תקבול ואי דיווח מהווה עבירה פלילית. במידה ואתם זקוקים לרואה חשבון לצורך ניהול ספרים לעוסק מורשה אנו מנוסים בכך ויש לנו את כל הכלים הנדרשים עבורכם.

שאלות ותשובות בנושא פתיחת תיק עצמאי

לרוב עוסק מורשה מחויב בשיטה החד צידית. השיטה הדו צידית מחייבת רק מי שמחזור עסקיו הינו גבוה במיוחד.

ניהול ספרים לעוסק מורשה נועד לאפשר לרשויות המס לאמת את הדיווחים ולבצע ביקורת. סטייה מהוראות ניהול ספרים עלולה, בהתאם לדרגת חומרתה, עשויה להביא לפסילת הספרים ולאישומים פליליים.

אי רישום של כל תקבול מהווה סטייה מהותית מהוראות ניהול ספרים ויש להפיק קבלה לכל תקבול מיד עם קבלתו ואין זה משנה אם התקבול התקבל במזומן או בהמחאה.

צריך לנהל את הספרים בהתאם לסוג הפעילות של בית העסק ובהתאם לצורת הגבייה. צריך לבדוק מראש אלו הוראות חלות על העוסק מורשה על מנת לנהל נכון את הספרים.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader