תכנון פיננסי – כל היתרונות

בעידן של היום, עם שפע האפשרויות להשקעה כספית, סגנון החיים שלנו שמאפשר מעבר מעבודה לעבודה תוך זמן קצר, ועם תחושת אי יציבות שמקננת בנו לעיתים קרובות – התנהלות כלכלית נכונה היא חובה עבור כל אחד מאיתנו, בכל גל שהוא. העולם משתנה מרגע לרגע, בעיקר בתחום הכלכלי, ועלינו להיות מודעים לשינויים המתרחשים כל העת, ולנתב אותם לטובתנו.

אז איך עושים את זה? אוגרים ידע בתחום, לומדים ומתפתחים כל הזמן, לא מפסיקים לשאול שאלות, והצעד הכי חכם שתוכלו לעשות למען עצמכם למען מטרה זו הוא לבצע תכנון פיננסי שיסייע לכם בדרך להתנהלות כלכלית נכונה. בכתבה הבאה נפרט עבורכם מהו תכנון פיננסי ואת שלל היתרונות שלו, שהגדול מבניהם הוא לשדרג את העובר ושב שלכם.

 

 

מהו תכנון פיננסי?

תכנון פיננסי, הינו בעל יתרונות רבים, והוא קריטי לכל בעל עסק, עצמאי, או אפילו למנהלי משק בית המעוניינים למקסם את הרווחים שלכם, ולהנות מתועלת כלכלית מרבית. מטרתו של התכנון הפיננסי הוא להיות בשליטה על כלל ההכנסות וההוצאות שלכם, להכיר את כלל הנכסים העומדים ברשותכם ואת הדרך שלכם להשתמש בהם בצורה המיטבית שתביא למיקסום הפוטנציאל שלהם, וגם להכיר דרכים נוספות להגדיל את ההכנסות שלכם, לעיתים גם בזכות הכנסה פסיבית. תכנון פיננסי יכול להתבצע גם באמצע החיים, ובעצם לכל אורך שלב בחייכם, ובכוחו לשדרג לחלוטין את איכות החיים שלכם, ולהעניק לכם תמונת מצב חדה וברורה יותר על המצב הכלכלי שלכם, בתוספת כלים ועזרים לשיפורו.

 

לעשות סדר בבלאגן

במהלך החיים של כל אחד מאיתנו, אנו אוגרים כסף במקומות שונים וביניהם חשבון הבנק, חסכונות למיניהם, תיקי השקעות, קרנות השתלמות וכן הלאה. תכנון פיננסי טומן בחובו יתרונות רבים, והוא יסייע לכם לנהל את הכסף שלכם בצורה נכונה ועל הצד הטוב ביותר, לנהל מחדש את הסיכונים שאתם לוקחים בהשקעות שונות ולהתאים אותם למצב הנוכחי שלכם ולשגרת חייכם.

כמו כן, התכנון הפיננסי יסייע לכם לנצל את כלל הזכויות הפיננסיות שמגיעות לכם כמו פטור ממס, הנחות במיסי רכישה שונים, וכן הלאה. כאשר תהיו בשליטה על כלו אלו, יהיה לכם קל יותר לנהל את המצב הכלכלי שלכם גם לאחר סיום התהליך עם בעל המקצוע שיעשה עבורכם את התכנון הפיננסי, וגם תוכלו להשתמש בכלל הכסף והנכסים שלכם על הצד הטוב ביותר.

 

תכנון פיננסי – כל היתרונות
תכנון פיננסי – כל היתרונות

 

הצבת מטרות לעתיד והדרך להשגתן

בתחומים רבים, הדרך להשיג דברים רבים הינה לחשוב מה היא המטרה שלנו ומה הם האמצעים הטובים ביותר העומדים ברשותנו, שיסייעו לנו להגיע למטרה. חשבו עם עצמכם, ועם איש המקצוע שלכם, במהלך התכנון הפיננסי,  מה הם המטרות הכלכליות אליהן אתן שואפים להגיע – בין אם בתור בעלי עסק, בין אם בתור עצמאיים, ובין אם בתור מנהלי משק בית. במהלך התכנון הפיננסי, תוכלו לחשוב על דרכים שיובילו אתכן בדרך הטובה ביותר ליישום ולמימוש של מטרות אלו, תוך האמצעים העומדים בידיכם.

לדוגמא, נניח מצב בו הינכם מעוניינים בהגדלה די משמעותית של חשבון העובר ושב שלכם בחשבון הבנק, אך אין בידיכם מספיק כסף לרכישת דירה וגם אין לכם את הזמן הדרוש לעבוד בעבודה נוספת, ובנוסף לכל אלו – הינכם שונאי סיכון. כך, בעל המקצוע שיבצע עבורכם את התכנון הפיננסי יוכל להציע לכם הכנסות פסיביות כמו השקעה בקרנות למיניהן, או בנדל"ן הכולל קניית נכס יחד עם אנשים נוספים. בצורה זו, תוכלו תוך מספר שנים להגדיל בצורה נאה את הסכום שבחרתם להשקיע בו.

 

בירוקרטיה – משימה שכולנו צריכים לעשות

כל אחד מאיתנו נדרש לבצע במהלך חייו מספר פעמים מילוי של מסמכים כאלו ואחרים, בין אם לצורך עסק עצמאי ובין אם לצורך ניהול משק הבית. מילוי של דוחו"ות שונים, במיוחד עבור בעל עסק, עלול להיות משימה מעט מייגעת איך היא נחוצה על מנת להיות בשליטה ובבקרה על המצב הכלכלי של העסק, ולוודא כי אין לכם חלילה חובות שעליכם לשלם, וכי אתם עומדים בכל ההתחייבות השוטפות כמו משכורות לעובדים, תשלום שכר דירה, חשבונות שונים וכן הלאה. תכנון פיננסי נכון יסייע לכם להיות בשליטה על כל אלו, ולוודא כי אתם משתמשים בכסף שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

מה הם היתרונות של תכנון פיננסי?

השקעה לטווח ארוך

יכול להיות כי רבים מכם חושבים שתכנון פיננסי הינו משימה שעלולה לגזול זמן רב משגרת היום יום שלכם, שתוכלו לעבוד במשרד בזמן זה או להרוויח כסף בדרך אחרת. אך האמת היא, שתכנון נכון של העניינים הפיננסיים שלכם, לא רק יחסוך לכם כסף רב בעתיד אלא גם יוביל להגדלת הרווחיות של העסק שלכם, או של הנכסים הפיננסיים שיש ברשותכם. על כן, אל תקלו ראש בתכנון הפיננסי משום שיש בכוחו להשיג עבורכם רווח כלכלי רב.

 

סדר הוא המפתח להצלחה

רבים מאיתנו שלא בקיאים בעניינים הפיננסיים עלולים לחשוש מתכנון פיננסי ועם כל מה שהוא דורש. עם תרגול נכון של דברים אלו ואפילו בעזרת שכירת שירותיו של איש מקצוע המומחה לכך, תוכלו לשלוט לאט לאט בכלל הנכסים הפיננסיים שלכם, להבין מה הם הצעדים הנדרשים בדרך לתכנון פיננסי נכון ויעיל, ולמקסם את הרווחים שלכם. אתם תיווכחו לדעת, כי סדר הינו מרכיב חשוב בהצלחה. תכנון פיננסי נכון כולל בתוכו בעיקר סדר ושליטה על כלל הגורמים הכלכליים שיש ברשותכם – כאשר כל אלו יהיו מסודרים לכם מול העיניים, ההתנהלות תהיה עבורכם קלה הרבה יותר.

צרו קשר עוד היום עם רואה חשבון יניב נשר

שאלות ותשובות בנושא תכנון פיננסי – כל היתרונות

אנשי מקצוע רבים יוכלו להעניק לכם שירותים כאלה, כמו רואי חשבון, עורכי דין, מאמנים עסקיים, יועצים אסטרטגיים ופיננסיים וכן הלאה. השתדלו לבחור באיש מקצוע מהימן, איכותי, מנוסה ואחד הבקיא בתחומו. זכרו כי בבחירת בעל מקצוע אתם משפיעים על העתיד הפיננסי שלכם, ולכן לא כדאי להקל ראש בבחירתו. תוכלו ליצור קשר עמנו, ונשמח לסייע לכם בכל מה שנוגע לתכנון פיננסי.

אם תבחרו להיעזר בבעל מקצוע על מנת לבצע תכנון פיננסי, כדאי לדעת כי העלות שלו תלויה במספר גורמים כמו מספר המפגשים שתרצו לקיים עימו, שנות הוותק והניסיון שלו וגם בשאלות כמו האם התכנון הפיננסי מיועד למשק בית, לעסק מתחיל, או לעסק הנמצא במשבר כלכלי.

בכוחו של תכנון פיננסי להעניק לכם שליטה על העניינים הכלכליים בחייכם וגם בעסק שלכם, וגם להחזיר לכם שליטה זו במקרה והיא אבדה. על כן, תכנון פיננסי לחלוטין יכול לעזור גם בזמן משבר כלכלי – בין אם של העסק שלכם ובין אם של חשבון הבנק הפרטי שלכם.

תכנון פיננסי הוא צעד נהדר בדרך להתנהלות כלכלית נכונה, אך מלבדו תידרשו להיות עם היד על הדופק בכל מה שנוגע לניהול כלכלי נכון של העסק שלכם – מילוי של דוח"ות למיניהם, תשלומים שוטפים או חד פעמיים, ניהול הכנסות והוצאות, וכן הלאה.  ניהול פיננסי הינו משימה שלא נגמרת לעולם, איך היא נחוצה על מנת לוודא שתיהנו מנוחות כלכלית גבוהה ומאיכות חיים גבוהה גם היא.

שיתוף ברשתות החברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn
חזרו לחלק שמעניין אתכם

רו"ח יניב נשר בפייסבוק | רו"ח יניב נשר בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 10 ביקורות
×
js_loader